פורום לימודי חינוך

בהנהלת: שלי גזנבי  |  מסר למנהל/ת הפורום
בפורום ניתן לשאול שאלות על לימודים בתחום ההוראה והחינוך. הפורום מיועד למועמדים, לסטודנטים לעתיד ולסטודנטים בהווה לחינוך והוראה.
 
שלי גזנבי

שלי גזנבי- יועצת לימודים בכירה במרכז המידע וההרשמה של מכללת אורנים.

 
שיר | 02:00  06/06/09
היי, אני עומדת בפני החלטות חשובות בנוגע למסלול הלימודים האקדמי, אני מאוד נוטה לתחום החינוך ויש לי כמה שאלות.... 1. האם כדי להוציא תעודת הוראה אני חייבת להתמחות בתחום מסויים? ואם כן, איך עושים את ההתמחות הזו?- אם למשל אני רוצה להיות מורה לערבית, אני קודם צריכה תואר ראשון בערבית ורק אחר כך להוציא תעודת הוראה או שאפשר תוך כדי הלימודים לתעודת הוראה להתמחות בלימוד ערבית? 2. היעד שלי פחות או יותר לעתיד הוא להגיע לניהול בי"ס או למשרה כלשהי משפיעה במשרד החינוך- מהו המסלול האפשרי להגעה לייעדים אלה והאם לשם כך דרוש ניסיון בהוראה? האם כדאי ללכת על מסלול דו חוגי של חינוך וניהול? תודה... וסליחה על הבורות :)
אתגר | 11:10  06/06/09
כמעט כל מקצוע או תואר שאת לומדת את יכולה לעשות לו אחר כך השלמה להוראה למדת אמנות ואת רוצה להפוך להיות ממורה במקצוע הזה, את משלימה להוראה. לגבי משרה עם השפעה בתחום החינוך כדאי שתגיעי לתואר שני בחינוך. אני אישית לומדת במרכז האקמי באור יהודה במגמת חינוך ומאוד מרוצה בעיקר מהמרצים. אבל יש מקומות נוספים טובים
אנונימית | 15:28  06/06/09
יש שם התמחות במינהל חינוך , אם את מתעניינת בניהול מוסד חינוכי זה נראה לי כיוון נכון.
שני צור | 20:38  06/06/09
1. ישנן תעודות הוראה שמצריכות בחירה של מקצוע התמחות. כך למשל תעודת הוראה לבי"ס יסודי או על יסודי מצריכות גם בחירה של מקצוע התמחות שנלמד במהלך הלימודים לתעודת ההוראה. אין צורך בתואר ראשון בערבית כדי ללמד ערבית ב"ס,אלא לבחור מקצוע זה כמקצוע התמחות בלימודי תעודת ההוראה. 2. יש צורך לרוב בנסיון בהוראה. ישנם קורסים למנהלים שמכשירים לניהול בי"ס למורים.
הי שיר, בואי נעשה קצת סדר: הדרך הקצרה ביותר לקבל הכשרה בהוראה היא במסלול לימודים לתואר ראשון המשולב בלימודים לתעודת הוראה. במכללות להוראה, שאותן אני מכירה טוב יותר, מדובר בתואר ראשון בחינוך (B.Ed) שבו משולבת ההכשרה המעשית בהוראה. במהלך הלימודים את צריכה לבחור מסלול (למשל הגיל הרך, יסודי, על יסודי, חינוך מיוחד) והתמחות (למשל היסטוריה, מתמטיקה, ספרות וכו'). זה ממש על קצה המזלג ואני מאוד ממליצה לך להיכנס לאתרי המכללות להוראה כדי להבין יותר איך בנויות התוכניות הללו. לחלופין את יכולה להחליט שאת רוצה לעשות תואר ראשון בתחום אחר לגמרי (BA או B.Sc), ואחרי שאת מסיימת את הלימודים הללו את עוברת מסלול מקוצר שנקרא "הסבת אקדמאים להוראה". אורך הלימודים במסלול הזה תלוי ברקע שממנו את באה ובמסלול ובהתמחות שאת מעוניינת בהם בקריירה החינוכית שלך. צריך לומר שגם אוניברסיטאות מציעות לימודים לקראת תעודת הוראה, אבל הדעה הרווחת (הגם שאני לא מאוד אובייקטיבית....) היא שהלימודים במכללות להוראה שמים דגש רב יותר על הכשרה מעשית. לגבי העתיד הרחוק יותר, והשאיפות הניהוליות שלך: קודם כל, כל הכבוד. בהחלט מחמם את הלב לראות גישה כזו - ואני מאחלת לך שתגשימי אותן, ותמצאי שם את האושר והסיפוק. התשובה היא מורכבת כיוון שיש מנהלי בתי ספר שלא הגיעו דרך ההוראה. יוצאי צבא ובכירי הייטק למיניהם מצאו את דרכם לחדרי המנהל של מספר בתי ספר בישראל. אם את לא מתכוון לפצוח בקריירה צבאית או יזמית במשך שני עשורים כדי לנחות אחריה בכורסת המנהל, ככל הנראה תואר שני בחינוך יהיה החלטה טובה מאוד, במיוחד שיש גם תוכניות שבהן מוצעת התמחות ספציפית בניהול בתי ספר. בכל מקרה שיהיה לך המון בהצלחה, ואני אשמח לענות לכל שאלה אם תהיה לך. טלי ששון מרכז מידע ורישום אחוה המכללה האקדמית לחינוך http://www.achva.ac.il
סגור