פורום לימודי משפטים

בהנהלת: מנהל פורום לימודי משפטים  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום משפטים יענה על שאלות ולבטים שונים בדרך אל התואר: מדוע ללמוד לימודי משפט? אילו שילובים ניתן לשלב עם לימודי משפטים? מה לומדים בלימודי המשפטים? האם עדיף תואר באוניברסיטה על פני התואר במכללה? ואולי זה בכלל להיפך? איפה ניתן לרכוש יותר ניסיון מעשי? איך עוברים את בחינות הלשכה? איך משפרים את הסיכויי למציאת התמחות "נחשבת" וטיפים לבחירת מסלול הלימודים וכן מהן דרישות הקבלה ומועדי הרישום ללימודים? הכל על הדרך להיות עו"ד מצליח, כאן בפורום לימודי משפטים. מומלץ וכדאי להתייעץ לפני קבלת החלטה כלשהי, אז אל תהססו.
מומלץ בחום
 
מנהל פורום לימודי משפטים

 
ליבי | 12:09  14/07/08
ליאור שלום רב, ראשית, מאוד שמחתי לגלות פורום רציני ומכובד של לימודי משפטים. כתבת בכמה הודעות מתחתי, כי הצלחת לשלב משרה מלאה עם לימודים במכללה למנהל. האם תסכים לפרט? מסקרן אותי מאוד כיצד הצלחת לעשות זאת. אני שואלת כמי שנאלצה לותר על לימודים במכלל למנהל בדיוק מהסיבה הזו. תודה.
שלום רב. כדי להגיע למשכורת של משרה מלאה אני באופן אישי נאלצתי לעבוד ב- 3 עבודות שונות שמותאמות לשעות הלימודים, תוך סידור המערכת בצורה המקסימלית של ריכוז התוכנית ב- 3 ימים בלבד (גם במחיר של בחירה בקורסי בחירה לא כל כך מעניינים, העיקר ש"נכנסו" למערכת). חלק משמעותי היה עבודה בלילות או אחה"צ באבטחה, וחלק אחר היה בעבודות חלקיות. אי אפשר לעבוד במשרד וכו' בשעות 08:00-17:00 (משרה מלאה), אבל אפשר לתמרן ולהסתדר. אני חושב שעדיף לא לוותר על הלימודים בשביל עבודה (אפילו במחיר הלוואה!). את הכסף תוכלי להחזיר אח"כ בתור עו"ד + לעבוד בחופשות וכד'.
ליבי | 11:51  15/07/08
תודה רבה על המענה המהיר. החלטות בנוגע לשילוב לימודים עם עבודה מורכבות משיקולים כגון: השלב בו אתה נמצא בחיים, העבודה הנוכחית שלך, וכמובן המטרות והצרכים האישיים. במקרה שלי - בBA הראשון שלי כבר הייתי סטודנטית פול טיים עם עבודות מסביב. היום, זה לא בא בחשבון, ולא רק בגלל שאיני מעוניינת לעזוב את התפקיד הנוכחי שלי, אלא גם משום ששגרת חיים כזו הרבה פחות מתאימה לי אישית. חבל בעיניי שכה מעט מוסדות יכולים לתמוך באקדמאיים בעלי משרה מלאה, המבקשים לימודי ערב. לדעתי (ורואים זאת גם בעולם העבודה)זה שאתה אקדמאי בתפקיד טוב ומעוניין לחזור שוב לספסל הלימודים, יכול רק לתרום להישגיך בלימודים.
בית הספר למשפטים במסלול האקדמי המכללה למינהל מציע מסלול יעודי לבעלי תואר אקדמי קיים. הלימודים מתקיימים ביום ראשון - יום מלא, ביום רביעי - אחה"צ וביום שישי. אם את יכולה לקבל אישור מהמעביד שלך לשלב לימודים עם משרה כמעט מלאה - זו תכנית שאת יכולה לקחת בחשבון. אמנם ישנם מוסדות אחרים שמציעים לאקדמאים תכניות גמישות יותר אבל אנו סבורים שלימודים רציניים ניתן לשלב עם עבודה אבל חייבים לאפשר ריכוז לימודים מהותיים גם בשעות היום הפוריות ולא רק אחרי שמירב הכוחות האינטלקטואליים שלך נוצלו במהלך יום העבודה המלא. הנסיון שלנו מראה כי לימודי ערב בלבד לא מאפשרים ריכוז מספק של מאמצים בלימודים.
ליבי | 16:23  15/07/08
