פורום מערכות מידע

בהנהלת: ד"ר אילן (דניאל'ס) רחימי  |  מסר למנהל/ת הפורום
מטרת הפורום הינה לשמש מקום מפגש למתעניינים בלימודים גבוהים בתחום מערכות מידע, ולספק מידע אודות תכני הלימודים, דרישות הקבלה וההשתלבות בשוק העבודה.
 
ד"ר אילן (דניאל'ס) רחימי

ד"ר אילן (דניאל'ס) רחימי הוא ראש ההתמחות לניתוח מערכות מידע בקריה האקדמית אונו. מעבר לתפקידו זה הוא שימש במגוון תפקידים כמו גם כחבר נשיאות לשכת מנתחי מערכות המידע וחבר הוועדות המקצועיות בלשכה. ד"ר רחימי, הוא בעל תואר ראשון מהמכללה למנהל, בעל תואר שני במנהל עסקים מהקריה האקדמית אונו ותואר שלישי במערכות מידע מאוניברסיטת מנצ'סטר, אנגליה.

 
שיר | 15:11  14/05/09
מה ההבדלים העיקריים בין מדעי הניהול- ידע וטכנולוגיה של אוניברסיטת תל אביב לבין מסלול כללי במכללה למנהל בהתמחחות במערכות מידע? איזה סוג של תפקידים פותח כל אחד מהשניים? האם יש סיכוי להשתלבות בשוק העבודה בתחום ניהול מערכות מידע, ללא תואר ראשון בתחום ( אשר הינו בעיקרו טכני עד כמה שידוע לי) תודה
שיר שלום, תוכנית הלימודים של מדעי הניהול באוניברסיטת ת"א היא של לימודי תואר שני ומחייבת ידע מוקדם בתחום הטכנולוגי , בעוד שבמכללה למינהל הלימודים בביה"ס למינהל עסקים בהתמחות בטכנולוגיות עסקיות, הם לתואר ראשון, ואין כל חובה להגיע עם רקע טכנולוגי. הלימודים במכללה למינהל שמים דגש על הצד המעשי, כדי להכין את הבוגרים להתמודד עם האתגרים להם יידרשו כאשר יצאו לשוק התעסוקה, בעוד שאוניברסיטת ת"א מעמיקים בפן התיאורטי היות ומדובר בתואר מתקדם. לגבי אפשרויות התעסוקה תוכלי לעיין בתשובה לשאלה דומה שנשאלה מעט מעליך, אך מכיוון שלתואר במדעי הניהול מגיעים בעיקר אנשים מהתחום הטכנולוגי, עיקר שאיפתם היא להתקדם בדרג הניהולי בתחום עבודתם. את צודקת שכיום די בעייתי להשתלב בשוק התעסוקה בתחום של מערכות מידע ללא תואר ראשון או קורס מקצועי מקיף, אך חשוב שתדעי כי הלימודים הם לא טכניים בעיקרם, אלא מחייבים בנוסף חשיבה ויצירתיות. בהצלחה !
סגור