פורום לימודי הנדסה

בהנהלת: שרון מויאל  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום בנושא הנדסה ומדעים, מקצועות ההנדסה, התמחויות בלימודי הנדסה, השמה, לימודים והשתלבות בהיי-טק, תנאי קבלה, היכן לומדים, סוגי תארים, השלמה מהנדסאים למהנדסים, משך זמן הלימודים.
 
שרון מויאל

שרון מויאל מנהלת מרכז ייעוץ ורישום בעזריאלי- מכללה אקדמית להנדסה ירושלים

 
רציתי לדעת האם זה אפשרי להתחיל לימודי הנדסת תעשייה וניהול או לימודי הנדסת אלקטרוניקה, ללמוד שנה או שנתיים במכללה [ למשל במכלל אפקה], ואז לעבור לאוניברסיטה . איך זה הולך ? יש כזה דבר? אם כן זה אומר שבשביל לעבור לאונ' אני צריך חתך קבלה מבחינת הבגרויות והפסיכומטרי כמה כל תלמיד שרוצה להתקבל לאונ? או שזה תלוי בדברים אחרים ?
בוקר טוב, כל עוד תוכנית הלימודים שתלמד במכללה (אפקה לצורך העיניין) תהיה זהה ברובה לתוכנית הלימודים הנלמדת באוניברסיטה אפשרי להתקבל למוסד אחר ע"ס לימודיך וציונך במכללה. כדאי שתברר עם האוניברסיטה, מהם דרישות הקבלה שלהם ממועמדים בעלי לימודים אקדמיים ממוסד אחר ועד כמה פטורים תוכל לקבל במידה ואכן תוכנית הלימודים שתלמד חופפת. בהצלחה רלי
וזה אומר שאני לא אצטרך פסיכומטרי וציוני בגרות כל כך גבוהים, כמו שהם דורשים מסטודנטים שנרשמים לתואר ראשון ? זה תלוי אך ורק בציונים שלי בקורסים שלקחתי ?
כפי שציינתי קודם לכן- פרט זה תצטרך לבדוק מול האוניברסיטה בה אתה מעוניין להשתלב. רק אם יוכלו לתת לך מענה מדויק. בהצלחה רלי
אני לא מכיר אף אוניברסיטה שתכיר בקורסים של אפקה לצורך המשך הלימודים. נהפוך הוא, אני מכיר כמה אנשים שלמדו שנה א' במכללה, ניסו לעבור לאוניברסיטה ו... חזרו על כל השנה הראשונה כמו גדולים. יש מעט מאוד מכללות שיש להן סידור שכזה עם אוניברסיטאות גדולות (למשל ספיר ואחווה עם בן-גוריון). דרך אחרת "לעקוף" את ציוני הקבלה הגבוהים הדרושים להנדסות היא להתקבל לשנה א' במדעי הטבע ומשם לעבור להנדסה, או להתקבל ללימודים בהנדסה פחות מבוקשת (למשל הנדסת גרעין) ולבקש לעבור אחרי סיסמטר או שניים להנדסה הרצוייה על סמך הישגים אקדמיים.
היי, שמעתי על מעבר בין המכללות, מאוניברסיטה למכללה אבל לא מכיר אף אחד שעבר ממכללה לאוניברסיטה. נראה לי אתה צריך לפנות לאוניברסיטה עצמה ולשאול אומם האם זה אפשרי. בכל מקרה יכול להמליץ לך על פקולטה לתעשייה וניהול באפקה, נחשבת לדיי חזקה ביחס למכללות, הרבה אפשרויות תעסוקה.
סגור