פורום ייעוץ לימודי ותעסוקתי

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
במסגרת הפורום תקבלו ייעוץ לימודי ותעסוקתי בינהם מידע על מקצועות ומסלולי הלימוד, סיכויי הקבלה ועזרה בבחירת מוסד לימוד בהתאמה אישית. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 072-3131888 .
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
שרון | 10:54  23/12/11
הבנתי שכדי לעבוד בייעוץ חינוכי לא מספיק תואר ראשון בייעוץ חינוכי אלא חובה תואר שני ולכן אני מתלבטת אם ללמוד תואר ראשון ביעוץ חינוכי למרות שלאחריו אין לי רשיון לעסוק בתחום או ללמוד תואר ראשון בחינוך שגם לאחריו אפשר לגשת לתואר שני ביעוץ חינוכי למרות שאיני מעוניינת לעסוק בתחום ההוראה. בנוסף רציתי לדעת אם לתואר שני ביעוץ חינוכי נסיון בתחום החינוך הוא תנאי קבלה חובה. תודה מראש :)
שני | 12:34  26/12/11
היי, עם תואר ראשון בייעוץ חינוכי את למעשה לא יכולה לעבוד בתחום... קחי בחשבון שכדי להתקבל ללימודי תואר שני בייעוץ חינוכי את צריכה לרוב תעודת הוראה וגם ניסיון בהוראה. יועצת טובה הרי צריכה להכיר את המערכת, את שיטות הלימוד- ומכאן גם את הקשיים שיכולים לצוץ בתוך המערכת הזו ואת הפתרונות האפשריים. לדעתי עדיף לך תואר ראשון בתחום החינוך וההוראה שיכלול גם תעודת הוראה. זה יכול להיות נושא הקרוב ללבך ושבעתיד יקדם אותך להיות יועצת חינוכית. מציעה לך בחום להתייעץ במכללות להוראה שמלמדות תואר שני בייעוץ חינוכי. זה יכול בהחלט לעזור לך להבין מהן הדרישות קבלה וגם מהן הדרישות בשטח (אם זה רלוונטי לאזור מגורייך – אז בבית ברל יש תכנית מאוד ותיקה לתואר שני בייעוץ חינוכי ושווה לך להתייעץ עמם). זה יכול אולי לחסוך לך זמן על פני לימודים שייתכן שלא יקדמו אותך למטרותייך כ"כ... שיהיה בהצלחה !
בקי חיימוב | 19:44  03/01/12
שלום, אני מחזקת את תשובתה של שני- כדי שהתואר שלך יהיה פרקטי עלייך להיות בעלת תואר שני בייעוץ חינוכי ובעלת תעודת הוראה. שני המליצה לך ללמוד לימודי תואר ראשון בחינוך כללי, הייתי מסכימה איתה אלא אם כן את יודעת בוודאות שזה התחום שתרצי לעסוק בו, במידה וכן, כדאי ללמוד ייעוץ חינוכי גם כתואר ראשון, שכן הדבר יחסוך ממך השלמות של קורסים שקיימים רק בתואר הראשון, ואף יקנה לך פטורים. שוב, הדבר מומלץ רק במידה ואת בשלה עם ההחלטה שתרצי להיות יועצת חינוכית. בהצלחה
שני | 08:48  04/01/12
היי, בגדול מסכימה אבל הבעיה היא שברוב המקומות שמלמדים ייעוץ חינוכי לתואר שני דורשים גם נסיון (והיא לא תוכל להגיע עם נסיון כיועצת חינוכית מן הסתם לאחר שסיימה תואר ראשון) ובמכללות להוראה שמלמדות ייעוץ חינוכי תעודת הוראה היא חלק מתנאי הקבלה. זה גם מאוד הגיוני אם חושבים על זה... (לפחות בעיני). כך שתואר ראשון בייעוץ חינוכי הוא מעט בעייתי בהיבט הזה של תנאי הקבלה לתואר השני (שהוא תנאי הכרחי כדי לעבוד במקצוע הזה לרוב).
סגור