פורום לימודי רפואה משלימה

בהנהלת: גיל וינבאום  |  מסר למנהל/ת הפורום
בחירת מקום הלימוד והתאמת תחום הלימוד הספציפי ליכולת ולאישיות שלך הם קריטיים ליכולתך להפוך למטפל מצטיין. פורום זה נועד לעזור לכם המתעניינים בלימודי הרפואה המשלימה לקחת החלטה שקולה ומושכלת.
 
גיל וינבאום

הפורום בהנהלתו של ד"ר גיל וינבאום (ND-CA) - מנהל הקולג' לרפואה משלימה בסמינר אפעל, רמת אפעל, בטכניון בחיפה,ובמכללת אורנים בטבעון ,מומחה ברפואה סינית, נטורופתיה והומיאופתיה קלאסית מעל 14 שנה.

 
תלמיד מבולבל | 21:03  01/03/09
אבקש את עצתך ,מה לעשות לגבי מרצה שאני מרגיש שיודע יותר ממנו? הידע ברפואה מערבית נמוך? ההסברים אינם מדויקים ומקצועיים? ועוד בעיות ... הבעיה שהקורסים בשנים הבאים של המגמה ידועים כטובים ולכן כדאי להמשיך ללמוד אבל מה לעשות בינתיים? מה דעתך באופן כללי? תודה.
גיל וינבאום | 12:34  03/03/09
שלום לך, איני יודע היכן אתה לומד, וגם אין זה משנה במיוחד. ציינת שאתה סטודנט לנטורופתיה- נטורופתיה לומדים במסלול רב שנתי, כאשר בכל שנה לומדים במקביל למקצועות הנטורופתיה גם לימודי רפואה מערבית (אנטומיה, פיזיולוגיה, פתו-פיזיולוגיה, פרמקולוגיה ובדיקות מעבדה). בכל מכללה רצינית יש מרכזי מגמות, כמו גם מנהל. אני ממליץ כי תפנה תחילה למרכז המגמה שלך ותשטח את טענותיך/ בעיותיך בפניו. אם התשובה או דרך הטיפול שלו בבעיה לא יספק אותך, עליך לפנות למנהל המכללה במקום בו אתה לומד- אני בטוח כי תקבל מענה הולם, ואתה וכל שאר הכיתה תצאו נשכרים ומלומדים יותר. מקווה שעזרתי, ובהצלחה. רק בריאות. ד"ר גיל וינבאום www.mashlima.co.il
תלמיד מבולבל | 12:50  03/03/09
אני לומד במרכז( לא בבית ספרך) אבל כפי שאמרת זה לא משנה במיוחד אבל מה שכן משנה שהמרצה אתו יש לנו בעיה הוא מרכז המגמה בעצמו. האם זה באמת "בטוח" לעקוף את סמכותו? אולי עדיף פשוט לשכוח מכל העניין ולספוג את זה... בכל מקרה תמיד צריך להשלים את הלימודים בקריאה בבית , אולי זה יהווה פיצוי כלשהו? האם תוכל להמליץ על ספרים מקצועיים בנושאי נטורופתיה? שוב תודה.
גיל וינבאום | 17:11  03/03/09
שוב שלום, בכל מוסד לימודים יש היררכיה ברורה בדיוק למצבים מעיין אלה ולכן פנייה למנהל המכללה אינה מהווה "עקיפת סמכות", אלה פניה לדרג שמעל הבעיה. (אם היה מדובר במורה- היה עליך לפנות למרכז המגמה ולא למנהל כי זו עקיפת סמכות. כשמדובר במרכז המגמה הדרג שמעל הוא מנהל המכללה ולכן זה תקין). כיוון שמרכז המגמה משפיע על אופי כל תוכנית הלימוד ועל מהותה (ולא רק על התכנים הישירים אותם הוא מלמד), אין להתעלם מהנושא. אין אף ספרות, מקצועית ככל שתהיה, שיכולה להחליף לימוד כיתתי!. מקצוע כמו נטורופתיה הוא שילוב של ידע נרחב ואומנות טיפולית, שילוב שדרך ספרים לא ניתן לקבלו. מקווה שעזרתי, רק בריאות. ד"ר גיל וינבאום www.mashlima.co.il
סגור