פורום מדעי המחשב

בהנהלת: רונית אקשטיין  |  מסר למנהל/ת הפורום
מטרת הפורום הינה לשמש מקום מפגש למתעניינים בלימודים גבוהים בתחום מדעי המחשב לתואר ראשון ושני, ולספק מידע אודות תכני הלימודים, דרישות הקבלה וההשתלבות בשוק העבודה.
 
רונית אקשטיין

יועצת לימודים של החוג למדעי המחשב במסלול האקדמי המכללה למינהל.

 
רון | 01:18  01/09/08
בימים אלו ממש אני מתלבט אם לעשות קורס מחשבים של QA או של SQL.מעוניין אנכי לדעת אם למישהו יש מושג לאיזה קורסים(קצרים-עד שנה) יש ביקוש היום בתחום המחשבים(לא בהכרח QA וSQL.) ? תודה מראש למשיבים!
עמית מאיר | 17:10  01/09/08
רון שלום, השאלה שאתה צריך לשאול את עצמך בבחירת קורס ללימוד היא לא בהכרח של ביקוש, אלא האם תחום הלימוד מעניין אותך. עליך לזכור כי ביקושים משתנים ויתרה מכך גם אם מדובר בקורס בתחום לימוד שלו יש ביקוש גדול מאוד, יהיה קשה לך ללמוד ולעבוד לאחר מכן בתחום אם לא תמצא עניין בתחום זה. הצעתי אליך היא לבחון את התחומים בהם אתה מגלה עניין רב יותר מאחרים. אתה יכול לקרוא בפירוט על תכני הקורסים בכל אתר של מוסד לימודים המכבד את עצמו. בנוסף מומלץ לקבוע פגישת ייעוץ באותו מוסד לימודים ולברר פרטים נוספים שעשויים לעניין אותך, ורק לאחר מכן כשגיבשת 2-3 תחומי עניין מרכזיים לבדוק אילו מבין הקורסים יש להם דרישה גדולה יותר בשוק, ולא פחות חשוב לאילו תפקידים יהיה לך קל יותר להתקבל לעבודה (עם/בלי ניסיון קודם). לשם כך אתה יכול לעיין במודעות/אתרי דרושים/אתרי חברות השמה ולקבל מידע רלוונטי נוסף. אגב, לשני התחומים שהזכרת יש ביקוש גבוה, אם כי לתחום ה-QA יש סיכוי גבוה יותר להתקבל לתפקידים בתחום במידה ואין לך ניסיון קודם בהשוואה לתפקידים בתחום ה-SQL. בהצלחה !
רוני | 00:20  19/09/08
אם תחליט ללכת על בינה עסקית , SQL נלמד כחלק מהקורס .
סגור