פורום לימודי משפטים

בהנהלת: מנהל פורום לימודי משפטים  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום משפטים יענה על שאלות ולבטים שונים בדרך אל התואר: מדוע ללמוד לימודי משפט? אילו שילובים ניתן לשלב עם לימודי משפטים? מה לומדים בלימודי המשפטים? האם עדיף תואר באוניברסיטה על פני התואר במכללה? ואולי זה בכלל להיפך? איפה ניתן לרכוש יותר ניסיון מעשי? איך עוברים את בחינות הלשכה? איך משפרים את הסיכויי למציאת התמחות "נחשבת" וטיפים לבחירת מסלול הלימודים וכן מהן דרישות הקבלה ומועדי הרישום ללימודים? הכל על הדרך להיות עו"ד מצליח, כאן בפורום לימודי משפטים. מומלץ וכדאי להתייעץ לפני קבלת החלטה כלשהי, אז אל תהססו.
מומלץ בחום
 
מנהל פורום לימודי משפטים

 
אורן | 12:36  05/01/09
כיצד הופך אדם שסיימם תואר במשפטים לעורך דין, מה הסדר הכרונולוגי?! קודם מבחן של הלשכה המשפטית?! סטאז', התמחות?! *והאם משך "הלימוד"(+שנה סטאז') הכולל הוא 4.5 עד לקבלת האפשרות להיקרא עו"ד?! *ותוך כמה זמן אפשר לעסוק בתחום בתור "עצמאי" לאחר סיימם התואר ועשית הסטאז' ?! *האם מישהו בעל דיסלקציה, ושגיאות כתיב יכול להתאם לתחום הזה?!
תשובות: 1. המסלול הרגיל הוא 3.5 שנים תואר ראשון במשפטים, שנה אחת של התמחות ואז (בכפוף לכך שתסיים את כל חובותיך בתואר הראשון למשפטים, עד סוף ההתמחות- סמינריונים וכד') תורשה לגשת לבחינות הלשכה של לשכת עו"ד. 2. כדי להיקרא עו"ד, אזי פורמלית, עליך להמתין עוד כחודש לאחר שתעבור את מבחני הלשכה ולאחר שתקבל מס' רישיון בטקס ההסמכה, תוכל להתחיל לעבוד בתחום כעורך דין. ברור שאתה עו"ד מרגע שעברת את בחינות הלשכה אבל לא תוכל להתחיל לעבוד ממש כעורך דין עד לקבלת מס' הרישיון. 3. עצמאי- אתה יכול כמובן לפתוח עסק עצמאי. ניתן לעשות זאת כבר למחרת קבלת הרישיון. לגבי דיסלקציה ושגיאות כתיב- ברוב מוסדות הלימוד ישנן הקלות שניתנות באופן מסודר לאחר אבחון או על בסיס אישורים קודמים. ייתכן שלמרות אישורים קודמים תתבקש לעבור אבחונים נוספים (כך זה למשל באונ' ת"א). ההקלות יאפשרו לך תוספת זמן למבחנים וכד' אך לא יפתרו את הבעיה. והבעיה תתעורר כשתתחיל לכתוב מסמכים משפטיים (חוות דעת משפטיות, כתבי טענות וכד'). לא בטוח שכל משרד שבו תעבוד יקבל בהבנה את הנושא הזה. למזלך, כיום ישנן תוכנות טובות שבודקות איות וכד' (לא 100%, אבל באופן שיכול להפחית משמעותית את הבעיה). תוכל למצוא לכך פתרון יחסית סביר- למצוא מישהו שיעבור על העבודות שלך לפני הגשתן. זה טוב לזמן הלימודים. לגבי ההתמחות, יהיה קושי מסוים אבל לא בלתי עביר. אם הטיעונים שלך יהיו טובים, אז בסופו של דבר אנשים יתעלמו מהשגיאות ויתמקדו בעיקר. כך לפחות אני הייתי נוהג. בהצלחה רבה
 
 
 

קישורים נוספים

למי הכי מתאים ללמוד את המקצוע?
מידע על הלימודים במקצוע המסקרן
תואר שני במקצוע שימושי ומבוקש
מה כוללים הלימודים המתקדמים בתחום המשפט?
 
סגור