פורום לימודי הנדסה

בהנהלת: שרון מויאל  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום בנושא הנדסה ומדעים, מקצועות ההנדסה, התמחויות בלימודי הנדסה, השמה, לימודים והשתלבות בהיי-טק, תנאי קבלה, היכן לומדים, סוגי תארים, השלמה מהנדסאים למהנדסים, משך זמן הלימודים.
 
שרון מויאל

שרון מויאל מנהלת מרכז ייעוץ ורישום בעזריאלי- מכללה אקדמית להנדסה ירושלים

 
קרולין מיכאלי | 20:09  26/07/09
איך אני אדע אם לימודי הנדסה באמת מתאימים לי? מה צריך אדם כדי ללמוד לימודי הנדסה אזרחית לאו דווקא מבחינת תעודות וכאלה אלא מבחינת כישורים וכאלה? האם נדרשים כישורים מיוחדים?
מנהלת הפורום | 15:04  05/08/09
לימודי הנדסה כוללים מקצועות רבים מהתחום הריאלי. העיסוק בהנדסה הוא עיסוק פרקטי בתחום. הצד התיאורטי בעבודה קטן יותר, וכך גם התחום המחקרי. אני ממליצה שתגלוש באתרים של המוסדות השונים בהם יש לימודי הנדסה לסוגיה, ותראה מה מעניין אותך, וכן האם כישוריך מתאימים לדרישות הקבלה למסלולים אלה.
לירן | 01:18  07/08/09
השם "מהנדס" נועד תחילה למהנדס צבאי שעסק במקצועות הבנייה והמכונות. בראשית המאה ה-18, החל לשמש גם מטרות אזרחיות ומכאן השם מהנדס אזרחי (Civil Engineer). לאור ההתפתחות הטכנולוגית המהירה במאה האחרונה, התפלגה ההנדסה למספר ענפים ותתי ענפים, כגון : הנדסת מכונות, הנדסת חשמל, הנדסת ייצור, הנדסה חקלאית והנדסה אזרחית.
נדב | 10:07  06/10/09
על מנת ללמוד לתואר מהנדס בכל התחומים בארץ יש דרישה מצד המוסדות לציון פסיכומטרי מסויים וציוני בגרויות. דרישה זו מונעת מאנשים רבים להגשים את שאיפתם ללמוד לתואר. כמובן שקיימת האפשרות לשפר בגרויות ולעשות קורס אחר קורס של פסיכומטרי אבל זה יקר ולא תמיד מועיל. ישנו מענה לתארים אלה בצורת לימודי הנדסאי בכל התחומים. ללימודים אלה יצא שם קצת פחות נחשב מלימודי תואר אבל אני יכול להגיד שזה לא נכון ולעיתים ההגבלות על הנדסאים הן מועטות ולא מורגשות. למשל [u]המכללה הטכנולוגית תל חי[u/] נותנת את האפשרות ללימודי הנדסאים במגוון תחומים ודרישות הקבלה הן כאלה שנותנות לאנשים נגיעה בשאיפת לימודיהם כדי לראות אם זה באמת הכיוון שלהם והרצון שלהם בחיים ללא צורך בכישורים וציונים מיוחדים. שווה בדיקה
סגור