פורום לימודים בהונגריה

בהנהלת: University  |  מסר למנהל/ת הפורום
מטרת הפורום לתת מידע על לימודי הרפואה בהונגריה בשפה האנגלית. מה תנאי הקבלה,קורסי הכנה, עלויות, חיי חברה ועוד ככל העולה על דעתכם.
 
University

יוניברסיטי פועלת בישראל משנת 1993 ועוסקת בהכוונת סטודנטים ישראלים ללימודים אקדמיים בהונגריה

 
שלום לכולם.. העברתי את השנתיים האחרונות בשיפורי בגרויות ופסיכומטרי, ולמרות שאני מצליח (אם כי בקצב איטי מאוד) להתקרב לעבר היעד, התחלתי לחשוב על לימודי רפואה בחו"ל. אני דיי משוכנע שאם אמשיך לשפר את הציונים שלי פה בארץ אז תוך שנתיים אוכל לגשת למיוני הקבלה לרפואה בארץ, אבל התחלתי לשאול את עצמי> בשביל מה??? השאלה העיקרית שלי אליכם היא האם תואר ברפואה לבוגרים בהונגריה שווה מעמד לתואר בארץ? האם התואר מוכר בארה"ב? מהי רמת הלימודים בהונגריה ביחס לארץ? ובקשר למימון, איך אתם מסתדרים עם עלויות הלימודים המטורפות בהונגריה? כמה כסף דרוש בשביל להתחיל (בהערכה גסה) עד שאפשר להתחיל לעבוד בזמן הלימודים? תודה!
אלה וולפמן | 14:37  03/10/10
היי מיכאל, תראה... ההתלבטות האם לוותר על הארץ וללכת לכיוון הונגריה היא קשה ומאוד אינדווידואלית. אני לא אוכל לענות לך על זה, יש המון גורמים שמשפיעים על ההחלטה - האם סיכויי הקבלה ישתנו? האם שווה לחכות? מה יותר טוב? אז באמת... על זה אני לא יכולה לענות. בנוגע לאיכות התואר- האוניברסיטאות בהונגריה, יחסית לשאר האוניברסטאות במזרח אירופה, נחשבות ברמה הרבה יותר גבוהה. כמובן שאי אפשר להשוות אותן לאנגליה וארצות הברית - אבל גם השכר הוא לא באותה הרמה. הרשיון המקבלים בלימודים בהונגריה הוא תקף בכל המדינות ששייכות לאיחוד האירופי ולכן אתה יכול לעבוד בכל מדינה באירופה ברגע שאתה מסיים את הלימודים. בשביל לעבוד בארצות הברית צריך לעשות את הUSMLE שזה מבחן שכל אחד צריך לעשות, לא משנה איפה הוא למד. התואר מוכר בארץ ובכל העולם. מבחני הרישוי בארץ הם מבחני רישוי לסטודנטים חו"ל - זאת אומרת שאתה תהיה שווה ערך לכל סטודנט/רופא שלמד בחו"ל. לא משנה איפה. בנוגע למימון - צריך גב כלכלי. לא ממש אפשר לעבוד בשנים הראשונות, אם בכלל. אני לא יכולה להגיד לך כמה כסף לשנה, כי זה תלוי באיזו עיר אתה תבחר ללמוד. העלויות מאוד משתנות. בשביל זה אני ממליצה לך לקבוע עם נציגי האוניברסיטאות בארץ, שם תקבל פרטים טכניים. לנציג של האוניברסיטאות בבודפשט, סגד ופץ' קוראים רוני פריד, ניתן לקבוע איתו פגישה בטלפון: 098858226 נייד 0574450445. מקווה שעזרתי, ואם יש עוד שאלות - תרגיש חופשי לשאול.
סגור