פורום מדעי המחשב

בהנהלת: רונית אקשטיין  |  מסר למנהל/ת הפורום
מטרת הפורום הינה לשמש מקום מפגש למתעניינים בלימודים גבוהים בתחום מדעי המחשב לתואר ראשון ושני, ולספק מידע אודות תכני הלימודים, דרישות הקבלה וההשתלבות בשוק העבודה.
 
רונית אקשטיין

יועצת לימודים של החוג למדעי המחשב במסלול האקדמי המכללה למינהל.

 
שלום, רציתי לדעת אם יש אפשרויות תעסוקה נוספות לבוגרי תואר במדעי המחשב פרט לתחומים שקשורים ישירות לתוכנות (פיתוח תוכנה וכו' ) והאם זה נפוץ בשוק העבודה. ועוד שאלה- האם ניתן לעבוד בתחום המחשבים עוד בתקופת הלימודים ובאלו תפקידים, האם צריך עבורם ציונים מסוימים והאם כדי להתקבל לעבודות בתחום לאחר התואר דרוש בד"כ רף ציונים מסוים.
היי יערה היתרון הגדול בתואר במדעי המחשב הינו האפשרויות תעסוקה הרבות בתחום. פיתוח התוכנה הוא הליבה של התואר ובהתאם לכך הניסיון הראשוני שאת צוברת יהיה קודם כל בכך. יחד עם זאת, בהתאם להתמחות ולידע שאת צוברת, תוכלי גם לעסוק בתחומים אחרים: למשל , אם למדת התמחות בתחום של עיבוד אותות ובתחום של תקשורת נתונים סלולרית, תוכלי להכניס רגל לבחברות העוסקות בפיתוח אפליקציות. אם התמקצעת בתחום של אבטחת מידע, תוכלי לעסוק בפיתוח מוצרי אבטחת מידע, בתחום התקשורת והאפליקציה, בפיתוח מנגנוני הגנה שונים בצד הלקוח ועוד... באשר לשאלתך, לעבודה תוך כדי לימודים, הדבר אפשרי, אולם, כדאי לבחור במוסד לימודים המאפשר מסלול ערב וכן לבדוק האם נלמדת פרקטיקה לצד התיאוריה. אין ספק שרצוי להגיע לציונים גבוהים. בהצלחה!
באיזה סמסטר/אלו קורסים בסיסיים נדרשים כדי להכנס לעבודה מקצועית יותר בתחום?
אהלן תוכנית הלימודים משתנה בין מוסדות הלימוד. ע"פ רוב מתחילים עם לימודי הבסיס/ התשתית ובהמשך מתקדמים בחומר וברמתו ו"צוללים" יותר לקורסים המקצועיים יותר בתחום. אני יכולה לספר לך שחלק מהסטודנטים שלנו כבר בשנה שנייה מתחילים להכניס רקל תחום ולרכוש ניסיון פרקטי. למידע על תוכנית הלימודים , את מוזמנת לפנות למערך הייעוץ בטלפון: 03-9634464/5758
סגור