פורום לימודי הנדסה

בהנהלת: שרון מויאל  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום בנושא הנדסה ומדעים, מקצועות ההנדסה, התמחויות בלימודי הנדסה, השמה, לימודים והשתלבות בהיי-טק, תנאי קבלה, היכן לומדים, סוגי תארים, השלמה מהנדסאים למהנדסים, משך זמן הלימודים.
 
שרון מויאל

שרון מויאל מנהלת מרכז ייעוץ ורישום בעזריאלי- מכללה אקדמית להנדסה ירושלים

 
שלום לכולם, אני בשלב של קבלת החלטות חשובות בחיים בנוגע להתחלת לימודים ואני קצת נתקל בבעיה בהחלטה בנוגע לנתיב הלימודים הנכון עבורי. אני תמיד רציתי להעמיק את ידעתי בתחום תקשורת הנתונים(התחום הרשי והעיקרי) ואבטחת מידע. לפני 3-4 חודשים חשבתי ללכת על לימודי תעודה בסלע במסלול MCITP 2008, אך משום מה לאחר שדיברתי עם הרבה אנשים ייעצו לי ללכת על תואר המהנדס. אני לא יודע עכשיו איזה נתיב בהנדסה מתאים עבורי - האם הנדסת מחשבים, או הנדסת חשמל ואלקטרוניקה עם התמחות בתקשורת או הנדסת תקשורת(או מערכות תקשורת עפ"י בן-גוריון). יש לי הרבה שאלות והתלבטויות בנושא שאודה לכם מאוד אם תענו לי עליהם ותפזרו קצת את הערפל: 1. הבנתי שלימודי ההנדסה מתעסקים הרבה במתמטיקה ופיזיקה ומצריכים ראש אנליטי\מתמטי, ואני לא חושב שיש לי אותו כ"כ ובשל כך אני חושש להיכנס ללימודי הנדסה. בשל כך, חשבתי על להתחיל ללמוד הנדסאי בביה"ס להנדסאים שתנאי הקבלה הם מינימלים כמעט(בגרות מלאה) ואז לא אצטרך לשרוף זמן על הפסיכומטרי שמא אראה כי הלימודים לא מתאימים עבורי בשנה הראשונה ואז סתם שרפתי זמן יקר. 2. כמו שאמרתי אני רוצה ללמוד תקשורת נתונים(או תקשורת מחשבים, אותו הדבר) ואני מתלבט באיזה נתיב לבחור - מהנדס חשמל עם התמחות בתקשורת או מהנדס אלקטרוניקה עם התמחות בתקשורת, או מהנדס תקשורת ? 3. למה אומרים שהנדסאי שונה לגמרי ממהנדס ? לפי מה שאני יודע ולפי הבנתי, לומדים שנתיים להנדסאי שזה בעצם השנתיים הראשונות של מהנדס ואז ממשיכים עוד שנתיים וממשיכים למהנדס - נכון הדבר ? 4. ההתמחות היא בשנה הרביעית לפי הבנתי, אז איך אני קורא שיש מקומות שיוצאים בכותרות של הנדסאי אלקטרוניקה עם התמחות בתקשורת ? השנתיים הראשונות בכל מסלולי ונתיבי ההנדסה הם אותו הדבר, נכון ? רק בשנה הרביעית נוגעים ת'כלס בהתמחות(במקרה שלי - תקשורת) ? 5. מה הקטע באוניברסיטה הפתוחה שאין תנאי קבלה ? חברים אמרו לי שקשה מאוד להוציא שם תואר לעומת מקומות אחרים, האם נכון הדבר ? 6. כדאי לי לעשות את מסלול המהנדס בשני שלבים - הנדסאי ואז מהנדס ? כי ככה אני חוסך את עיניין הפסיכומטרי או שכדאי עבורי "לשרוף" חצי שנה על פסיכומטרי ואז ללמוד ישר מהנדס ? תודה רבה.
