פורום לימודי משפטים

בהנהלת: מנהל פורום לימודי משפטים  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום משפטים יענה על שאלות ולבטים שונים בדרך אל התואר: מדוע ללמוד לימודי משפט? אילו שילובים ניתן לשלב עם לימודי משפטים? מה לומדים בלימודי המשפטים? האם עדיף תואר באוניברסיטה על פני התואר במכללה? ואולי זה בכלל להיפך? איפה ניתן לרכוש יותר ניסיון מעשי? איך עוברים את בחינות הלשכה? איך משפרים את הסיכויי למציאת התמחות "נחשבת" וטיפים לבחירת מסלול הלימודים וכן מהן דרישות הקבלה ומועדי הרישום ללימודים? הכל על הדרך להיות עו"ד מצליח, כאן בפורום לימודי משפטים. מומלץ וכדאי להתייעץ לפני קבלת החלטה כלשהי, אז אל תהססו.
מומלץ בחום
 
מנהל פורום לימודי משפטים

 
kipud | 14:41  12/03/08
היי לכולם! יש לי שאלה מאוד חשובה... אני טרם נרשמתי למכללה, והייתי רוצה להתייעץ באיזו מכללה כדאי ללמוד מבחינת שם, ומבחינת רמה.. אני מעוניינת ללמוד משפטים משולב עם קרימינולוגיה, והבנתי שאת השילוב הל"ז ניתן למצוא רק במכללת רמת-גן... השאלה האם זאת מכללה שנחשבת למוכרת וטובה? הנני מעוניינת ללמוד במכללת הבינתחומי בהרצליה-רייכמן...וזאת ידועה כמכללה עם שם, מוניטין, רמה וכמספקת עבודה לאחר סיום התואר. אך שם לא ניתן למצוא את השילוב הנ"ל. האם כדאי ללמוד משפטים+מנע"ס שם? או ללכת על משפט פלילי וקרימינולוגיה ברמת-גן? עד מתי אפשר להרשם? מאוד מודה על זמנכם...מקווה שתעזרו לי כי החלטה גורלית עומדת בפניי...;)
אם יש לך נתונים שווה לך ללכת דוקא למיכללה למינהל - יש 7 אשכולות התמחות - אחד מהם פלילי!. בכל המכרזים של הפרקליטות האחוז הגבוה ביותר של המתמחים מתקבלים ממכללה למינהל. ואתה לא חייב להתקע עם לימודי מנהע"ס שלא מעניינים אותך. חוץ מזה יש במיכללה גם חוג לקרימינולוגיה ואולי יאפשרו לך לקחת שם קורסים מעבר לתואר במשפטים. שווה בדיקה.
הממצאים הסודיים של דו"ח אנגלרד כשהמועצה להשכלה גבוהה השיקה את סקר לימודי המשפטים, השקיעו דקאני הפקולטות משאבים עצומים בתהליך – אבל מאחורי הקלעים, פעל חלקם לטרפוד הדו"ח. עכשיו נחשפים לראשונה הממצאים, שקובעים אילו פקולטות מובילות, אילו נשארו מאחור, ומי רצה שהדו"ח לא ייצא לאור ענת רואה המועצה להשכלה גבוהה (המל"ג) גנזה טיוטת דו"ח שהכינה ועדה להערכת איכותן של הפקולטות למשפטים ושל בתי הספר ללימוד משפטים בישראל טיוטת הדו"ח סיכמה הליך הערכת איכות שעברו המוסדות במהלך שנת 2005, והצביעה על ליקויים רוחביים בהתנהלות הפקולטות למשפטים, בעיקר בכל הנוגע למוסר לימודים ירוד של הסטודנטים ולאכיפה חלשה של המוסדות. במל"ג מתחמקים מלהסביר מדוע הוחלט לגנוז את טיוטת הדו"ח ולפזר את הוועדה, שבראשה עמד שופט בית המשפט העליון בדימוס יצחק אנגלרד, ומסתפקים בנימוק כי הדו"ח הוגדר מלכתחילה כ"פיילוט" (ניסיוני). עם זאת, דו"ח "פיילוט" אחר, שנערך במקביל ובחן את איכות לימודי מדעי המחשב, פורסם במלואו כבר לפני יותר משנה. על מי איימו התוצאות? שאלה מטרידה אחת עולה