פורום לימודי משפטים

בהנהלת: מנהל פורום לימודי משפטים  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום משפטים יענה על שאלות ולבטים שונים בדרך אל התואר: מדוע ללמוד לימודי משפט? אילו שילובים ניתן לשלב עם לימודי משפטים? מה לומדים בלימודי המשפטים? האם עדיף תואר באוניברסיטה על פני התואר במכללה? ואולי זה בכלל להיפך? איפה ניתן לרכוש יותר ניסיון מעשי? איך עוברים את בחינות הלשכה? איך משפרים את הסיכויי למציאת התמחות "נחשבת" וטיפים לבחירת מסלול הלימודים וכן מהן דרישות הקבלה ומועדי הרישום ללימודים? הכל על הדרך להיות עו"ד מצליח, כאן בפורום לימודי משפטים. מומלץ וכדאי להתייעץ לפני קבלת החלטה כלשהי, אז אל תהססו.
מומלץ בחום
 
מנהל פורום לימודי משפטים

 
שלום וברכה. אני סטודנט שנה א' למשפטים בקריה האקדמית אונו - הקמפוס החרדי. אין לי תעודת בגרות ופסיכומטרי. ביצעתי את בחינות המכינה של המכללה והתקבלתי ללימודי התואר. הממוצע שלי גבוה (93). אני מעוניין לדעת האם ניתן להתקבל ללימודים באוניברסיטה כלשהי(ת"א, בר אילן, העברית) עם נתונים כאלה? גם אם פורמלית א"א, האם ישנה דרך עוקפת כלשהי שניתן לפעול בה עמ"נ לנסות זאת? תודה רבה!
מנהל פורום לימודי משפטים | 14:14  25/06/14
כעיקרון מעברים בין מוסדות לימוד נעשות במשורה. במיוחד ממכללות לאוניברסיטאות. דומה כי יש לבדוק זאת פרטנית בכל מוסד לימודים רלוונטי. הקושי הגדול הוא כי אין לך בכלל פסיכומטרי ולא ברור איזה משקל מעניקה האוניברסיטה לציוני המכינה. השאלה היא מדוע לעבור? מה הסיבה לכך? אנא פרט קצת את שיקוליך.
מעוניין לעבור משום: א- רמת הלימודים שם אינה גבוהה. ב- תואר באונ' נחשב יותר. ג- שכ"ל לשנה כ 22000 ש"ח. השאלה היא האם ישנו פתח כלשהו לקבלה ע"פ יכולות אישיות מוכחות, ציוני שנה א' לתואר, ראיון והתרשמות אישית. ישנו מסלול פורמלי - או בלתי פורמלי- שניתן להתקבל בו כך? ברצוני לציין שאני חרדי ובמוסדות הלימוד שלמדתי לא נבחנים בבגרות. עם זאת רמת יכולותי גבוהה מאוד. להישגי בלימודים כיום הגעתי בלא להגיע אף לא לשיעור אחד במכללה. אני לא לומד כלום במשך כל הסמסטר ורק לפני בחינה די לי בלימוד החומר פעם אחת. בקיצור, האם יש מצב לעבור את המשוכה או לא? תודה רבה!!!
מנהל פורום לימודי משפטים | 14:42  25/06/14
ואם תתבקש לעשות פסיכומטרי אתה מוכן לעשות זאת? באופן עקרוני יש לברר ישירות מול המזכירות הרלוונטית מה הפרוצדורה ומה נדרש. אולם, מעבר לפרוצדורה, יש לבחון אם אתה מסוגל להגיע עם איזושהי המלצה מכובדת ממרצה שנחשב באותו מוסד או שמוכן "לעשות נפשות" וליצור קשר עם מאן דהו במוסד הרלוונטי ולהמליץ עליך. זו הדרך הלא פורמלית היחידה האפשרית. עדיין לדעתי יהיה קושי מבחינת הפסיכומטרי כי אז זה לא שוויוני לעומת כל מי שלומד שם וכן התמודד עם בחינת פסיכומטרי. מצד שני אם לא היית בשיעורים (שזה לא דבר להתפאר בו) אז גם אף אחד לא מכיר אותך. ועלול להיות קושי בהקשר הזה. אציין שאני מכיר אישית 2 סטודנטים שעברו מהמכללה למנהל לאוניברסיטה העברית והיו בעלי ציונים דומים לשלך אבל גם פסיכומטרי ובגרות. תנסה להציע שתעמוד בעניין הפסיכומטרי. לידיעתך, יש מכללות שנותנות מלגות למצטיינים לפעמים אפילו משמעותיות ביותר (לדעתי במכללה למנהל) ואז אולי עניין השכר ירד. בנוסף, קח בחשבון שבמקומות האלו הדרישות הן מאוד גבוהות ומלוות בהרבה עבודות וכד' ובדר"כ גם חובת נוכחות וכד'. ואז ייתכן שהציונים ירדו. האם שווה נניח 93 בקרית אונו או במכללה אחרת לעומת 80 (נניח) באוניברסיטה? קשה לדעת. בהצלחה ואשמח לעדכון מה ענו ל, לטובת מתעניינים אחרים.
אם הבנתי דבריך נכון, אם המלצת מרצה וכו' יכולה לעזור זה אומר שאין מגבלה פורמלית מבחינת המל"ג או כל גוף אחר על העניין. נכון? כלומר הדבר תלוי במידת הלחץ או ההשפעה שאצליח לגייס? אתה יודע לומר לי מיהו האיש הספציפי שביכולתו לקדם את העניין (בבר אילן נניח)? יש לך רעיון כיצד אוכל להשפיע בדרך לא פורמלית בכוחות עצמי? למבחני תי"ל וכו' יש משמעות? תותודה עצומה!
מנהל פורום לימודי משפטים | 16:45  25/06/14
אין לי מושג אם וכיצד המל"ג קשור לעניין זה. למיטב ידיעתי זה קשור למדיניות המוסד עצמו. שלא יתפרש בטעות שאם תהיה לך המלצה טובה אז בזה נגמר הסיפור. בראש ובראשונה זה עניין פורמלי אבל ייתכן שזה יעזור. אני לא מכיר את הגורמים הרלוונטיים ובכלל לא בטוח שזה יעזור. העניין של פסיכומטרי ובגרות נשמע לי מאוד משמעותי וזה לדעתי עלול להכשיל את העניין. למה שלא תרים טלפון ותברר בדיוק מה הדרישות ואולי גם מי הם האנשים בכל מוסד לימודים שיש לדבר עמם. אני לא חשוב שזה עניין של לחץ על גורם מסוים כי כמוך יש עוד עשרות אם לא מאות וזה לא עובד בצורה הזו אבל תמיד יש חריגים. בכל מקרה זה עניין של במשורה ודי נדיר. בהצלחה רבה
מעניין אותי כמה (ומי?) שילמו לך עבור כתיבת ה"שאלה" ההזויה הזאת..
 
 
 

קישורים נוספים

למי הכי מתאים ללמוד את המקצוע?
מידע על הלימודים במקצוע המסקרן
תואר שני במקצוע שימושי ומבוקש
מה כוללים הלימודים המתקדמים בתחום המשפט?
 
סגור