פורום לימודים באיטליה

מטרת הפורום לתת מידע למתעניינים בלימודים באיטליה - לימודי איטלקית, לימודים אקדמאים ולימודי תעודה .
 
 
תחבורה או אקלים?
קשה מאוד לענות על שאלות גדולות כאלו. כמובן שהתשובות מאוד אינדיבידואליות ומשתנות מסטודנט לסטודנט. מבחינת הניסיון האישי שלי, איטליה היא מדינה שדורשת תהליך התאקלמות של שנים. על מנת לעבור את המחסום של הסביבה התיירותית ולפתח הבנה מעמיקה של הדינמיקה המקומית. (למעשה זה כך בכל מקום). בכל אופן, לישראלים יש סיכוי טוב יותר להתאקלם מכיוון שבנושאים רבים האיטלקים מזכירים אותנו. (כמובן שבהרבה דברים הם שונים מאוד). הם לא קרים, הם לא יותר מדי טקסיים, ורובם סובלניים ונותנים לכל אחד לעשות פחות או יותר את מה שהוא רוצה. צריך להיזהר ולא לנצל את הסובלנות הזו כי היא מגיע בדרך כלל ממקום של רצון לשקט והמנעות מעימותים. האקלים משתנה מהדרום (ים תיכוני טיפוסי) דרך המרכז (בשנים האחרונות העסק די התחרפן וניתן למצוא כל סוג של מזג אויר בכל שלב של השנה. והצפון (מזג אויר אירופי קלאסי עם חורפים קרים מאוד וקיצים נעימים - למרות שגם במקרה הזה כבר אי אפשר לדעת). תחבורה? באופן מוזר מהיקרות באירופה. מערכת רכבות יחסית יעילה אך יקרה, דלק כמו בישראל. בתוך הערים התחבורה מתפקדת וגם היא עולה פחות או יותר כמו בתל אביב. נא לקחת בחשבון שכל מה שכתבתי כאן הוא מחוויה אישית שלי או של סטודנטים שלי. בכל אופן, מומלץ תמיד להגיע לביקור קודם, להתרשם בהדרגה, להסתובב הרבה, לשאול שאלות, ותמיד לזכור שעדיף להתבונן ולהבין לפני שמחליטים מה לעשות או איך להתנהג. בהצלחה איתן
ישראלים אחרים, האם יש אחוז נשירה גבוה של סטודנטים בגלל שהם לומדים בשפה האיטקלית? האם השפה האיטלקית מהווה מכשול גדול מידי ללימודים אקדמאים לסטודנטים, כמובן אני שואל לפי נסיונך ומה שהבחנת. אני מאוד רוצה ללמוד באיטליה מכיוון שהיא נוחה כלכלית, קרובה לישראל, אך אני חושש מאוד מהלימודים בשפה האיטלקית.
על מנת לחסוך לך זמן וטרחה (וכמובן גם כסף) אני ממליץ להגיע לאיטליה בהקדם האפשרי לתקופה של חודש. תוכל לשלב בתקופה זו לימודי איטלקית והדבר יהווה כמעין "נסיעת בדיקה". למרות שהדבר כרוך בהוצאות, ביחס להשקעה הכוללת, אני בהחלט חושב שזו הדרך החכמה ביותר להתחיל את ה"מסע" הזה. השפה האיטלקית, לרוב הישראלים שלומדים ולמדו באיטליה אינה מהווה מכשול במידה והיא נלמדת (ככל מקצוע אחר) באופן רציני ומעמיק. בהצלחה. איתן
אני ממליץ מנסיוני . ללמוד שני קורסים בארץ באיטלקית לפני שנוסעים ללימודים באיטליה. 1. אין סבלנות לאף אחד להסביר כל מילה 2. האנגלית שם ברמה בינונית 3. להגיע עם בסיס מהארץ נותן בטחון. להקפיד על צפיית סרטים באיטלקית עדיף עם תרגום . la vita e bella (החיים יפים) או בצפייה ישירה בוואלה -יש מספר סרטים. הממולץ: (la stansa dell filio ) החדר של הבן. לתרגל כל יום שעה-שעתיים באינטרנט. ולבסוף ליצור קשר עם איטלקים שרוצים ללמוד עברית בסקייפ. דרך אתר שנקרא - החלפת שפות(באנגלית) מי שיגיע לאיטליה "להתנסות" בלי לעבור תהליך למידה של 6 חודשים בארץ!! מבזבז את זמנו! ואת כספו!
Eitan Lerer | 11:28  22/09/15
רק תיקון טעות קטנה... La Stanza del figlio, (אני אגב מעולם לא למדתי איטלקית בארץ..) חג"ש
אבי | 12:03  22/09/15
תודה איתן. עדיין ממליץ לאנשים כמוני שהקצב שלהם איטי לעשות הכנה טובה בארץ. בהצלחה.
שלום אבי, כפי שתוכל לבדוק בכל הפורום, לעיתים מאוד נדירות מוצגות כאן "אמיתות" מוחלטות ואמירות כגון "בזבוז כסף" וכו'. באיטליה למדו עד היום אלפי ישראלים, חלקם עשו הכנות בישראל, חלקם למדו באיטליה, בזמנים אחרים חלקם אפילו "החליקו" לתוך הלימודים בלי לדעת מילה באיטליה. הניסיון שלי מלמד שאין חוק. ולמרות זאת, רוב המומחים ללימוד שפות, בכל העולם, תמיד ממליצים ללמוד את השפה בארץ בה דוברים את השפה. בעבר, ניהלתי מכינות (במשך 15 שנים) אליהן הגיעו סטודנטים מבלי לדעת מילה אחת באיטלקית. ההתחלה אכן הייתה קשה יותר, אבל רובם הגיעו לרמת איטלקית גבוהה בתוך 4 חודשים. סטודנטים שהגיעו אלי אחרי מכינות בארץ של 6 ושמונה חודשים, לעיתים לא הצליחו להתקבל לרמה 2 (A2). ושוב, מעולם לא קבעתי, לכאן או לכאן, מהי הדרך המועדפת.
סגור