פורום לימודי חינוך

בהנהלת: שלי גזנבי  |  מסר למנהל/ת הפורום
בפורום ניתן לשאול שאלות על לימודים בתחום ההוראה והחינוך. הפורום מיועד למועמדים, לסטודנטים לעתיד ולסטודנטים בהווה לחינוך והוראה.
 
שלי גזנבי

שלי גזנבי- יועצת לימודים בכירה במרכז המידע וההרשמה של מכללת אורנים.

 
שלום , אני לקראת סיום תואר ראשון בפסיכולוגיה, ומתעניינת על הסבה אקדמאית לתעודת הוראה. רציתי לשאול - השאיפה העתידית שלי היא ללמוד אבחון דידקטי אך לכך הבנתי שאני חייבת ניסיון של מורה בח"מ. השאלה שלי - האם אני יכולה להיות מורה לכיתה רגילה כשיש לי תעודת הוראה של חנוך מיוחד? או שאני מחוייבת רק ללמד כיתות לח"מ בלבד. אודה לתגובה, רעות.
שני צור | 20:40  06/06/09
תעודת הוראה בחינוך מיוחד מאפשרת ללמד בבי"ס לחינוך מיוחד או במסגרות הלא פורמליות. ישנן מכללות שמאפשרות לימודים במסלול משולב לתעודת הוראה לבי"ס רגיל (יסודי או על יסודי) וגם תעודת הוראה בחינוך מיוחד.
שולה | 13:11  07/06/09
לדעתי רעיון מצוין! כבוגרת תואר ראשון בפסיכולוגיה שעמדה בפרשת דרכים לגבי ההמשך, בחרתי לעשות הסבה להוראה (בתחום קצת שונה- הוראה לאנגלית בעל יסודי). השאיפה שלי היא תואר שני בייעוץ חינוכי ולכן בדיוק כמו באבחון או תארים אחרים הקשורים לחינוך, צריך 3 שנות ניסיון ברוב מוסדות הלימוד אם לא בכולם. כרגע אני לאחר השלמת תעודת ההוראה צוברת ניסיון שיאפשר לי לימודי המשך. בקשר לשאלה השנייה שלך, צריך תעודת הוראה עם כפל הסמכה שתאפשר לך גם ללמד חינוך מיוחד וגם רגיל, אני כמעט בטוחה שיש מסלול כזה בבית ברל (שם השלמתי את תעודת ההוראה). האמת שזה מקום נעים מאוד ואם את רוצה לעשות הסבה להוראה הם יתנו לך להשלים אותה בזמן קצר יחסית ובאופן שיתחשב בצרכים שלך וברקע האקדמי שלך. הכי פשוט שתתקשרי אליהם ותוכלי לקבל מידע רשמי לגבי מה את צריכה לעשות בדיוק, כמה זמן יקח וכו'... בהצלחה!
סגור