פורום ייעוץ פיננסי-לקריאה בלבד

בהנהלת: אופיר שלו  |  מסר למנהל/ת הפורום
מנהל הפורום: אופיר שלו, סמנכ"ל כלל מימון אשראי צרכני בע"מ. הפורום ייתן מענה והדרכה בתחום הפיננסי, לסטודנט העתידי ולסטודנט העכשווי: הלוואות ללימודים, מימון שכר דירה, מימון בעזרה למחייה במהלך הלימודים. הכדאיות של הלוואות למימון הלימודים, מהו ליסינג אקדמי?, ריביות, החזרים, הבדל בין הלוואה מהבנק לעומת גוף מימון חוץ בנקאי כל זאת ועוד בפורום לייעוץ פיננסי.
 
אופיר שלו

 
מיכל | 06:17  02/07/10
שלום, אני ובן זוגי מרווחים יפה ביחד בחודש (כ- 25 אלף נטו בחודש). יש לנו גם הרבה הוצאות, 3 ילדים קטנים עד גיל 6 לאחרונה מכרנו בית שבנינו מלפני כ- 5 שנים ברווח יפה ולמקום שאנחנו רוצים לעבור אין כרגע היצע, וההיצע שקיים מאוד מאוד יקר. נותרו לנו 2.2 מיליון ש"ח לאחר החזר המשכנתא על הבית שלקחנו. בעלי החליט לקנות בית להשקעה ב- 880000 ושעליו נקבל כ3500 שכירות. השאלה האם לקחת משכנתא בגינו או לשלם בכסף שיש לנו. בעלי רוצה לקחת משכנתא ואז לחפש עוד נכס וגם עליו לקחת משכנתא (בערך כחצי מהסכום). מה עדיף?? לבנתיים אנחנו גרים בשכירות של 4000 ש"ח. איך הכי מומלץ להתנהל עם הכסף
שלו אופיר | 09:24  11/07/10
תשואה של 42,000 ש"ח בשנה תניב לכם כ- 5% תשואה שנתית על הרכישה שביצעתם. באם תקחו משכנתא, אזי הריבית תקזז לכם מהתשואה שתתקבל. אכן מינוף ( לקיחת אשראי /משכנתא) מאפשרים להגדיל את ההשקעה שלכם, אך אינני בטוח שבמקרה שלכם זה מחוייב. באם יש כסף פנוי ואין לכם עבורו אלטרנטיבה טובה מדוע להתחייב למשכנתא. לסיכום, אין תשובה חד משמעית לשאלה זאת, אלא מדובר בהעדפות אישיות.
סגור