פורום ייעוץ לימודי ותעסוקתי

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
במסגרת הפורום תקבלו ייעוץ לימודי ותעסוקתי בינהם מידע על מקצועות ומסלולי הלימוד, סיכויי הקבלה ועזרה בבחירת מוסד לימוד בהתאמה אישית. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 072-3131888 .
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
האם המסלול המשולב של פיסיקה וביולוגיה משתלם? בו יוצאים עם 2 תארים. האם אפשר בכלל לקבל נסיון תוך כדי הלימודים בפיסיקה שנה ג' או לעשות קורס שיסייע לרכוש נסיון ? איזה נסיון צריך בתחום? יש הרבה שלמדו במסלול חד חוגי את המקצועות הנ"ל ואמרו שלא מצאו עבודה כי צריך ניסיון (בפיסיקה) ועם תואר ראשון בביולוגיה אין כמעט מה לעשות בתעשייה , אבל יש את תעשיית הביוטק , מה אפשרויות התעסוקה עם תואר ראשון בביולוגיה? אני רוצה ללמוד את המסלול המשולב מתוך עניין וגם מתוך זה שהבנתי (לפי מטרת התוכנית לימודים) שזה מאפשר להשתלב בתעשייה בחברות שמפתחות מוצרים שמשלבים שיטות פיסיקליות ביישומים ביולוגיים ורפואיים .האם אתם מבינים מה זה אומר בדיוק? הערה: אני יודעת שיש כאלה עם תואר ראשון בכלכלה , שזה נחשב תחום מבוקש ללא נסיון שלא מצאו עבודה כבר שנה והם סיימו ללמוד לפני שנתיים. מקווה לקבל תגובה מפורטת בעניין!
אל תצפי ליותר מידי ולא תתאכזבי... בגדול, גם פיזיקה וגם ביולוגיה הם מקצועות מחקריים וקשה לבוגרי תואר ראשון למצוא עבודה בתחום שלהם. יש מחסור גדול בפיזיקאים, אבל בעיקר בתארים מתקדמים יותר. יש עבודות לביולוגים, אבל בעיקר בתחומי המכירות והשיווק ופחות ב"ליבה" של המקצוע. לבוגרי תואר שני בביולוגיה יש קצת יותר אפשרויות. אל תפחדי מהמושג הזה שנקרא "תואר שני". זה לא נורא כמו שזה אולי נשמע לך עכשיו. אם תפרטי את זה לשנים, תראי ששני תארים בביולוגיה לוקחים רק מעט יותר זמן מתואר אחד בהנדסה. פרטים נוספים על תארים שניים תוכלי למצוא בעמוד המועמדים של אוניברסיטת בן גוריון: http://web2.bgu.ac.il/welcome/template/default.aspx?PageId=119&catId=15&maincat=2
מה לגבי הנדסה ביו רפואית ? חשבתי ללמוד תחום שמשלב את המקצועות הנ"ל , מה אפשרויות התעסוקה לבעלי תואר ראשון בהנדסה ביו רפואית? האם זה מוביל רק לפיתוח מכשירים רפואיים או שאפשר עם ידע מתואר זה גם לפתח מוצרים בעלי השפעות ביולוגיות לא בהכרח רפואיות ולעבוד בתחומים אחרים קרובים לתחום זה? ואם כן, איזה תחומים?
הנה לך רעיון.... תלכי לאתרי חברות שתרצי לעסוק בהם או לחלופין תחפשי בדרושים או באתרי החברות האלה משרות שתרצי לעסוק בהם... לאחר מציאת התפקיד הנכסף תבדקי שם מה הם דורשים ממך מבחינת ההשכלה לתפקיד.. וזה מה שתלכי ללמוד..
בקי חיימוב | 17:00  20/04/11
לירן שלום, אני מחזקת את שתי התגובות שקיבלת. את צריכה להבין שהיום התואר הראשון כמעט ואינו מספיק ברוב התחומים, ואם את רוצה להתפתח בתחום מסוים את צריכה לקחת בחשבון גם את לימודי התואר השני. עם זאת, ישנם אנשים אשר כן מצליחים להסתדר בעולם התעסוקה גם עם התואר הראשון, אז גם לא צריך להתייאש. לגבי שאלתך בהודעה השנייה- לא הצלחתי להבין מה גורם לך לרצות ללמוד מכינה. המכינה נועדה אך ורק לשפר את סיכויי הקבלה שלך למוסד הלימודים. זה לא יתרום הרבה לאפשרויות התעסוקה על אחת כמה וכמה כשאנו מבינים שגם התואר הראשון אינו מספיק תמיד. לפני שאת מתחילה את המכינה, צרי קשר עם מוסד הלימודים בו תרצי להמשיך את התואר ותתייעצי איתם איך הם מתייחסים למכינה אותה את מתכוונת ללמוד. בהצלחה
היי, תודה על התגובה! חשבתי ללמוד במכינה הייעודית למדעים מדוייקים באוניברסיטת ת"א , כדי להיות מוכנה ללימודים יותר טוב אח"כ וזה גם היה אמור לשפר את סיכויי הקבלה , אך חשבתי על זה וואני לא רוצה לעשות משהו שלא יקדם אותי ולא בטוח שאתקבל למסלול שאני רוצה. זה להפסיד עוד שנה . דברתי על הנדסה ביו רפואית , אך ירדתי מזה וחשבתי ללמוד הנדסה מכנית באפקה שנה א' ולהמשיך כנראה באותו תחום באוני' ת"א (כמובן שאני צריכה לברר קודם איתם אם זה יהיה בסדר להתקבל לשנה שנייה) ומזה הייתי רוצה להמשיך ללמוד את המסלול של ננו טכנולוגיות לתואר שני , אני מקווה. מה אפשרויות התעסוקה לבוגרי תואר ראשון בהנדסה מכנית?
לירן | 15:29  26/04/11
אפשר לקבל תגובה ממהנלי הפורום?
בקי חיימוב | 15:49  26/04/11
שוב שלום, קיים מגוון רב של אפשרויות תעסוקה, והביקוש גבוה גם הוא מכיוון שמהנדסי מכונות משיקים כמעט לכל תחום. בהצלחה
סגור