פורום פסיכומטרי ותנאי קבלה- לקריאה בלבד

בהנהלת: מרכז הייעוץ ilimudim  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום פסיכומטרי - המקום לשאול, להתייעץ, לחלוק חוויות וגם לקבל תשובות בכל נושא הקשור לפסיכומטרי כתנאי קבלה למוסד לימוד- להיכן מתקבלים, שיפור פסיכומטרי, פסיכומטרי ללקויי למידה, ציוני סכם וכד'.
 
מרכז הייעוץ ilimudim

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
שלום,בימים אלה אני לומדת פסיכומטרי וניגשת למבחן במועד יולי. אני מתלבטת אם כדאי לשפר בגרויות/פסיכומטרי (במידה והציון לא יהיה גבוה במיוחד ולא יספיק לקבלה לאוניברסיטה) וללמוד באוניברסיטה או ללמוד במכללות בחסות אוניברסיטה כמו למשל:מכללת רמת גן,מכללת אשקלון,אחוה,ספיר וכו.. הרי התנאי קבלה למכללות בחסות האוניברסיטה קלים יותר ובסופו של דבר תעודת התואר אותה אחת. (יש גם מכללות עם שכר אוניברסיטאי) מה עליי לעשות? ואיך אוכל לדעת מהם תנאי הקבלה לכל המקצועות באוניברסיטאות? אשמח אם תעזרו לי.
היי, קודם כל- בהצלחה!! אני מדריכה כעת כיתה שניגשת גם כן ביולי, כולי התרגשות בשבילם ובשבילך :) מבחינת יחס לסטודנטים, רמה ומידת ההשקעה של המוסד בסטודנטים- אין יתרון לאוניברסיטה ואף להיפך, במקרים רבים יש יתרון למכללות בחסות אוניברסיטה. מבחינת קבלה לעבודות לאחר מכן... זה מאוד תלוי. בחלק מהמקומות התואר מהווה תנאי בסיסי לקבלה אך אין עדיפות לתואר של אוניברסיטה על פני מכללה, בחלק אחר של המקומות המצב עדיין כזה שמעדיף תואר אוניברסיטאי. קשה לקבוע מעכשיו מה יהיה בעוד 3-4 שנים, לכן אני ממליצה לך להישאר בינתיים עם ראש פתוח. למה הכוונה? ברגע שתקבלי ציון פסיכומטרי תוכלי לדעת בדיוק לאן ולמה את יכולה להתקבל, ואז תעשי את השיקולים שלך. מומלץ גם ללכת להתרשם מהמוסדות הרלוונטיים, לשבת בהרצאות ואף להיפגש עם סטודנטים\מתרגלים\מרצים\ראשי חוגים בהתאם לזמינות שלהם. את תנאי הקבלה לכל המקצועות תוכלי למצוא באתרי האינטרנט של המוסדות תחת "תנאי רישום וקבלה". לכל מוסד יש אתר כזה ולרוב קל להתמצא בהם. שוב בהצלחה!!! :)
שלום שירן, לפני שאת בוחרת שלוחה של אוניברסיטה (בהנחה שלא התקבלת לאוניברסיטה עצמה), תבדקי בדיוק אילו תארים מוענקים הלכה למעשה מהאוניברסיטה עצמה למרות שלמדת בשלוחה וכמובן, שהשכר הוא אוניברסיטאי. במכללת אחוה קיימים מגוון מסלולים של אוניברסיטת בן גוריון בשכר לימוד אוניברסיטאי. כמו כן, רוב המסלולים נלמדים בשנה השלישית באוניברסיטה. בכל מקרה שיהיה המון בהצלחה בפסיכומטרי!!!
את יכולה גם לנסות להתקבל לאוניברסיטה ע"י המכינה : http://www1.tau.ac.il/mechina/index.php?option=com_content&view=article&id=70&Itemid=96
סגור