פורום לימודי הנדסה

בהנהלת: שרון מויאל  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום בנושא הנדסה ומדעים, מקצועות ההנדסה, התמחויות בלימודי הנדסה, השמה, לימודים והשתלבות בהיי-טק, תנאי קבלה, היכן לומדים, סוגי תארים, השלמה מהנדסאים למהנדסים, משך זמן הלימודים.
 
שרון מויאל

שרון מויאל מנהלת מרכז ייעוץ ורישום בעזריאלי- מכללה אקדמית להנדסה ירושלים

 
שלום לכולם. רציתי לדעת את ההבדל בין תואר ראשון בתעשייה וניהול עם התמחות במע' מידע לתואר ראשון בניהול מערכות מידע. אני יודע שזהו תואר מהנדס וזה 4 שנים , והתואר של ניהול מערכות מידע BA, שלוש שנים(או לסירוגין תואר במנהל עסקים עם התמחות במע' מידע). עכשיו רציתי לדעת מה יותר כדאי ללמוד? אם יש לי את היכולות ללמוד הנדסת תעו"נ עדיף ללמוד את זה עם התמחות במע' מידע? או שעדיף ללמוד כבר תואר BA של ניהול מע' מידע שהוא יותר קצר? מה האופציות שלי אח"כ בשוק עם התואר הזה ועם התואר הזה? לאן אני יכול בעצם יותר להתפתח ולהצליח מבחינת השוק? אם אני כן יהיה מהנדס תעו"נ אז יעדיפו אותי על פני מישהו עם התארים הנ"ל? תודה רבה :)
יובל שלום, בגדול תואר בהנדסה על כל תחומיה משלב קורסי יסוד רבים מתמטיים והנדסיים המהווים בסיס ללימודי ההמשך. ללמוד מערכות מדיע במסגרת הנדסת תעשייה וניהול הינה התמחות שבדרך כלל מורגשת יותר בשנים המתקדמות של התואר (שנים ג' ו-ד'). הייתי ממליצה לך לבדוק את תוכנות הלימוד ולשוחח עם סטודנטים שלמדו תחומים אלו. זאת מאחר וישנן נקודות חפיפה אולם כאמור ישנם תכנים אשר אינם זהים בין שני התחומים. כמו כן במסגרת לימודי הנדסה השנה האחרושנה של הלימודים מוקדת ברובה לביצוע פרויקט גמר הנעשה בשילוב התעשייה ומקנה ידע מעשי המקל על ההתשלבות בשוק העבודה עם סיום הלימודים. נשמח להסביר ולפרט יותר על תחום הנדסת תעשייה וניהול ועל ההתמחויות המוצעות אצלנו במכללה האקדמית להנדסה ירושלים, בטלפון 02-6588000 שלוחה 1. בהצלחה בבחירה, שני
יובל | 16:36  04/08/10
קודם כל תודה על התגובה ! אבל אני התכוונתי לא על הפאן הלימודי, ואיזה קורסים לומדים באיזה שנים, אלא בפאן העתידי, שמה יעניק לי בעצם התואר. אני יודע שאת ההתמחות עושים בשנים ג' וד' בעיקר ושבשנה ד' עושים גם פרויקט וכל זה... מבחינת הלימודים עצמם, אני אעמוד בזה אני מאמין... אני התכוונתי כשאתה מסיים ללמוד ומקבל את התואר שלך... אז באיזה מן המקצועות ניתן להשתלב בשוק יותר בקלות? אני לא מבין בעצם את ההבדל בין מנהל עסקים עם התמחות במע' מידע(שקוראים לזה התמחות בטכנולוגיות עסקיות) או ניהול מע' מידע, להנדסת תעו"נ עם התמחות במע' מידע. מה התואר הזה יקנה לי, ומה התואר הזה יקנה לי? איזה תואר נחשב יוקרתי יותר? את מי יעדיפו לקחת לעבודה, למשל ללא ניסיון... אדם עם תואר כזה או תואר כזה? כי בכל זאת יש הבדל.. פה לומדים 4 שנים ופה 3 שנים, וזה(בין היתר) גם מה שמפריע לי.. חבל לבזבז שנה שלמה אם שני התארים הם בעיקרון דומים. תודה על הזמן והעזרה... מחכה לעוד תגובה :)
יובל שלום, מאחר ויש לך שאלות טובות וכבדות משקל הייתי שמחה אם היית יוצר עימנו קשר ומגיע לפגישת ייעוץ מסודרת עם נציג מטעם המחלקה להנדסת תעשייה וניהול שגם מגיע ועוסק בתחום ועל כן יוכל להיטיב ולענות לך על ההבדלים בהשתלבות בשוק העבודה. מחבינת התשלבות בשוק העבודה עם תואר בהנדסת תעשייה וניהול - מאחר והתואר הוא תואר הנדסי אך יחד עם זאת תואר שכולל תחומים רבים ומגוונים למעלה מ-85% מבוגרינו השתלבו בשוק העבודה, הן בתחומי ההי-טק והמגזר העסקי והן במגזר הציבורי והממשלתי. היתרון שמקנה לך תואר בהנדסת תעשייה וניהול על פני מנהל עסקים הינו הבסיס ההנדסי והמתמטי הרחב יותר אשר ממקצע את הבוגרים ומאפשר להם לרכוש כלים שמסייעים במציאת תעסוקה מגוונת עם סיום התואר. מניסיוני אומנם מדובר בעוד שנה של לימודים בתואר בהנדסה, אולם זו שנה שבמהלכה צוברים ניסיון נרחב בשוק העבודה בזכות פרויקט הגמר אשר מקל על ההשתלבות/ חיפוש משרה שתתאים לך עם סיום הלימודים. נשמח כפי שציינתי לך לתאם לך פגישת ייעוץ מסודרת עם נציג המחלקה שיוכל להרחיב ולפרט יותר 02-6588000 שלוחה 1. בהצלחה בבחירה, שני
סגור