פורום מערכות מידע

בהנהלת: ד"ר אילן (דניאל'ס) רחימי  |  מסר למנהל/ת הפורום
מטרת הפורום הינה לשמש מקום מפגש למתעניינים בלימודים גבוהים בתחום מערכות מידע, ולספק מידע אודות תכני הלימודים, דרישות הקבלה וההשתלבות בשוק העבודה.
 
ד"ר אילן (דניאל'ס) רחימי

ד"ר אילן (דניאל'ס) רחימי הוא ראש ההתמחות לניתוח מערכות מידע בקריה האקדמית אונו. מעבר לתפקידו זה הוא שימש במגוון תפקידים כמו גם כחבר נשיאות לשכת מנתחי מערכות המידע וחבר הוועדות המקצועיות בלשכה. ד"ר רחימי, הוא בעל תואר ראשון מהמכללה למנהל, בעל תואר שני במנהל עסקים מהקריה האקדמית אונו ותואר שלישי במערכות מידע מאוניברסיטת מנצ'סטר, אנגליה.

 
אבי | 19:29  11/07/09
שלום, אני לקראת החלטה ללמוד מסלול לימודים בתחום ה BI. יש לי מספר שאלות ותהיות ברשותך, אם תוכל לעזור זה יהיה נחמד. ראשית הרקע שלי: לימודי MCSE, MCSA, טכנאי מחשבים ורשתות עם ניסיון של 4 שנים בשוק בחברות הייטק. חשבתי לשדרג את עצמי, בעקבות פיטורין . התלבטתי בין מסלול בתור התחלה CCNA ואז להמשיך עד CCIE, אבל לאחר מחשבה הבנתי ששעדיף ללמוד אלא אם כן המעסיק שלח אותך. לכן הגעתי למסקנה שתחום ולימוד ה BI יהיה הכי רלוונטי עבורי. אז השאלות שלי: 1. בהתחשב ברקע שלי, האם לדעתך זה יכול להתאים לצורך שידרוג עצמי?. 2. האם יש ביקוש בתחום ה BI נכון למצב הנתון כיום?. 3. איזה מסלול אתה ממליץ ללמוד בתחום (בשעות הערב) בהתחשב בביקוש השוק?. 4. האם ישנו איזהו תקן או ביקוש או הכרה בתעודה שעליי לקחת בחשבון טרם בחירת מכללה? נ.ב אני מתכוון לעשות קורס כל שהוא ולא תואר אקדמי (קורס עד שנה) אודה לך על התשובות,
אבי שלום, תחום ה-BI בארץ נמצא בתנופה בשנים האחרונות. למעשה מבין כל תחומי הפעילות הקשורים לטכנולוגיות עסקיות ומערכות מידע, נראה כי הבינה העסקית התפתחה בצורה הרבה ביותר (ועוד נכונה להתפתח בעתיד הקרוב), הואיל וחברות רבות מגלות את הצורך להשתמש בכלים של בינה עסקית (ראה סקירה שלי את תחום ה-BI מספר אשכולות למטה תחת הנושא "BI - המפתח לניצול נכון של כוח המידע ולהצלחה עסקית "). לפיכך, אני בהחלט סבור כי הבחירה שלך במסלול לימודי BI הינה נכונה, מכיוון שהתחום זקוק לעובדים שעברו הכשרה אקדמית או מקצועית בתחום זה, ועל כן יהיה לך נוח יותר למצוא ולהתקבל למשרה בתחום זה, וכמובן לאחר מכן להתקדם ולהתפתח מבחינה תעסוקתית. קיימים בשוק מספר לא קטן של מכללות לא אקדמיות המציעות קורסים בתחום ה-BI. המלצתי לגבי בחירת מסלול לימודים צריכה להתמקד בבירור תכני הלימוד והיקפם, האם הקורס משלב תכנים תיאורטיים (לימוד מודלים) לצד תירגול פרקטי של החומר הנלמד (פרויקט מסכם בקורס יכול לסייע בעת ראיונות עבודה בכל הקשור לניסיון בתחום), וכן בסגל ההוראה של הקורס, כאשר מומלץ לנסות ולהתרשם מאחת או יותר מההרצאות של המרצים בקורס, ולעמוד על איכות ההוראה שלהם. מכיוון שחומר הלימוד לא תמיד פשוט להבנה, הייתי מעדיף לבחור כאן מרצה טוב על פני איש BI מנוסה. בהצלחה !
סגור