שמיר שני | 09:40  09/05/10
מתן שלום, מאחר והשאלות שאתה שואל הן שאלות מורכבות הייתי שמחה לפרט ולתת מידע רחב יותר בעל פה ועל כן נשמח אם תרצה ליצור עימנו קשר טלפוני 02-6588000 שלוחה 1 ונשמח להרחיב יותר. בגדול - לימודי הנדסאי הינם לימודים של שנתיים והתעודה שמתקבלת בסיומם הינה דיפלומה אך אינה תואר אקדמי. הרבה מאוד הנדסאים משתלבים בשוק העבודה ואז מחפשים כיתד כן ללמוד לתואר מאחר ואפשרויות התעסוקה והקידום של הנדסאים מוגבלות במידה מסוימת בהשוואה למהנדסים. מאחר ותואר ראשון בהנדסה מקיף ומכיל תכנים רבים יותר ובצורה מעמיקה יותר נלמדים הדברים, אפשרויות התעסוקה, המקצועות שניתן לרכוש וכן הקידום בעבודה נפוצים וקלים הרבה יותר כאשר באים עם תואר אקדמי בהנדסה. על כן, מניסיוני הנדסאי אינו הדרך הקצרה כי אם הארוכה (בהנחה שהכוונה ממילא להמשיך לתוא ראשון בהנדסה בהמשך). כלומר, לעיתים עדיף להשקיע כעת בשיפור נתוני הקבלה וביצוע הבחינה הפסיכומטרית כדי להתחיל ישר מתואר ראשון. מה גם שלימודי הנדסאי לא יקצרו את לימודי התואר הראשון בהנדסה בשנתיים מאחר והתכנים אינם דומים ועל כן לימודי הנדסאי יכולים לתת מספר מסוים של נקודות זיכוי פטור אולם אין הם מקצרים באופן משמעותי את לימודי המהנדס (כלומר תואר בהנדסה אחרי הנדאי עדיין יהיה סדר גודל של 4 שנים). נשמח להרחיב יותר וכמו כן אתה מוזמן להגיע ליום הפתוח שאנו מקיימים ביום חמישי הקרוב 13.5 14:00-18:00. בהצלחה בבחירה, שני
קודם כל, תודה רבה שני על ההסבר הנרחב והמעמיק. אחדד יותר את שאלותיו וחששותיו בנושא - 1. אני לא בטוח שיש לי ראש אנליטי כמו שדורשים ללימודי הנדסה ולכן אני חושב וחושש שהלימודים לא יתאימו לי. בשל כך, אני חושב להתחיל קודם כל בלימודי הנדסאי בכדי לראות אם הלימודים מתאימים לי ואז אמשיך למהנדס. ככה רמת הסיכון שלי הרבה פחות נמוכה מללכת ישר על מהנדס. לקבלה ללימודים למהנדס אני צריך פסיכומטרי ולשפר בגרויות ואז אם זה לא יתאים לי אני הולך ישר ללימודי תעודה ואז חבר לי על הזמן והכסף שביזבזתי על שיפור בגרויות ופסיכומטרי. לעומת זאת להנדסאי אני ניגש עם תעודת הבגרות בלבד. אפילו שהלימודים הם יותר ארוכים בתור הנדסאי ככה 2. האם בתור הנדסאי אלק' עם התמחות של תקשורת אוכל למצוא עבודה בתחום ? יש ביקוש לתחום ? 3. יש דבר כזה מהנדס תקשורת ? (הכוונה לתקשורת נתונים) 4. האם להנדסת חשמל גם יש התמחות בתקשורת ? או איפה אני יכול לבדוק את כל תארי ההנדסה הקיימים ? 5. מה עליי לבדוק בעת קבלה לבתי ספר למהנדסים ? אורט סינגלובסקי נחשב טוב ? 6. לפי מה שהבנתי אם אני הולך למסלול הנדסאי(לימודי בוקר-שנתיים) אז אוכל להשלים למהנדס בשנתיים נוספות - בדיוק ככה חבר שלי עושה, עשה יג'+יד' לפני צבא ועכשיו הוא משלים למהנדס באוניברסיטה הפתוחה. אודה לך מאוד אם תעני לי על כל הנק' שפירטתי כאן. שוב תודה רבה מראש.
