פורום לימודי משפטים

בהנהלת: מנהל פורום לימודי משפטים  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום משפטים יענה על שאלות ולבטים שונים בדרך אל התואר: מדוע ללמוד לימודי משפט? אילו שילובים ניתן לשלב עם לימודי משפטים? מה לומדים בלימודי המשפטים? האם עדיף תואר באוניברסיטה על פני התואר במכללה? ואולי זה בכלל להיפך? איפה ניתן לרכוש יותר ניסיון מעשי? איך עוברים את בחינות הלשכה? איך משפרים את הסיכויי למציאת התמחות "נחשבת" וטיפים לבחירת מסלול הלימודים וכן מהן דרישות הקבלה ומועדי הרישום ללימודים? הכל על הדרך להיות עו"ד מצליח, כאן בפורום לימודי משפטים. מומלץ וכדאי להתייעץ לפני קבלת החלטה כלשהי, אז אל תהססו.
מומלץ בחום
 
מנהל פורום לימודי משפטים

 
ברצוני להתחיל לימודי משפטים באוקטובר הקרוב ומתקשה להחליט על מוסד הלימודים. האופציות הפרוסות בפניי הן מכללת נתניה, ספיר , פרס , האקדמית צפת, כרמל ועוד מס׳ מכללות פרטיות. עקב שכר הלימודי המוגזם במכללות הפרטיות אני שוקלת להתחיל ללמוד באקדמית צפת אך מפחדת שזה יהווה בעיותיות בהמשך בקבלת עבודה. מישהו יודע על רמת המכללה? דירוגה האקדמי? עדיף לי בכלל להשקיע הון של כסף וללמוד בנתניה? אבודה. אשמח לעזרה ולחוות דעת!
על פי רוב, מי שלומד בצפת יגיד לך צפת ומי שלומד בנתניה, יגיד לך נתניה וכן הלאה. יש מספר מוסדות וכשהחומר האנושי מוצא את עצמו נאבק מול כוחות השוק, הוא מתחיל לבזבז זמן ואנרגיה על שיגור הודעות סרק לגבי יתרונותיו, ובישראל כמו בישראל, אין דרך טובה יותר מאשר להתרומם תוך דריכה על ראשו של האחר. כלל ראשון בתורת הכלכלה, לעולם להתייחס בחשדנות לבעל האינטרס ועצתי זו טובה פי כמה כשמדובר בפורום אנונימי בו אין פיקוח על הכתוב (למשל, שמי לא אסף). לסיכום, קחי את עצמך למוסדות עצמם ותבדקי בעינייך שכן אחרת, בהתבסס על מילות סרק מאנשים עם בעיית אגו, את עלולה באמת לשלם עשרות אלפי שקלים מיותרים.
מנהל פורום לימודי משפטים | 12:11  02/04/13
שיר שלום, כדי לדעת לאיזה מוסד לימודים להירשם עליך להביא מספר שיקולים בחשבון: 1. קרבה למקום מגורים - אם את תושבת מרכז, עדיף לך להירשם למוסד הקרוב לבית. קחי בחשבון ששכר לימוד נמוך במקום רחוק יתקזז עם הוצאת מחייה ומגורים שם. 2. רמה אקדמית - פונקציה זו ניתן לבדוק לפי נתוני הקבלה למוסד (אם קיבלו אותך בלי פסיכומטרי וממוצע 80 אז זה מחשיד), אחוזי ההצלחה במבחני הלשכה וכיו"ב. 3. השתלבות בוגרים בשוק העבודה - נקודה חשובה מאוד. באופן מוצדק או שלא, המשרדים הגדולים והבינונים נוטים לקבל יותר בוגרים של אוניברסיטאות ושל המכללה למינהל או הבינתחומי. גם תלמידי המכללות האחרות זוכים לעשות התמחות ומוצאים עבודה אך השאלה היא איפה ומתי, ומהן אפשרויות הקידום. תתחילי מהמוסד שנמצא בראש הרשימה, ותראי מהו המוסד שמתאים לך ביותר. בהצלחה, יוסי
שער פתוח במכללה למנהל מאפשר קבלת מועמדים ללא פסיכומטרי עם ציון 70. גם זה מחשיד, או שבמקרה הזה זה תקין? אנשים - באופן כללי, כשאתם מקבלים עצה לגבי מוסד לימודים, בידקו מי נותן אותה ולמה.
ערן דבש | 22:13  03/04/13
הסיבה שאתה טוען לעדיפות המכללה למנהל יכולה להיות בגלל שלמדת שם ואז זה אולי מחזק את מה שהיא אמרה,, אני מתעתד ללמוד משפטים, והאמן לי שמהשטח אני שומע דברים שונים לגמרי ממה שאתה אומר.
שמשון מרק | 23:14  03/04/13
