פורום מערכות מידע

בהנהלת: ד"ר אילן (דניאל'ס) רחימי  |  מסר למנהל/ת הפורום
מטרת הפורום הינה לשמש מקום מפגש למתעניינים בלימודים גבוהים בתחום מערכות מידע, ולספק מידע אודות תכני הלימודים, דרישות הקבלה וההשתלבות בשוק העבודה.
 
ד"ר אילן (דניאל'ס) רחימי

ד"ר אילן (דניאל'ס) רחימי הוא ראש ההתמחות לניתוח מערכות מידע בקריה האקדמית אונו. מעבר לתפקידו זה הוא שימש במגוון תפקידים כמו גם כחבר נשיאות לשכת מנתחי מערכות המידע וחבר הוועדות המקצועיות בלשכה. ד"ר רחימי, הוא בעל תואר ראשון מהמכללה למנהל, בעל תואר שני במנהל עסקים מהקריה האקדמית אונו ותואר שלישי במערכות מידע מאוניברסיטת מנצ'סטר, אנגליה.

 
אורן | 14:21  12/05/09
אני צריך לבחור התמחות לתואר ראשון במנהל עסקים ,ואין לי מושג מהו מנתח מערכות מידע, היכן מעסיקים אותו ,כמה אפשר להרויח ? ובכלל האם הלימודים מעניינים? תודה על כל אינפורמציה.
עמית מאיר | 19:58  12/05/09
אורן שלום, ניתוח מערכות מידע הוא עיסוק המשלב בין ידע בתחומי הניהול והטכנולוגיה. הרעיון הוא כי טרם לשם יישום מערכת כלשהי באמצעים ממוחשבים, יש לבצע אנליזה שלה ולקבוע קשרים לוגיים פשוטים בין מרכיבי המערכת. לרוב מנתחי מערכות מועסקים בבתי תוכנה המבצעים את פעולות המחשוב של המערכת, אך לעיתים מנתחי המערכות ישמשו כחלק אינטגרלי של מחלקת המחשוב בחברה. כיום שכר של מנתח מערכות מתחיל (בין 0-2 שנות ניסיון) בסביבות 9,000 עד 14,000 ₪ ברוטו, כפי שתוכל לראות בקישור אל טבלאות השכר האחרונות. מכיוון שהתחום של ניתוח מערכות מידע הוא מאתגר, לרוב הלימודים מעניינים, אך זה כמובן תלוי בגישה הכללית שלך לתחום המחשוב וברצון שלך לשלב בלימודים אלמנטים של ניהול. בהצלחה, עמית מאיר
אני בוגר מנהל עסקים עם התמחות ניתוח מערכות מידע בקריה האקדמית אונו.מוסד מעולה עם יחס אישי. במצב המשק כיום אין משרות בתחום למישהו שהוא בלי ניסיון. מומלץ בכל אופן ללמוד את ההתמחות כי היא תורמת המון לידע הטכנולוגי שלך ואיך מערכות צריכות לעבוד נכון. הייתי ממליץ ללמוד עם עוד התמחות נוספת שיווק/מימון/חשבונאות.
גם כיום ניתן למצוא משרות בתחום מערכות מידע ללא ניסיון קודם (למשל מטמיעי מערכות ERP). פעמים רבות מה שקובע הוא ההישגים האקדמאיים של המועמד וכן הפרקטיקה שבה התנסה במהלך לימודיו. מובן שתנאי ההעסקה ההתחלתיים אינם משופרים, אך לאחר 1-3 שנים של צבירת ניסיון בתפקיד ראשון, המעבר לתפקידים מתקדמים יותר קל יותר ואיתו תנאי ההעסקה נעשים טובים יותר.
סגור