פורום לימודי משפטים

בהנהלת: מנהל פורום לימודי משפטים  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום משפטים יענה על שאלות ולבטים שונים בדרך אל התואר: מדוע ללמוד לימודי משפט? אילו שילובים ניתן לשלב עם לימודי משפטים? מה לומדים בלימודי המשפטים? האם עדיף תואר באוניברסיטה על פני התואר במכללה? ואולי זה בכלל להיפך? איפה ניתן לרכוש יותר ניסיון מעשי? איך עוברים את בחינות הלשכה? איך משפרים את הסיכויי למציאת התמחות "נחשבת" וטיפים לבחירת מסלול הלימודים וכן מהן דרישות הקבלה ומועדי הרישום ללימודים? הכל על הדרך להיות עו"ד מצליח, כאן בפורום לימודי משפטים. מומלץ וכדאי להתייעץ לפני קבלת החלטה כלשהי, אז אל תהססו.
מומלץ בחום
 
מנהל פורום לימודי משפטים

 
עינת | 22:30  29/04/10
די מתלבטת לגבי איפה ללמוד. הפסיכומטרי והציונים בכלל מצויינים אך מפחידה אותי ההמוניות והניכור באוניברסיטאות. אולי אני טועה, לא יודעת.. אשמח להמלצות על מקומות בעלי מיקוד על פן אישי וחברתי. ערב נפלא.
שלום. בחירת מקום לימודים תלוי במספר פרמטרים: תנאי קבלה, המוניטין של המקום, מקום מגורים והמלצות מחברים. אין לכך תשובה קלה וחד משמעית. אם את מתקבלת לאחת האוניברסיטאות, אז רמתן שווה פחות או יותר. אם לא, אז המכללות בעלות רף הקבלה הגובה ביותר הם המכללה למנהל והבינתחומי. המוניות יש בכל מקום. לגבי ניכור- בדר"כ נתפס שהיחס במכללות הוא טוב יותר מאשר במוסדות הציבוריים ולו רק בגלל שמדובר במקומות פרטיים. אבל לטעמי השיקול של המוניות וניכור לא צריך להפריד בינך ובין לימודים באוניברסיטה. שבועיים לאחר שיתחילו הלימודים תשכחי מהכל כי תהיי תחת עומס מטלות ועבודה. אם בכל זאת זה נראה לך פקטור בעייתי- אז תמיד אפשר ללכת למכללות. עליי לציין כי כיום הרמה של המכללות היא מצוינת. אומנם, משלמים יותר, אבל גם מקבלים תמורה נאותה לכסף. סגל מרצים, השקעה רבה בתלמידים בתוכניות מגוונות ורבות: למשל- המכללה למנהל מציע 8 תוכניות ייחודיות (קליניקות, סדנאות, עבודה בבית משפט) + אפשריות לנסיעה לחו"ל לסמסטר קיץ מקוצר (נסיעה ללונדון, בודפשט) וללמוד שם עם קבוצה מהמכללה ואפילו תוכנית בינ"ל של האו"ם והכול בשילוב יחס אישי מצוין. כך גם ברוב המכללות האחרות היום בארץ. גם בתחום המחקרי ישנה התפתחות חיובית וישנו דגש גם בנוגע למחקר ושיתוף פעולה עם מוסדות מחקר בינ"ל. הצעה- למה שלא תקפצי לביקור במספר מקומות שחשבת עליהם ותסתובבי שם חצי יום. תיכנסי לשיעור או שניים, תסתובבי בקפיטריות ותלכי לספריות. שם תוכלי לשוחח עם סטודנטים לגבי הלימודים, היחס שהם מקבלים, עומס העבודה וכד'. זה ייתן לך תחושה טובה יותר. בהצלחה רבה
