פורום מערכות מידע

בהנהלת: ד"ר אילן (דניאל'ס) רחימי  |  מסר למנהל/ת הפורום
מטרת הפורום הינה לשמש מקום מפגש למתעניינים בלימודים גבוהים בתחום מערכות מידע, ולספק מידע אודות תכני הלימודים, דרישות הקבלה וההשתלבות בשוק העבודה.
 
ד"ר אילן (דניאל'ס) רחימי

ד"ר אילן (דניאל'ס) רחימי הוא ראש ההתמחות לניתוח מערכות מידע בקריה האקדמית אונו. מעבר לתפקידו זה הוא שימש במגוון תפקידים כמו גם כחבר נשיאות לשכת מנתחי מערכות המידע וחבר הוועדות המקצועיות בלשכה. ד"ר רחימי, הוא בעל תואר ראשון מהמכללה למנהל, בעל תואר שני במנהל עסקים מהקריה האקדמית אונו ותואר שלישי במערכות מידע מאוניברסיטת מנצ'סטר, אנגליה.

 
עמית שלום, ברצוני להבין מהו ההבדל המשמעותי בין שני המסלולים- בין מסלול מערכות מידע ושיווק ובין מערכות מידע נטו. האם בוגר מערכות מידע+שיווק יוכל להגיע לאותם תפקידים כמו בוגר המסלול למערכות מידע בלבד? האם לפי דעתך לימודי השיווק מהוים יתרון או חסרון כהתמחות נוספת, אם נצא מנקודת הנחה שהכיוון שאני מחפשת הוא יותר מוכוון מערכות מידע ?
מיטל שלום, התוכנית בשיווק ובטכנולוגיות עסקיות איננה זהה בתכניה להתמחות בטכנולוגיות עסקיות. התוכנית בשיווק ובטכנולוגיות עסקיות מיועדת לסטודנטים בעלי אוריינטציה שיווקית או כאלו הבאים מעולם השיווק או מעוניינים להשתלב בתפקידי שיווק בארגונים. הייחודיות של התוכנית נובעת מהחיבור שבין העולם השיווקי המניע את הארגון להצלחה עסקית, לבין הטכנולוגיה העסקית המשפרת, מבקרת ומייעלת את הביצועיים העסקיים. לפיכך במסגרת ההתמחות, הסטודנטים לומדים קורסים ייחודיים מתחומי השיווק, הפרסום, המכירות, שרשרת האספקה, התנהגות צרכנים, סחר אלקטרוני ואסטרטגיות עסקיות המשלבים בתוכם את הטכנולוגיות המתקדמות ביותר. לעומת זאת הסטודנטים הבוחרים בהתמחות המלאה של טכנולוגיות עסקיות מקבלים הכשרה לתפקידים ניהולים, לאו דווקא בתחומי השיווק, תוך הכרות עם קשת רחבה יותר של טכנולוגיות בקורסים המשלבים בין ידע ופרקטיקה כגון: בינה עסקית (BI), ניתוח ותיכון מערכות, מערכות ERP, מסדי נתונים, כלי פיתוח תוכנה, מסחר אלקטרוני ועוד. כל זאת כאמור תוך מתן דגש ניהולי והתמודדות עם סביבה תחרותית גלובלית. מכיוון שאופן ההכשרה בין שני המסלולים שונה, הרי שהתפקידים אותם יאיישו הבוגרים בכל אחד מהמסלולים בדר"כ לא יהיו זהים. אם הכיוון שלך הוא לעסוק בתחום מכוון מערכות מידע, הרי שהייתי ממליץ לך לבחור בהתמחות המלאה בטכנולוגיות עסקיות. בהצלחה !
סגור