ובשורות שלהלן אנסה להסביר את הזעם שמשתקף מבעד למסך המפוקסל (לפחות לדעתי). הנה הנך מגיע, כמנהל פורום ויש היגידו מעין מנהיג דעה למראית עין, ומשחרר לאוויר הצהרות שלא רק שאין מאחוריהן אמת, אלא אף מקוממות ולמעשה מבדלות את המוסד בו למדת תוך פגיעה באחרים, שרמתם לכאורה פחותה. אמנם לא למדתי במכללה, אך אני יודע כי הדיון על המכללות למשפטים נושא רוח קרב ומציב את הפלורליזם בעיצומו של דיון ציבורי, אקדמי וכלכלי ויש היגידו אף קפיטליסטי. ברם, אין זה מתפקידך ולדעתי אף גובל בחוסר אחריות לשלוח "עובדות" חסרות רסן ומכריעות כפי שעלו מתשובתך, ללא שום מחקר מעמיק וללא שום בסיס עובדתי מהימן (בטח שלא מבחני הלשכה שחייבים להודות, מילותיה של גלית נכונות הן). לגופו של עניין, שאלה זו בלתי ניתנת להכרעה על בסיס הנתונים שקיימים כיום. אני בהחלט מסכים שישנן מכללות קטנות שתנאי הקבלה שלהן מקלים מדי (ולא אציין שמות), אולם אין בכך בכדי להשתלח באופן לא מבוקר וכה נחרץ בעצם קיומה של "רשימה" שיש להתחיל מראשיתה. בפועל, "השטח" בהחלט יודע להבחין בין מוסדות לימוד, אולם מזמן שתי המכללות האלה אינן היחידות שהצליחו להרים בוגרים מוצלחים, שהגשימו דרכם המקצועית והאקדמית. אינני מבין מדוע בחרת להתערב בתשובתה של גלית ולדחוף במכוון את דעתך המבדלת. כולי תקווה כי תקבל דבריי בהבנה ומההיבט האינטלקטואלי וכן כי תבחר להבא להתנסח אחרת או למצער - להדגיש באותיות קידוש לבנה את עצם האמור דעתך בלבד.
ביזיון של תגובה. בחוץ אין שום עדיפות למכללה למנהל ואם מישהו מרגיש שהוא חש רגשי נחיתות, ממליץ פתרון אחר . כמה יחסי ציבור שפשוט בא להקיא.
וואלה הלכתם רחוק עם התגובות פה לדעתי. שכ''א יעשה מה שהוא רוצה שורה תחתונה... עדיפות למכללה למנהל? תראו כאחד שסיים תואר במשפטים שם לפני שנה אני לא יכול לפסול את זה אבל גם לא לאשר כי אני לא מכיר כל כך חברה ממכללות אחרות. בכל אופן, אני זוכר שבראיון עבודה שלי אחרי הסטאז , הם כן שאלו אותי למה בחרתי במכללה למנהל וכו...בסה''כ למי שגר במרכז הלימודים שם לא רעים. בכל מקרה לשאלה של פותח הדיון, הכי טוב שתלך ליועצות במקומות בהם אתה רוצה ללמוד , לי זה עזר! ויצאתי מרוצה מאד!
שלום לחברי הפורום, אינני יודע מהיכן הסקתם את המסקנה כאילו בתשובתי המלצתי על המכללה למינהל. נא קראו את התשובה בשנית. הפורום נועד למתלבטים המבקשים להתייעץ ולקבל מידע. הפורום אינו כלי שיווקי, וכמו כשכתב כאן אחד המשתתפים, כל אחד רשאי להתרשם ולבחור כל מוסד שיבחר. באוניברסיטה יותר זול והלימודים גבוהים. האם בהכרח אמליץ ללכת לאוניברסיטה? לא בטוח. במכללות נותנים יחס יותר אישי ומכינים יותר לפרקטיקה. האם זה שווה את שכר הלימוד הגבוה? גם לא בטוח. מה עדיף לימודים באוניברסיטה העברית (ותשלום שכר דירה ושאר הוצאות) או מכללה ואז לגור בבית ההורים? לזו וגם לזו אין תשובה אחת. יש שיקולים רבים. והמטרה של הפורום פה הוא לייעץ ולעזור. לכן כמו שכתבתי בתגובה אחרת, אין מקום להתקיף כאן מי מהמשתתפים, ולכתוב טוקבקים. כל דבר בונה - גם אם הוא ביקרותי - הוא ראוי לפורום. ואתם מוזמנים להמשיך ולהעשיר אותו, ולעזור לאחרים ולכם לבחור את המוסד המתאים לכם ביותר בברכה, יוסי
 
 
 

קישורים נוספים

למי הכי מתאים ללמוד את המקצוע?
מידע על הלימודים במקצוע המסקרן
תואר שני במקצוע שימושי ומבוקש
מה כוללים הלימודים המתקדמים בתחום המשפט?
 
סגור