ראשית, תודה רבה על המענה המהיר והמלא. אני מכירה הרבה מאוד מקומות עבודה (כמו זה שלי) המאפשרים יציאה מוקדמת ללימודים ביום או יומיים מסוימים במהלך השבוע. גם אם יש מקומות עבודה שמאפשרים יום שלם (אישית אני לא מכירה) - עדיין הסטודנט העובד יצטרך להשלים את 9 השעות הללו במשך השבוע, וזאת על מנת לעמוד בתקן שמחייבת משרה מלאה. וזה כבר הרבה יותר קשה מלעמוד בלימודי ערב. בנוגע לרצינות הלימודים - אני נוטה להאמין שזה מאוד אינדיבידואלי ותלוי בסטודנט עצמו בסופו של יום. משהו אומר לי שאקדמאיים שעובדים, יכולים בהחלט לעמוד בהתחייבות כזו. אין לי ויכוח כמובן עם הנתונים שבידיכם. אני יודעת שמכללה מסוימת המאפשרת לימודי ערב מפיקה נתונים יפים בכל הנוגע לעמידה במבחני לשכה (להוציא מסלול מסוים שב"כ מוריד את הנתונים הללו) הלוואי שמוסדות נוספים היו מאפשרים זאת...
שנה א' | 21:35  15/07/08
פייר אני לא רואה סיכוי לעבוד במשרה מלאה ולעשות תואר במשפטים אם את נורא מעוניינת בתואר תאלצי להסתדר עם העבודה ואם לא אז תמתיני עם זה בנתיים זה פשוט בלתי אפשרי זה גם לא כ"כ משנה לימודי ערב או בוקר חבר שלי לומד לימודי ערב וזה גם מתחיל ב2-3 ... תואר ראשון במשפטים דורש המון השקעה זה קודם לימודים ואח"כ עבודה קחי את זה בחשבון. כמובן שאם את רוצה רק לעבור את המבחנים ולומדת למען הכיף וההשכלה בלי שאיפות להתברג בתחום תוכלי ללמוד בכל מוסד וכל מסלול ולשלב גם עם משרה מלאה.
ליאור פ | 22:45  15/07/08
ואל תשכחי, שעיקר העומס הוא בשנה א ובשנה ב. כלומר, את צריכה להחזיק מעמד "רק" בשנתיים הראשונות. אני יודע שה"רק" דורש מאמץ לא קטן, אבל אפשר למצוא פתרונות יצירתיים (מלמצוא סוגי עבודה מהבית מול מחשב: תמלול, הקלדות וכד' - תסתכלי באתרים השונים ובראשם "הומלס" שבהם את יכולה להציע את עצמך בתור מציעת עבודה ועד מלצרות או לעבור לגור אצל ההורים לשנה או ביחידת דיור שדורשת הוצאות פחותות, וויתור על רכב וכו' וכו'). אפשר לרדת ברמת החיים לתקופה בת שנתיים אך ההשקעה הזו משתלמת. תמיד ישנה אופציה להלוואה לא גדולה מאוד לשנתיים הראשונות. איך זה שאנו מוכנים לקחת משכנתאות ל- 400 אלף ול-500 אלף ש"ח, אף מפחדים לקחת הלוואה של 50 אלף? תחשבי על זה. בשנה ג', העומס פוחת משמעותית. לא שלא צריך להשקיע וללמוד ברצינות, אבל קורסי החובה הרציניים כבר מאחורייך. לעיתים, מרוב שדוחים את הלימודים בגלל שיקולים שונים, אנו עלולים לפספס את ה"רכבת" וחבל. זו דעתי על כל פנים. בהצלחה רבה.
ליבי | 18:31  17/07/08
תראו - וזה כבר סתם בשביל the sake of the argumen בתשובתי השניה כתבתי כי בשלב ובמקום בו אני נמצאת בחיים, לא אוותר על התפקיד שלי ואחזור לחיי סטודנט במלוא מובן המילה (לימודי בוקר, עבודות מזדמנות) איתי עובדים במשרה מלאה לא מעט אנשים הלומדים במקביל את התואר הראשון או השני שלהם. כך שהשאלה האם זה כן או לא אפשרי כבר לא רבלנטית. בנוגע לכסף - לא מדובר בחשש מלקיחת הלוואה, אלא פשוט בשאיפה ללמוד במקביל לעבודה ולא על חשבונה. לא רק שמטרתי היא להיות עורכת דין (ולא למען השכלה בלבד) אלא שאני שואפת ל-LLB בהצטיינות. בדיוק כפי שסיימתי את הBA בפסיכולוגיה. ייתכן שזוהי שאיפה שנראית לא מציאותית, אך את זה רק ימים יגידו. מה שהיה לי חשוב זה להביע את אכזבתי מכך שלמעט מכללה אחת, אף מכללה אינה מספקת מסלול ערב (באותה מכללה לימודי הערב מתחילים ב16:00 ולא בצהריים) אגב, אני מכירה אישית בעל תפקיד מאוד בכיר בחברה בה אני עובדת שלמד וסיים משפטים במקביל לקריירה המאוד תובענית שלו. כמו בכל דבר בחיים, גם כאן כנראה שהכל אינדיבידואלי... :)
 
 
 

קישורים נוספים

למי הכי מתאים ללמוד את המקצוע?
מידע על הלימודים במקצוע המסקרן
תואר שני במקצוע שימושי ומבוקש
מה כוללים הלימודים המתקדמים בתחום המשפט?
 
סגור