פורום לימודי משפטים

בהנהלת: מנהל פורום לימודי משפטים  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום משפטים יענה על שאלות ולבטים שונים בדרך אל התואר: מדוע ללמוד לימודי משפט? אילו שילובים ניתן לשלב עם לימודי משפטים? מה לומדים בלימודי המשפטים? האם עדיף תואר באוניברסיטה על פני התואר במכללה? ואולי זה בכלל להיפך? איפה ניתן לרכוש יותר ניסיון מעשי? איך עוברים את בחינות הלשכה? איך משפרים את הסיכויי למציאת התמחות "נחשבת" וטיפים לבחירת מסלול הלימודים וכן מהן דרישות הקבלה ומועדי הרישום ללימודים? הכל על הדרך להיות עו"ד מצליח, כאן בפורום לימודי משפטים. מומלץ וכדאי להתייעץ לפני קבלת החלטה כלשהי, אז אל תהססו.
מומלץ בחום
 
מנהל פורום לימודי משפטים

 
רחל | 20:44  29/08/11
אני בת 21 מתלבטת כבר שנתיים מה ללמוד. יש לי בגרות מלאה בממוצע 92,(אקסטרני) ופסיכומטרי 664, אני טובה, ונמשכת לתחום אומנויות הבמה, אבל בגלל שאין כ"כ עבודה קבועה בזה, החלטתי לפנות לכוון פרקטי יותר. אני רוצה ללמוד משפטים, אבל יש לי 2 התלבטויות: 1.בחרתי במקצוע הזה כי אני רוצה עבודה מענינת, עם שינויים רבים, עבודה שדורשת שימוש בשכל, וכו' אבל אמרו לי שזה סתם נראה כך אבל בחיים האמיתיים זו עבודה ממש משעממת, האם זה נכון? 2. כולם (חברים, יועצים במכללות וכו'...) אומרים שיש המון אנשים שלומדים משפטים בישראל ומאוד קשה למצוא עבודה טובה, במיוחד שאני אלמד במכללה ולא באוניברסיטה. אם מה שכתבתי נכון, האם יש לך אופציה חלופית ללימודים או עבודה להציע לי? אני מיואשת לחלוטין, ולא מאמינה שבאמת אמצא מקצוע שיתן לי סיפוק והנאה, ויהיה גם תועלתי ורווחי. אז אם יש לכם רעיון בשבילי אשמח מאוד!!!
שלום רב. ראשית, תודה על השאלות. שנית, מראש אני מציע ללכת לאבחון מקצועי. זה עולה לפחות 800 ש"ח ויכול להגיע גם ליותר אבל זה שווה. אני מכיר אישית שניים שהלכו והרגישו די טוב לאחר המפגש - יותר ביטחון לגבי עצמם ביחס לכיוון המקצועי בו הם בחרו. שלישית, משפטים זהו מקצוע מורכב אבל יש בו הרבה רבדים וכיוונים שונים. יש עו"ד שיגידו שהמקצוע משעמם ויש כאלה שיש להם תשוקה עמוקה והנאה. אני יכול לומר שיש תיקים שאותי באופן אישי מעניינים פחות ויש כאלה שדורשים ממני חשיבה רבה ומאמץ עצום וזה מאוד מהנה. כך שאין תשובה אחת ולענות לך בפורטל אם אכן העבודה משעממת, נראה לי לא רציני בעליל. כמעט בכל עבודה יש פן טכני יותר (ואולי משעמם יותר) ופן יותר מאתגר ומהנה. מקצוע עו"ד כן מאפשר גיוון רב יחסית ותחומים שונים פרקטיים ולא תוכלי לדעת איך את מרגישה ביחס לתחום עד שלא תהיי שם - תלמדי 3.5 שנים, תעשי התמחות ותנסי לבחור כיוון שמדבר אלייך יותר- זכויות יוצרים ואולי משפט ובריאות או צרכנות וייתכן שוודא תחום הבנקאות יסקרן אותך ותמצאי שם עניין. זו אומנם החלטה משמעותית ויש הרבה עו"ד אבל הכל תלוי בשאיפות שלך. אני מכיר לא מעט אימהות צעירות שעובדות בתחום שפחות מדבר אליהן אבל מאפשר להן לצאת בשעה 16:00 להביא את הילד/ה. זה גם שיקול לא מבוטל. קשה מראש לחזות את כל השיקולים הפרטניים שלך שעוד יהיו לך. וייתכן שבעתיד לא תעסקי כלל במקצוע כעורכת דין אלא התואר יאפשר לך לעסוק בתחומים אחרים שדורשים תואר ראשון כלשהו ומשפטים יוכלו להיות יתרון. בקיצור, היריעה קצרה מלספק תשובה חד משמעית ואפשר להמשיך לדבר דרך המייל - forkosh2@gmail.com. בנוסף, למיטב ידיעתי (ויש לבדוק זאת), אני לא חושב שהציונים שלך מספיקים לאוניברסיטה בארץ. במקרה זה, כדאי לבחור מכללה שקרובה לביתך (לחסוך את השכירות היקרה), מקום שאת מכירה אחרים כדי שיהיה לך עם מי ללמוד ועדיף במקומות שתנאי הסף שם גבוהים מאוד, כי הם נחשבים קצת יותר בשוק העבודה. בהצלחה!
 
 
 

קישורים נוספים

למי הכי מתאים ללמוד את המקצוע?
מידע על הלימודים במקצוע המסקרן
תואר שני במקצוע שימושי ומבוקש
מה כוללים הלימודים המתקדמים בתחום המשפט?
 
סגור