פורום לימודי סיעוד

מנהלת הפורום תשמח לספק לכם מידע לגבי אפשרויות לימודי סיעוד בארץ, כמו כן מטרת הפורום היא לשמש מקום מפגש למתעניינים בתחום.
 
 
אורן | 12:52  26/05/14
שלום רב, אני בן 40 ויש ברשותי תואר B.A במדעי החברה. אני מתעתד להתחיל ללמוד באוקטובר 2014 במסלול להסבת אקדמאים הנמשך 2.5 שנים. שאלתי האם לאחר לימודים אלו והפיכתי לאח, האם אוכל להשלים לתואר ראשון בסיעוד?
איליה קגן | 21:01  26/05/14
באוניברסיטת תל אביב קיים מסלול להסבת אקדמאים שמעניק גם תואר ראשון. הוא יחד מסוגו בארץ. 2.5 שנים, 7 סמסטרים. עמוס אך שווה
ענת מאוניברסיטת | 08:18  27/05/14
הי, בסיום הלימודים, הנך מקבל תעודת אח מוסמך ותואר ראשון בסיעוד. בהצלחה, ענת מאוניברסיטת תל-אביב
אורן | 10:42  27/05/14
תודה רבה ענת :)
מנהל פורום לימודי סיעוד | 11:53  27/05/14
קח בחשבון שהתוכניות להסבת אקדמאים לתעודה של אח מוסמך, נמשכות 2.5 שנים במתכונת של 3/4 ימים בשבוע בחלק מבתי הספר (יש תוכניות של 3 ימים בשבוע). זה מאפשר ללמוד וגם לעבוד לרוב הסטודנטים. המסלול להסבה הכולל תעודה של אח מוסמך ותואר ראשון בסיעוד - לומדים לימודים מ ל א י ם במשך 7 סמסטרים. לדעתי - זה אינו נחוץ. כבר יש לך תואר ראשון - הוא ישמש אותך בדיוק כמו התואר הראשון בסיעוד (סולם שכר, קידום, קבלה לקורסי התמחות). אני מציעה לך ללמוד בהסבה הרגילה ומאוחר יותר תוכל ללמוד תואר שני בסיעוד עם כמה השלמות.
איליה קגן | 12:55  27/05/14
אם תרצה ללמוד לתואר שני בסיעוד, לא תוכל להמשיך ללא תואר ראשון מוכר למעבר לתואר שני. ולא מדובר בכמה השלמות. כמו כן, תפיקידם בכירים בסיעוד מחייבים אחד התארים בסיעוד. ואין מה להשוות סיכוי קידום של אחות בוגרת תואר ראשון בסיעוד לעומת אחות עם תואר ראשון במצקועות פחות קשורים. מבחינת בסולם שכר - אין הבדל
מנהל פורום לימודי סיעוד | 14:52  27/05/14
בכל מקרה לתפקידים בכירים במערכת נדרש לפחות תואר שני וגם וותק מקצועי מבחינת ניסיון וכו'. הפתרון של הסבת אקדמאים בשלושה ימי לימודים בשבוע יעיל ביותר לרוב הסטודנטים שזקוקים לעבודה תוך כדי לימודים. זה פתרון אידאלי עבורם ללא פגיעה בעתידם המקצועי. התוכנית של תל אביב היא בטח מצויינת, למי שמעונין להשקיע כל כך הרבה לעוד תואר ראשון כשזה לא באמת באמת נחוץ. בסופו של דבר, תהיה אח מוסמך עם תואר ראשון, תוכל לקבל שכר לפי התואר שלך, גם קידום לתפקידים שמתאימים לתחילת הדרך וגם להתקבל לקורסים על בסיסיים. כבר יהיה לך זמן לתואר שני ועוד. בינתיים תוכל להתחיל לבנות את הקריירה שלך.
איליה קגן | 17:53  27/05/14
התכנית של הסבת אקדמאים באוניביטת תל אביב תקוצר בשנה הבאה לארבע ימי לימוד, ככל הנראה. הוגשה בקשה למל"ג. בעיניי, עדיף ללמוד עוד יום אחד בשבוע ולצאת גם עם תואר ראשון בסיעוד. במקום ללמוד אחרי כן פעמיים בשוע במשך עוד שנתיים. בכל מקרה, ההחלטה שלך.
תודה רבה איליה על ההשקעה שלך במתן התשובה עבורי.
תודה רבה ליליאנה על חידוד המידע :)
היי לכם, במסגרת המסלול של "הסבת אקדמאים",בררתי לגבי תואר ראשון באוניברסיטת ת"א כך שאקדמאי יכול לצאת עם תואר ראשון בסיעוד אשר כולל בתוכו תעודת אח. שאלתי היא כזו: 2 המסלולים שווים באורכם 2.5 שנים(המסלול באוניברסיטת ת"א אשר מקנה תואר ראשון בסיעוד לעומת תעודת אח מוסמך בלבד) ,מה אם כן הסיבה לשקול לעשות רק תעודת אח מוסמך? האם המסלול של אח מוסמך בלבד מאפשר יותר ימים שסטודנט יכול לעבוד/לכלכל את עצמו לעומת תואר הראשון בסיעוד?- זה אחד הדברים החשובים לי! אשמח לדעת מהם החסרונות/יתרונות לגבי 2 מסלולים אלו.
מנהל פורום לימודי סיעוד | 09:15  02/06/14
נכון להיום התוכנית בתל אביב היא חמישה ימים בשבוע!!!! מתכננים לקצר לארבעה ימים אך אין להם אישור לכך. התוכנית ללא תואר היא 3 ימים בשבוע וזה מאפשר לעבוד!!!! אין צורך להשלים אחכ לתואר ראשון בסיעוד כי כפי שהסברתי קודם התואר שלך ישמש לך לשכר, קידום וכל דבר. בעיניי זה בזבוז ענק לאקדמאים לעשות עוד תואר ראשון. את התואר השני תעשה בסיעוד עם מעט השלמות. אבל עד אז....כבר תהיה אח מוסמך עם תואר ראשון, עם התמחות מוכרת בסיעוד, עם ניסיון. אני אישית, לא היתי משקיעה כסף ומאמץ אדיר בתואר ראשון נוסף, זה מיותר.
תודה רבה ליליאנה :)
סגור