פורום לימודי הנדסה

בהנהלת: שרון מויאל  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום בנושא הנדסה ומדעים, מקצועות ההנדסה, התמחויות בלימודי הנדסה, השמה, לימודים והשתלבות בהיי-טק, תנאי קבלה, היכן לומדים, סוגי תארים, השלמה מהנדסאים למהנדסים, משך זמן הלימודים.
 
שרון מויאל

שרון מויאל מנהלת מרכז ייעוץ ורישום בעזריאלי- מכללה אקדמית להנדסה ירושלים

 
נטלי | 10:47  26/04/10
שמי נטלי, אני מתכוונת להתחיל את לימודיי כבר בשנה הבאה. אני מתלבטת רבות בין 2 מקצועות: מדעי המחשב, והנדסה כימית/חומרים. שתי המקצועות מאוד מעניינים אותי.אני טיפוס נטו - ריאלי. אני בוגרת מגמה כימית ביולגית ו גם בצבא עסקתי בתחום.. החשיבה שלי ללכת לתחום של הכימיה זה בגלל הנסיון והיתרון בכך שלמדתי את המקצוע ועסקתי בו בעבר, לעומת מחשבים- שהידע שלי במקצוע הוא לא רב אבל אני מגלה בו עניין לא פחות.. רציתי לשאול ... *ראשית, מה ההבדל בין הנדסה כימית לבין הנדסת חומרים? ההבדל הלימודי והתעסוקתי. *מהן אפשרויות העיסוק לאחר תואר ראשון בהנדסה כימית?(הבנתי שרוב מקומות העבודה מצוים בצפון או בדרום זה נכון? *האם התואר במקצוע הזה הוא תואר "נחשב"? ובהשוואה למחשבים? תודה מראש:) נטלי.
שמיר שני | 12:38  26/04/10
נטלי שלום, הן בהנדסת כימיה והן בהנדסת חומרים, הלימודים בשנתיים הראשונות לתואר מכילים קורסים רבים במתמטיקה, פיזיקה וכמובן כימיה. אולם השנתיים הנוספות שונות למדי מאחר וכל תחום הנדסה מכווין לאפיק שונה: ההכשרה של מהנדס כימיה מכוונת למפעלים טכנולוגים ואילו ההכשרה שסטודנט להנדסת חומרים מתקדמים רוכש מכוונת לתעשיות היי-טק. נכון להיום ישנם 3 מוסדות בלבד בארץ המלמדים לתואר בהנדסת חומרים (הטכניון, אונ' בן גוריון וכן המכללה האקדמית להנדסה ירושלים). מאחר ותחום הנדסת החומרים הינו ייחודי ונלמד כאמור רק בשלושה מוסדות הביקוש בשוק העבודה גבוה. מנתוני הבוגרים שלנו עולה כי אחוז גדול מאוד משתלבים עם סיום התואר הראשון בתעשיות ההי-טק המובילות (ההתמחות במוסדנו הינה חומרים למיקרואלקטרוניקה) ומספר מאוד מכובד גם ממשיך לתארים מתקדמים. נשמח לפרט יותר ואף להציע לך לשוחח עם סטודנטים/בוגרים הלומדים ועובדים במקצוע על מנת שתתרשמי מקרוב, הטלפון במרכז ייעוץ ורישום 02-6588000 שלוחה 1. בהצלחה, שני
סגור