למונה שלום, אני סטונדט שנה א' לכלכלה באוניברסיטה , מאוד מעוניין ללמוד שמאות מקרקעין, לצורך העניין ביררתי בטכניון וברצוני לשלב החל משנה ב' של התואר את לימודי השמאות. הפחד הגדול וההתלבטות היחידה שלי היא האם העומס של שני הדברים הוא סביר? הבחינות בשמאות נחשבות קשות מאלו המקבילות של האוניברסיטה או ידידותיות יותר? האם לדעתך, ואני לוקח בחשבון שזה עניין אינדיבידואלי, העומס סביר? האמביציה שלי גדולה, אבלל החשש הוא שאצא קירח משני הצדדים, בנוגע לציונים. תודה מראש על העזרה!!
בן | 14:14  10/05/09
לשם חידוד, שאלתי היא לא לגבי תוכן הלימודים במוסד זה או אחר, אלא לגבי לימודי שמאות בכלל, שמתי לב שכתבת שהיית אחראית על המחלקה שנסגרה בר"ג ולכן אני שואל,הרי המבחנים חיצוניים בין כה וכה וזהים בין כל המוסדות.
בן שלום, מאז חוק "שמאי מקרקעין (תיקון), התשס"ז 2006" נוספו בחינות נוספות מעבר למסלול הרגיל שהיה בשמאות וכן לפני כ-6 שנים גם תואר ראשון הפך לתנאי קבלה לקבלת הרשיון. לשאלתך- הבחינות במסגרת לימודי שמאות מקרקעין קשות, להערכתי קשות יותר מאלו של התואר, בעיקר אלו הנלמדות בסוף המסלול, כמו: עקרונות שומה א'/ ב', שומה למעשה. מצד שני, אני רוצה לציין כי סטודנטים שכן מסיימים את המסלול ומקבלים רשיון, נהנים מתנאי שכר מאד גבוהים בתור שמאי מקרקעין. בהצלחה רבה, מונה בר-גיל
מוחמד | 22:26  04/03/10
שלום יש לי שאלה די חשובה האם יועץ מס מוסמך יכול להיות שמאי מקרקעין גם אם אין לו תואר ראשון??
סגור