פורום מערכות מידע

בהנהלת: ד"ר אילן (דניאל'ס) רחימי  |  מסר למנהל/ת הפורום
מטרת הפורום הינה לשמש מקום מפגש למתעניינים בלימודים גבוהים בתחום מערכות מידע, ולספק מידע אודות תכני הלימודים, דרישות הקבלה וההשתלבות בשוק העבודה.
 
ד"ר אילן (דניאל'ס) רחימי

ד"ר אילן (דניאל'ס) רחימי הוא ראש ההתמחות לניתוח מערכות מידע בקריה האקדמית אונו. מעבר לתפקידו זה הוא שימש במגוון תפקידים כמו גם כחבר נשיאות לשכת מנתחי מערכות המידע וחבר הוועדות המקצועיות בלשכה. ד"ר רחימי, הוא בעל תואר ראשון מהמכללה למנהל, בעל תואר שני במנהל עסקים מהקריה האקדמית אונו ותואר שלישי במערכות מידע מאוניברסיטת מנצ'סטר, אנגליה.

 
בעבר סקרתי בפורום את נושא הבינה העסקית (BI) ופרטתי לגבי מהותו ואופן התפחותו, שכיום מהווה את אחד הנדבכים החשובים בלימודי טכנולוגיות עסקיות במסגרות אקדמיות או לימודים מקצועיים. חיזוק נוסף למגמה של התפתחות נושא ה-BI ניתן למצוא בכתבה נוספת אשר ממנה ניתן גם ללמוד על החשיבות שארגונים נותנים לנושא ה-BI: פלורה לוין, מנכ"ל חברת הייעוץ BI-Pro, מסבירה: "אם בעבר היה צורך להסביר את מושגי היסוד וחשיבות הנושא למנהלי יחידות מיחשוב, הרי שבמצב הנוכחי רוב מנהלי מערכות המידע מכירים את החומר הבסיסי ובאים להתעדכן בחידושים." פרט מעניין שניתן ללמוד מדבריה הוא מידת ההשקעה של ארגונים בתחום ה-BI: "דווקא במצב הנוכחי, ארגונים משקיעים בתחום - הן בגלל חשיבותו למיקוד והגברת הנראות בארגון והן מכיוון שברוב הארגונים תשתיות ה-BI כבר קיימות. כעת ניתן לקטוף את פירות ההשקעה על-ידי מינוף והרחבת השימוש ב-BI ליישומים נוספים". לקריאת הכתבה במלואה כפי שפורסמה באתר "Dailymaily" ניתן ללחוץ על הקישור המצורף. אשמח להרחיב ולענות לשאלות גולשים בתחום המעוניינים ללמוד את הנושא ולהעמיק בתחום.
על פי הערכות של אנליסטים, פרויקטי BI ימשיכו גם השנה, בשל התועלות העסקיות הטמונות בהם. הערכה זו מגובה בסקר שנערך לאחרונה אשר בחן את עדיפויות מנהלי מערכות המידע, ובו התברר כי התחום לא רק נתפס כחשוב, אלא גם תחום ה-BI הוא הגבוה ביותר מבין הטכנולוגיות המועדפות על ידיהם. למרות המצב המורכב במשק, הרי שמתברר כי תחום ה-BI מקוצץ פחות ממחלקות טכנולוגיות אחרות, עדות נוספת לחשיבותה של טכנולוגיה זו בארגון. לקריאת הכתבה במלואה כפי שפורסמה באתר "Dailymaily" ניתן ללחוץ על הקישור המצורף.
סגור