המכון הטכנולוגי-HIT | 10:59  11/05/10
שלום מתן, אני מבינה את ההתלבטות בבחירת מוסד הלימודים. אני חושבת כי הדרך הטובה ביותר לברר פרטים היא לערוך מחקר קטן וללכת להתרשם בעצמך מהמוסדות האקדמאיים. לקבוע פגישות ייעוץ, ללכת לימים פתוחים ולקבל יותר מידע על תחומי הבחירה המעניינים אותך. בנוגע לשאלותיך בנושא כדאיות התואר :לימודי ההנדסאי הן שונים מלימודי המהנדס, באופי התואר, ברמת הידע ובזמן הלימודים,למהנדס ישנם סמכויות רבות יותר מלהנדסאי מתוקף היותו בעל תואר מהנדס,לכן ,עצתי לך ,היא ללמוד תואר אקדמי אשר פותח דלתות בשוק העבודה היות ובמסגרתו צברת ידע, כלים, מיומנויות, פרויקט גמר והתמקצעות. ההשלמה למהנדס אינה בדיוק כפי שציינת,אין זה אפשרי ללמוד שנתיים כהנדסאי ואחר כך לעבור להשלים למהנדס בשנתיים בלבד. ישנה הכרה בלימודי ההנדסאי, אך זו הכרה במספר מקצועות הזהים בלימודי התואר הראשון,ז'א ההכרה בקורסים אינה פוטרת אותך משנתיים של לימודים. אנו, במכון הטכנולוגי חולון H.I.T מציעים תואר ראשון b.sc בהנדסת חשמל ואלקטרוניקה , ההתמחויות בתואר הן תחום הנדסת חשמל, אנרגיה, מערכות הספק ובקרה.והתמחות בהנדסת תקשורת.התואר הינו מוכר ע'י המועצה להשכלה גבוהה ובסיומו תירשם בפנקס המהנדסים. בשנתיים הראשונות ללימודיך מובאים קורסי הייסוד ובשנתיים הבאות תתעמק בלימודי הבחירה. באם אתה מתקשה בלימודי הפיזיקה והמתמטיקה אני מציעה לעבור מכינות השלמה ,אנו במכון מקיימים מכינות קדם אקדמיות במתמטיקה ובפיזיקה, שיעורי ההצלחה הם מן הגבוהים .המכינה גם מציעה לימודי פסיכומטרי. אשמח להזמינך לפגישת ייעוץ בה נוכל להסביר דברים נוספים ולעזור לך לקבל את ההחלטה המתאימה ביותר לך. אתה מוזמן לשלוח את פרטייך לכתובת המייל – st_rachel@hit.ac.il ואנו נשיב בהקדם. בהצלחה, יפעת, נציגת H.I.T, המכון הטכנולוגי חולון http://www.hit.ac.il
נ | 03:50  24/05/10
מתן שלום, אני לא יועץ לימודים אבל בוא נדבר תאכלס. אני הנדסאי אלקטרוניקה ,עבדתי בתחום וכמו כל הנדסאי גיליתי שהשוק לרוב, ואני מדגיש לרוב, מגביל את ההתפתחות שלך בתחום. כל הנושא של לעשות הנדסאי ולהשלים מאוחר יותר, לא מומלץ בעליל. כמו כל אדם אתה חייב לדעת את היכולות שלך (ולפעמים לא תדע עד שתנסה). כרגע אני סטודנט להנדסת תקשורת באוניברסיטת בן-גוריון, התחום בו מצאתי את העניין הרב ביותר. המלצתי היא, קח את המלצת היועצים בעירבון מוגבל ותשאל אנשים מהתחומים בהם אתה מתעניין, גם סטודנטים וגם מהתעשייה (תגיע לימים פתוחים), כך תדע מה הרמה הלימודית הנדרשת ממך ואולי תמצא עניין בתחום. דבר אחרון, כל מה שקשור לראש אנליטי\מתמטי, זה משהו שרוכשים, ברור שזה נדרש בהנדסה אבל זו המטרה של לימודים (תשכח מהתראומות בבגרות בתיכון). ואם ללמוד הנדסה... אז תשקיע קצת מאמץ ובוא אלינו.
אם אתה רוצה לימודי הנדסה עדיף שלא תלך בדרכים עקיפות, תעשה מה שצריך, אם זה להשלים בגרויות, או לעשות פסיכומטרי חוזר, בקיצור לעבוד קשה, אף אחד לא אמר שלימודים זה פיקניק אז תשקיע מאמצים ותעשה את כל מה שדרוש ממך.
סגור