פורום לימודים בהונגריה

בהנהלת: University  |  מסר למנהל/ת הפורום
מטרת הפורום לתת מידע על לימודי הרפואה בהונגריה בשפה האנגלית. מה תנאי הקבלה,קורסי הכנה, עלויות, חיי חברה ועוד ככל העולה על דעתכם.
 
University

יוניברסיטי פועלת בישראל משנת 1993 ועוסקת בהכוונת סטודנטים ישראלים ללימודים אקדמיים בהונגריה

 
היי אלה! אני משוטטת פה בפורום מספר שבועות ונהנת מאוד מהתשובות שלך, אז החלטתי גם אני להציק לך קצת אני ממש בתחילת הדרך ומגששת את דרכי לקראת לימודים בחו"ל, עד לפני חודש הייתי בטוחה שאני הולכת ללמוד באיטליה אבל קיבלתי רגליים קרות מהסיבות הברורות מאליהן ואני שוקלת ללמוד דווקא בהונגריה. הייתי מאוד רוצה לשמוע דעה אוביקטיבית בנוגע למשהו שקצת מטריד אותי. בתקופת בית הספר הייתי תלמידה בינונית לחלוטין, אפילו פחות מיזה מכיוון שהראש לא היה שם. מעולם לא הוכחתי את עצמי כגאונה בשום דבר שעשיתי (פסיכומטרי וכדומה) ולא שיש לי רגשי נחיתות בנוגע לזה אבל לפעמים אני תוהה אם ההחלטה ללמוד רפואה לא גדולה עליי בכמה מידות. זה משהו שאני מאוד רוצה לעשות וחשוב לי לדעת מאיזה אוכלוסיה בנויים הסטודנטים שלומדים שם- האם מדובר בחבורת גאונים או שיש גם חבר'ה נורמטיבים? סליחה אם השאלה קצת הזויה, לא הצלחתי לנסח את זה בצורה טובה יותר אבל אני מאמינה שהבנת את כוונתי.. בכל מקרה, אשמח לדעה בעניין, אני מפחדת להיות אחת מהנושרים בשנים הראשונות- לא שאני כזו תבוסתנית אבל הייתי רוצה לדעת אם אני משחקת בליגה של גדולים בהרבה ממני. דבר נוסף- הייתי בעבר בפגישה אצל נציג מ university אז את הדברים העיקריים אני יודעת אבל אני לא בטוחה בנוגע לזמני המכינות. אין לי רקע במקצועות המדעיים לכן אני מתכננת לעשות את המכינה הארוכה. הקרובה ביותר מתחילה באוקטובר הקרוב, מסיבות כאלה ואחרות לא אוכל לעשות אותה ואני תוהה אם באמת אצטרך לחכות שנה שלמה? המכינה והבחינות מתקיימות בהכרח בהונגריה? תודה מראש וסליחה על החפירה האין סופית!
אלה וולפמן | 00:12  31/08/10
קודם כל, בנוגע למכינות, כי שם אני מרגישה יותר בנוח לענות. גם מי שאין לו רקע מדעי מסתדר במכינה הקצרה. יש גם מכינות בארץ (אני לא זוכרת אילו כרגע... אבל תטיילי בפורום, נתתי פרטים בשלב כלשהו). אז את לא צריכה לדחות בשנה את תחילת הלימודים. יש גם אנשים שהתקבלו אחרי שהם למדו לבד, אבל זה לא ממש מומלץ אם אין לך רקע כלשהו במדעים. בנוגע לרמת האנשים - תראי... הלימודים לא קלים. זה המון עבודה. אבל אני לא מכירה מישהו שישב ולמד כמו שצריך במהלך השנה ולא הצליח. למען האמת... גם אלו שאנחנו מסמנים אותם בתור החכמים של השנה לא ממש הצליחו בתיכון, די מטעמי עצלות. מה שאני כן יכולה להגיד בוודאות זה שאלא אם כן השנה שתצטרפי אליה שונה לגמרי מהנורמטיב פה בסגד - יש פה מעגל תמיכה מטורף. אנשים יושבים ומלמדים אנשים אחרים. לדוגמא - אני לימדתי חברות בפיזיולוגיה, והן אותי באנטומיה. כולם עוזרים לכולם. אבל צריך לעבוד קשה כדי להצליח. מעטים האנשים פה שלא למדו ועברו. זה לא באמת קורה. צורת הלמידה פה דורשת המון שעות ישבן ושינונים. כמו בכל אוניברסיטה לרפואה. אני מבינה את הלחצים והקשיים שמלווים את ההחלטה המאוד לא פשוטה הזו, מניסיון, ולכן אני יכולה להגיד לך שאולי מה שהכי טוב זה שתקפצי לפה, תראי אנשים, תראי את האוניברסיטה, תחליטי אם זה מתאים לך בכלל לפני שאת מתחייבת למכינה או כל דבר אחר. אבל מניסיון שלי- אם את נידונת לחיי הרפואה... שום דבר אחר לא יספק אותך. אז אולי זה שווה את המאמץ.
נוגה | 21:11  31/08/10
