פורום לימודי משפטים

בהנהלת: מנהל פורום לימודי משפטים  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום משפטים יענה על שאלות ולבטים שונים בדרך אל התואר: מדוע ללמוד לימודי משפט? אילו שילובים ניתן לשלב עם לימודי משפטים? מה לומדים בלימודי המשפטים? האם עדיף תואר באוניברסיטה על פני התואר במכללה? ואולי זה בכלל להיפך? איפה ניתן לרכוש יותר ניסיון מעשי? איך עוברים את בחינות הלשכה? איך משפרים את הסיכויי למציאת התמחות "נחשבת" וטיפים לבחירת מסלול הלימודים וכן מהן דרישות הקבלה ומועדי הרישום ללימודים? הכל על הדרך להיות עו"ד מצליח, כאן בפורום לימודי משפטים. מומלץ וכדאי להתייעץ לפני קבלת החלטה כלשהי, אז אל תהססו.
מומלץ בחום
 
מנהל פורום לימודי משפטים

 
אילה | 06:41  07/10/16
אני בת 27 חרדית ומתלבטת מאד מה לעשות.. אשמח שתייעץ לי.. הסתכלתי וראיתי תתשובות שנתת ויש בהם הרבה הבנה וטעם. אני כיום עובדת כעצמאית בעסק משפחתי.. אני רוצה לעשות שינוי כיון שאני מרגישה תסכול רב כאשר אין לי עבודה ויש תקופות כאלה.. זה ממש תקופתי פעם יש פעם אין.. הגעתי למסקנה שאני לא מאד ראלית ויחד עם זאת לא הומנית. למשל תחום של עבודה סוציאלית אני לא אוהבת. (יש לציין שיש לי תעודת הוראה עם חינוך מיוחד (למה למדתי את זה? :( וחוצים בממוצע 90 ). חשבתי ללכת ללמוד משפטים או עיצוב גרפי, המשפטים נשמע לי די מתאים למה שתיארתי קודם מבחינת הנטיה שלי.. בנוסף יש לי יכולת התנסחות טובה מאד בע"פ ובכתב.. יחד עם זאת יש לי הסתייגות שאולי התואר יהיה משעמם.. אין לי שאיפה להיות בעלת משרד עו"ד גדול וכו.. יותר משרה ציבורית. גם שכר הלימוד המטורף במכללת אונו מרתיע אותי מאד.. במיוחד שאני לא סגורה על עצמי לגבי המשפטים.. וכבר למדתי דברים בחיים שלי שאני לא עושה איתם יותר מידי ומאד לא בא לי ללמוד סתם. מהצד השני תואר זה מקפצה גדולה קדימה וכן היה מענין אותי לעבוד נגיד בפרקליטות.. בנוסף הדיבורים על זה שאין בזה עבודה וקשה למצוא אפילו התמחות די מלחיצים.. לגבי הגרפיקה נראה לי שזה די מענין אותי אבל זה לא תואר ומאד הייתי רוצה לעשות תואר ולהתקדם גבוה לתואר שני וכו..יש לי שאיפות מאד גבוהות להתקדם. יש לי טעם משובח ויצירתיות גבוהה אבל יש לי ליקוי של עיוורון צבעים לא משהו שמפריע לי ביום יום אבל אולי בתור גרפיקאית כן?? יש לציין שאת העסק שאני מנהלת היום אני מאד אוהבת אבל לצערי אין מספיק עבודה.. אני ימשיך את העסק ולא יזנח אותו, הוא בשעות הערב ובשיתוף עם בעלי.. מרגישה ממש על פרשת דרכים.. אשמח לתגובה!
מנהל פורום לימודי משפטים | 06:16  19/10/16
שלום רב. ההתלבטות במקומה. נעזוב רגע את העסק המשפחתי (מהו?). בנוסף, לא ציינת אם יש לך השכלה קודמת. עקרונית לימודי משפטים פותחים לך כיוונים שונים במספר אפשרויות: אפשרות להיות עורכת דין בתחום הציבורי ויש היום משרות שמיועדות לשילוב בני ובנות המגזר החרדי, אפשרות אחרת שהתואר ישמש אותך לעבודה בתחום כלשהו שמצריך תואר ראשון כלשהו או תואר במשפטים ויש לא מעט אפשרויות, למשל גישור, ניהול של כל מיני פרויקטים דרך משרדי ממשלה או עמותות וכד'. אפשרות נוספת שהיא שתנסי ללמוד תואר משולב (שני תארים ביחד) בתחום אחר שהמכללה מציעה לצד משפטים כך שיהיו בפנייך יותר אפשרויות. במשפטים היצירתיות חשובה אבל היא בעיקר ביכולת לנסח טיעונים לשים לב לכל מיני חולשות בטיעונים של הצד השני, להיות בעלת יכולת שכנוע בכתב ובע"פ. זו לא יצירתיות אמנותית אך בכל זאת. גם תלוי איזה תחום. האם ביקרת במכללה? נכנסת לשיעורים? רצוי מאוד להתרשם ולקבל תחושת בטן. כמובן שהלימודים שונים מהעבודה הפרקטית אך בכל זאת יכולים להראות לך אם זה מקצוע שיעניין אותך ללמוד. לדעתי אין ספק כמעט. היו לי סטודנטים שמאוד התלבטו אך תוך כדי הלימודים בעיקר בשנה ב' פתאום קיבלו התלהבות ולא הבינו איך בכלל התלבטו. מנגד שום דבר לא בטוח. ייתכן שתלמדי שנה ותגידי תודה זה לא בשבילי. האם זה נורא כל כך? לדעתי לא. ייתכן שתוכלי לשלב עם משפטים לימודי תעודה כלשהם כמו בתחום הגרפיקה ואז בכל מקרה תרקדי על שתי חתונות אבל גם זה בסדר. מה זה שונה ממי שלומד תואר במשפטים ובראיית חשבון בו זמנית? זה לימודים של 4 ימים מלאים משמונה בבוקר עד כמעט שמונה בערב. נראה לי שאפשר לשלב בכל מקרה. יש תואר ללא משפטנים בבר אילן שאולי שווה לך להתעניין בו בהנחה שיש לך תואר ראשון. ואז זה ייתן לך כיוון עקרוני בכלל. אשמח לשמוע עוד תובנות או מחשבות שלך ולשמוע מה החלטת. בהצלחה רבה
 
 
 

קישורים נוספים

למי הכי מתאים ללמוד את המקצוע?
מידע על הלימודים במקצוע המסקרן
תואר שני במקצוע שימושי ומבוקש
מה כוללים הלימודים המתקדמים בתחום המשפט?
 
סגור