פורום מדעי המחשב

בהנהלת: רונית אקשטיין  |  מסר למנהל/ת הפורום
מטרת הפורום הינה לשמש מקום מפגש למתעניינים בלימודים גבוהים בתחום מדעי המחשב לתואר ראשון ושני, ולספק מידע אודות תכני הלימודים, דרישות הקבלה וההשתלבות בשוק העבודה.
 
רונית אקשטיין

יועצת לימודים של החוג למדעי המחשב במסלול האקדמי המכללה למינהל.

 
שלום רב. אני מעוניין להתחיל ללמוד שנה שנה הבאה, מתחיל פסיכומטרי בינואר. ציוני בגרות: 4 מתמטיקה 95, 5 אנגלית 89, 5 פיזיקה 87, 5 מדמ"ח 85, 5 ע"ג בתכנון ותכנות 100. ממוצע ב"ש - 104.64, ממוצע ת"א 102.58 אופציה 1: אונ' ב"ש. שיקולים: חיי חברה, יכול להתקבל עם פסיכומטרי של 650. *האם יש אפשרויות טובות לתעסוקה תוך כדי התואר? אופציה 2: אונ' ת"א. שיקולים: קרוב למרכז, אפשרות טובה לתעסוקה תו"כ התואר. *הבעיה היא שלפי מה שאני מבין אני לא יכול להתקבל. לפי האתר שלהם אני צריך ציון פסיכומטרי של 754 כדי להגיע לציון ההתאמה הרצוי... זה נכון בכלל? זה הגיוני? יכול להיות שאם אני ירשם אני יתקבל? אופציה 3 שממש מעניינת אותי: בינתחומי הרצליה. שיקולים: מרכז, שם טוב, שכר גבוה לאחר סיום התואר. *האם התואר במדמ"ח בבינתחומי באמת מומלץ? איפה הייתם מדרגים אותו מול ב"ש ות"א? שאלה נוספת היא האם המחיר (40,000) לשנה"ל שווה את זה. או שעדיף להתפשר על ב"ש ולהישאר עם 100,000 שקל בכיס... (ולא אני לא איזה מיליונר שיכול להרשות לעצמו את הבינתחומי אני פשוט בונה על קבלה של מלגות שתוריד לי את השכר לימוד ל15,000 בשנה...) בגדול השאלות העיקריות הן: 1. איך לעזעזל מתקבלים למדמ"ח באונ' ת"א? (ואני לא מאמין שאקבל 754 בפסיכומטרי). 2. האם המחיר בבין תחומי שווה את זה? איך התואר נחשב שם? בוגרי הבין תחומי באמת מרוויחים יותר? 3. כרגע ירדתי מב"ש שרציתי זמן רב בגלל העניין של עבודה תוך כדי התואר במקצוע שחשוב לי, ואני מניח שבבינתחומי יהיו אופציות טובות יותר. זה בכלל נכון שבב"A יותר קשה למצוא עבודה תו"כ ואחרי התואר?
מנהל פורום לימודי מדעי המחשב | 09:52  09/12/14
שלום ג'ון מתוקף היותי מנהלת פורום זה וכפונקציה שמייצגת מוסד לימודים, אני מנועה מלתת לך המלצה על מוסד לימודים זה או אחר. כך גם לגבי תנאי הקבלה. אני כן יכולה להגיד לך שע"פ רוב תוכנית הלימודים במכללות משלבת בד"כ פרקטיקה לצד התיאוריה,מה שנותן לך יתרון ביציאה לתעשייה. הגם שתוכנית הלימודים מתעדכנת, דינאמית ומעודכנת בהתאם לצרכי התעשיה. בהצלחה, שירן כהן, יועצת לימודים בית הספר למדעי המחשב, המסלול האקדמי המכללה למנהל
סגור