פורום לימודי חינוך

בהנהלת: שלי גזנבי  |  מסר למנהל/ת הפורום
בפורום ניתן לשאול שאלות על לימודים בתחום ההוראה והחינוך. הפורום מיועד למועמדים, לסטודנטים לעתיד ולסטודנטים בהווה לחינוך והוראה.
 
שלי גזנבי

שלי גזנבי- יועצת לימודים בכירה במרכז המידע וההרשמה של מכללת אורנים.

 
תודה רבה על התשובות לשאלתי הקודמת. הפורום אדיב ונחמד (כלומר, האנשים...)! שאלתי הראשונה היא בנוגע לביקוש של אנשי המקצוע: לאחר שאסיים את לימודי החינוך המיוחד האם אמצא עבודה? שאלה שנייה בנוגע לשכר: מה גובה השכר (בערך..) שמרוויח מורה/מטפל בתחום זה? (שאלות פרקטיות ומעצבנות, אבל אין אפשרות לברוח מהן. בדר"כ...) ושאלה אחרונה: ביררתי באופן ראשוני במכללות, ולוינסקי נראית מכללה די רצינית ומעמיקה. אולם אני ירושלמי – מכללת דוד ילין קרובה אליי ביותר, וזה נשמע די שטחי אבל יש לי בעיה עם מזג האוויר התל-אביבי. אני מרגיש מחנק שם וכמעט לא יכול לתפקד...(יש לי בעיות נשימה קלות...) מה דעתכם/ן? תודה רבה רבה!
שני צור | 20:29  29/03/08
קודם כל לגבי עבודה, החינוך המיוחד מקיף טווח רחב מאוד של נושאים, וגם יכול להיות בסיס להמשך של הרבה תעודות נוספות, ולכן לא צפוי חוסר במקומות עבודה. תוכל לראות באתרי דרושים כמה מורים להוראה מתקנת, מטפלים במועדוניות למינהם וכדומה חסרים היום בשטח. אני יודעת שבמכללה שלי יש מרכז סטאז' גדול שמציע הצעות עבודה לבוגרים ולא נתקלים בבעיה של חוסר עבודה. אני מניחה שגם במכללות אחרות יש תהליך דומה.מה גם שכיום מגלים עוד ועוד לקויות למידה, ולכן יש יותר ילדים שצריכים מורים מלווים, מורים משלבים וכדומה. המודעות לצרכים מיוחדים רק גוברת. לגבי השכר, אתה בטח מודע לשביתות המורים האחרונות, וקשה לדעת מה ההסכם שיתגבש. נכון לכרגע השכר של מורה מתחיל הוא 5300 ש"ח בחודש, ועל שעות חינוך מיוחד מקבלים גמול נוסף במשכורת. תוכל לקרוא על כך באתר עובדי ההוראה של משרד החינוך. אם ממשיכים לתעודות טיפוליות או נותנים שיעורים פרטיים - כמובן שהשכר רק עולה. צריך גם לזכור שמורה מקבל קרנות השתלמות ושכר גם על החודשים שהוא בחופשה, וזה בונוס רציני. לגבי השאלה האחרונה, אני יכולה רק להגיב מנסיוני כצפונית במקור, שנאלצה לעבור לעיר הגדולה. זה קשה בהתחלה, אבל מתרגלים.... העיקר שנהנים מהלימודים, כי זה הכי חשוב.:)
סגור