מהסיפור: למה, אחרי כל ההשקעה, נגנז דו"ח המל"ג? השאלה הזו מציקה עוד יותר לנוכח ריבוי בתי הספר למשפטים, שגורר את הצפת המקצוע: בשנים האחרונות הוכפל מספר עורכי הדין לשיא חסר תקדים בעולם — כ־3,000 פרקליטים חדשים מחפשים עבודה מדי שנה. הצפת השוק גררה, מצדה, הפחתה ניכרת בתנאי העבודה, פגיעה אנושה בדימוי המקצוע, וגרוע מכל: ייצוג רשלני וביצוען של עבירות אתיות בידי עורכי דין. במצב עניינים כזה, מתחדדת עוד יותר ההעדפה של בוגרי מוסדות מסוימים, הנחשבים מסורתית לטובים יותר. בבית המשפט העליון ובמשרדי עורכי הדין הגדולים עדיין מעדיפים מתמחים בוגרי אוניברסיטאות, ושעריהם כמעט נעולים בפני בוגרי מכללות שאינם מצטיינים. דו"ח הערכה אמיתי יכול היה לסייע לשיפור המצב, לסמן את הפקולטות הטובות, ולהציב רף שאפתני עבור החלשות יותר — אבל דו"ח כזה, כאמור, לא פורסם. הסבר הגיוני אחד הוא כי למרות תלונות הדקאנים, פעלו לפחות חלקם לגנוז את הדו"ח, מתוך חשש כבד מהממצאים — ובעיקר מהתוצאה שעלולה להיות לחשיפתם על הביקוש לפקולטות מסוימות. רוב הדקאנים הקפידו, לכל אורך התקופה, לשמור על דממה דקה בכל הנוגע לקיום הוועדה, להתחמק מראיונות בנושא ולהתעלם מהמשמעות של פרישת החבר המרכזי בוועדה. ואולם, במל"ג אישרו כי התקבלו אצלם פניות מכמה פקולטות, שטענו כי יש להימנע מפרסום הדו"ח, לאור פרק הזמן הארוך שחלף מאז בוצעה הבדיקה. אז מה באמת היו הממצאים בטיוטה הגנוזה של דו"ח המל"ג? על פי מידע שבידי "כלכליסט", התרשמותם של חברי הוועדה היתה שהפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית בלטה לטובה לעומת המוסדות האחרים, ואחריה הפקולטה באוניברסיטת תל אביב. מבין המכללות שנבדקו, זכה בית הספר למשפטים במסלול האקדמי המכללה למינהל להערכה הרבה ביותר. חברי הוועדה לא התרשמו במיוחד מבית הספר למשפטים במרכז הבינתחומי. חברי הוועדה הסתייגו גם מהתוכנית ללימודי ערב בקריה האקדמית אונו, ולדעתם, ספק אם זו הדרך לרכוש השכלה אקדמית בכלל והשכלה משפטית בפרט.
כשהם למדו הם לא היו צריכים כנראה לשלם על הלימודים. אליטיסטים
ליאור פ | 00:31  14/03/08
שלום רב. אני הייתי ממליץ על המכללה למנהל: המסלול המשולב של מדעי ההתנהגות + משפטים. אין לי ספק שלימודי משפטים במכללה למנהל הם ברמה מאוד גבוהה ואינם נופלים באף פרמטר מהבינתחומי (מוניטין, רמה מקצועית, עבודה במשרדים מובילים וכו'). אגב- מדוע ההתעקשות לשלב שני מסלולי למידה? לימודי משפטים בלאו הכי תובעניים ולא בטוח שכדאי ל"הינעל" על מסלול כפול. שווה להתייעץ עם המכללה למנהל לגבי מסלול משולב.כל המידע הנדרש, כולל תנאי רישום, של המכללה למנהל: http://yedion.colman.ac.il/~colman/1rish לשאלות או בירורים בנוגע לקבלה, מסלולי לימוד, מלגות: במרכז הייעוץ של המכללה למנהל בטלפון 9634103 -03
 
 
 

קישורים נוספים

למי הכי מתאים ללמוד את המקצוע?
מידע על הלימודים במקצוע המסקרן
תואר שני במקצוע שימושי ומבוקש
מה כוללים הלימודים המתקדמים בתחום המשפט?
 
סגור