תודה על התשובה המפורטת, לקחתי את כל מה שאמרת לתשומת ליבי. יש לי עוד שאלה אליך, האמת שאני ממש לא בטוחה שתדעי לענות על זה אבל אני אנסה את מזלי. תראי, אני בת 21 סך הכל. המחשבה של לעזוב הכל ולנסוע עכשיו קצת קשה לי מהרבה סיבות.. אני מניחה שאני לא מוכנה לזה נפשית עד הסוף, ולא שזו בעיה כי אף אחד לא מכריח אותי להתחיל דווקא עכשיו אבל אם אני מחליטה לדחות את זה הייתי רוצה לעשות משהו מועיל בינתיים ולא סתם לשבת ולתכנן איזה טיול לתאילנד.. לכן עלתה במוחי המחשבה של לעשות בארץ תואר ראשון בביולוגיה ולראות מה אני עושה עם זה אחר כך. השאלה שלי היא כזאת- יש 2 אפשרויות להמשך התואר הזה, או שאני אקבל ציונים גבוהים ואז אוכל אולי להתקבל להמשך לימודי רפואה או וטרינריה בארץ, או שלא אצליח להביס את אלפי הסטודנטים שמתמודדים איתי על אותו הדבר ו"אתקע" עם תואר ראשון. האפשרות השנייה די סבירה ואני תוהה מה אוכל לעשות אם זה יקרה.. אם לדוגמא אחליט שאני רוצה לנסוע להונגריה ולסיים את הלימודים שם- האם אצטרך ללמוד 6 שנים כמו סטודנט מתחיל? יינתן לי קיצור כלשהוא? את חושבת שזה סוג של ביזבוז זמן?
Meni | 21:23  31/08/10
אז ככה מתוך ניסיון של מישהו שעשה תואר ראשון בביולוגיה ועבר להונגריה: 1)בארץ קיימת התוכנית ה 4 שנתית של ת"א שמאוד קשה להתקבל לשם בגלל שמצד אחד צריך לשמור על ממוצע ציונים מטורף בתואר וגם צריך לעבור עוד מספר מבחני קבלה ומיון. 2)בקשר לוטרינריה, צריך לסיים את התואר בפועל עם ממוצע של 90 ומעלה (למרות שבאתר שלהם כתוב 85) ויש תחרות כי יש רק בית ספר אחד בארץ. 3)למי שלמד 4 סמסטרים ומעלה יש אפשרות להתקבל ישר לשנה שניה בסגד (הונגריה) בתנאי שהוא עובר בהצלחה קורס קיץ באנטומיה (אחוז העוברים הוא דיי טוב). שמעתי שגם בדרבצן יש אפשרות כזאת אבל אין לי מושג אם זה נכון או לא. ועכשיו יש לי שאלה אליך למה ויתרת על איטליה? בגלל השפה? או סיבה אחרת?
נוגה | 22:28  31/08/10
היי ותודה על התשובה! ויתרתי על איטליה בגלל שתי סיבות. הראשונה היא כמובן השפה. בהתחלה זה כלכך קסם לי עד שהדחקתי לחלוטין את העובדה שחיי יהיו קשים מאוד בשנים הראשונות, זה היכה בי בשלב מסויים.. השנייה היא בגלל שאני מוטרדת מהצורה בה מתחייסים לבוגרי איטליה. אולי זה לא בצדק או בכלל לא נכון, אבל הספק מספיק כדי לוותר.. יש לי את היכולת הכלכלית ללכת על משהו "בטוח" יותר מהבחינה הזו אז למה לא. הייתי רוצה לשאול גם אותך מספר שאלות, יש דרך ליצור איתך קשר מחוץ לאתר? (פייסבוק וכדומה..)
Meni | 12:11  01/09/10
email: menachem.montia@mail.huji.ac.il skype: meni.montia facebook:meni montia בשמחה:)
נוגה | 00:56  01/09/10
מצטערת על ההטרדה, בחיי :) פישפשתי בפורום ולא הצלחתי למצוא שום מידע על מכינות נוספות שאמרת שנתת בזמנו. יש סיכוי שתוכלי לשחזר את זה או להפנות אותי למקור מידע? דבר נוסף ואחרון לבינתיים. הייתי נעולה על המכינה הארוכה עד כה כי חשבתי שזה הכרחי למי שאין לו רקע כמוני. אמרת שאפשר לעשות גם את הקצרה, תוכלי לפרט? אין הבדל רציני בין השתיים? את לא חושבת שזה קריטי? תודה!
אלה וולפמן | 21:04  07/09/10
אני אישית לא עשיתי אף אחת מהמכינות - התקבלתי לשנה ראשונה בלי מבחן כתוצאה מלימודים אקדמאים קודמים. ההבדל הוא לא גדול. בכל מקרה, תיסגרי על מה שאת רוצה, אל תלכי לשום דבר אם את לא בטוחה. ואני בהחלט ממליצה לך, אם יש פחדים, לקפוץ לראות את האוניברסיטאות בלי כל התחייבות. בכל עיר יהיו סטודנטים שישמחו לדבר איתך ולעזור. אני מצרפת לינקים למכינות בארץ. בהצלחה!
אלה וולפמן | 21:05  07/09/10
קישור שני
סגור