הכי טוב זה פשוט ללכת למקומות עצמם ולהתרשם באופן אישי אחרי שתדברי עם סטודנטים, תיכנסי לשעורים וכד. למרות שאת קצת מבולבלת יש הרבה מיקוד בשאלתך. אם במשפטים עסקינן אז אני יכול להמליץ לך על מכללת שערי משפט, זו מכללה עם 1500 סטודנטים בלבד וביחס לאחרות תקבלי שם יחס הרבה יותר אישי.
עידו | 14:10  16/05/10
אני חושב כמו מיכה, עינת באמת מבינה בעניין , כך זה משתמע מהתגובה שלה. לימודי משפטים הינם לימודים קשים ולא משנה היכן תלמדי תצטרכי להשקיע. אני אומנם למדתי באוניברסיטת ת''א ,לגבי מכללות אני לא יכול להביע את עמדתי. אבל תנסי גם לחשוב על מקומות עבודה בעתיד, הרבה מעסיקים עדדין מסתכלים על התואר שלך, כלומר בוגרת תואר של איזו מוסד.
apoelb | 10:34  20/05/10
בס"ד בשאלה כזאת איפה ללמוד במכללה או אוניברסטיה , אני חושב שאתה צריך להסתכל על זה בכמה אפנים . לראות איפה המוסד לימודים ושזה יהיה נוח לך . לבדוק אם מבחינה כספית אתה יכול לעמוד בזה בלימודים באוניברסיטה , ואם התשובה היא לא , אז במכללה אתה יכול גם לעבוד . לבדוק אם חברים איך המוסד , איך הציונים ואיך המורים . מקווה שעזרתי , בהצלחה
מאי ליון | 12:19  26/05/10
גם מי שלומד באוניברסיטה יכול לעבוד רק שהלוז שלו יהיה צפוף יותר. אפשר ללמוד גם במכללות שהשכר לימודים שם הוא אוניברסיטאי להבדיל ממכללות פרטיות ששכר הלימודים נע בין 27 ל-30 אלף ש''ח בשנה. אני מסכימה שזה תלוי בכל מיני פרמטרים שצריך לקחת אותם בחשבון ולשקול זאת לפני הרישום באותו מוסד לימודים.
חופית | 08:46  09/06/10
יש הרבה שיקולים האם כדאי ללמוד במכללה או באוניברסיטה. היום , לא כל המעסיקים בודקים איפה הוצאת את התואר אלא מסתכלים יותר על הפרקטיות, הבקיאות וכדומה. (עדיין יש מעסיקים שמעדיפים בוגרי אוניברסיטה). את צריכה לחשוב בדיוק על נוחיות, מרצים, האם תרצי לשלב עבודה, יחס אישי ( במכללות אין 400 סטודנטים בכיתה אחת).
גולדי | 14:24  27/06/10
יש כל כך הרבה שיקולים שאני אפילו לא יודעת מאיפה להתחיל, אני רוצה סביבה נוחה שתאפשר לי ללמוד כמו שצריך בלי דאגות של כסף, ושאר דברים שיש לסטודנטים בדר"כ על הראש, אני לא רוצה לעבוד, לפחות לא בשנה הראשונה של הלימודים, אבל אם אני אהיה חייבת אז אני רוצה עבודה שתאפשר לי ללמוד בשקט. יש דבר כזה אם אני הולכת על אוניבסיטת תל אביב למשל?
יעל | 15:41  06/07/10
תל אביב מאוד יקרה במיוחד אם את סטודנטית, אלא אם כן יש לך כסף מחסכונות קודמים או שההורים שלך ממנים אותך, לא תוכלי לחיות שם בלי לעבוד, נכון לימודי משפטים הם לא פשוטים בכלל אבל המון אנשים עובדים ולומדים, זה נורמלי לגמרי, בלי לחץ!
 
 
 

קישורים נוספים

למי הכי מתאים ללמוד את המקצוע?
מידע על הלימודים במקצוע המסקרן
תואר שני במקצוע שימושי ומבוקש
מה כוללים הלימודים המתקדמים בתחום המשפט?
 
סגור