פורום לימודי משפטים

בהנהלת: מנהל פורום לימודי משפטים  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום משפטים יענה על שאלות ולבטים שונים בדרך אל התואר: מדוע ללמוד לימודי משפט? אילו שילובים ניתן לשלב עם לימודי משפטים? מה לומדים בלימודי המשפטים? האם עדיף תואר באוניברסיטה על פני התואר במכללה? ואולי זה בכלל להיפך? איפה ניתן לרכוש יותר ניסיון מעשי? איך עוברים את בחינות הלשכה? איך משפרים את הסיכויי למציאת התמחות "נחשבת" וטיפים לבחירת מסלול הלימודים וכן מהן דרישות הקבלה ומועדי הרישום ללימודים? הכל על הדרך להיות עו"ד מצליח, כאן בפורום לימודי משפטים. מומלץ וכדאי להתייעץ לפני קבלת החלטה כלשהי, אז אל תהססו.
מומלץ בחום
 
מנהל פורום לימודי משפטים

 
סן פלגרינו | 18:39  28/03/09
כולם כותבים פה על לימודי משפטים במכללות. אבא שלי עו"ד לענייני פלילים וגם אני מתכוון ללמוד משפטים. הוא לא מרשה לי בתכלית האיסור ללמוד מכללה. הוא טוען שתלמידי מכללה הם לקוחות ולא סטודנטים. שלמכללות אין תקציבים ואין מרצים טובים והשכר לימוד בשמיים ומבזבזים אותו על הכל חוץ מעל ספריות טובות ושכר למרצים טובים. באמת אתה ממליץ ללמוד משפטים במכללה?
שרון | 18:42  28/03/09
למה איפה אבא שלך למד?
ב | 22:59  28/03/09
אבא שלי אומנם לא עו"ד אלא בעל תואר שני בכלכלה אבל לפני שהתחלתי ללמוד הוא גם היה מתבטא בצורה כזאת לגבי מכללות, לא משנה באיזה תחום. הוא לא זלזל מעולם במכללות או בסטודנטים שלהם אבל ציין שכשהוא לוקח כלכלנים למחלקה הוא תמיד בוחר רק מאוניבסיטאות. זה לא נבע מסנוביות בכלל זאת פשוט תפיסה ישנה. פעם היה די קל להתקבל לאוניבסריטאות וההנחה של הרבה מבוגרים היא שמי שלא התקבל לאוניברסיטה הוא בלאי. היום המצב שונה הסכם במקצועות רבים מטורף לדעתי הרבה מגדולי המשפט של המדינה לא היו מתקבלים היום בכלל לאוניברסיטה. לפיכך, אבא שלך צריך להפנים שזמנים השתנו ויכול להיות שביתו היקרה תלמד במכללה. אני הלכתי ללמוד משפטים במכללה בגלל 680 בפסיכומטרי ואבא שלי שינה מאז את דעתו אחרי שראה שביתו היקרה לא הצליחה להתקבל. הכלכלנית האחרונה שהוא קבל הייתה ממכללה. בהחלט יש אנשים כמו האבות שלנו שתמיד יעדיפו אוניברסיטאות אבל השד לא רע כ"כ אם לא תצליחי להתקבל לאוני' ולא תרצי לוותר על חלומך לכי למכללה רק תבדקי שהיא מאוד טובה ותשתדלי להיות מצטיינת.
ליאור פ | 14:37  30/03/09
שלום רב. שאלה לאביך: האם כל מי שלא עומד בתנאי הקבלה של האוניברסיטאות (מעל 700 פסיכומטרי ובגרות 10- לערך) לא יכול להיות עו"ד מוצלח וראוי? איך אביך מסביר את העבודה שכל המשרדים הגדולים במשק, כולל פרקליטויות, כולל בית המשפט העליון מקבלים סטודנטים מצטיינים למשפטים? כלומר- משהו השתנה מבחינת הרמה של המכללות. אחרת, לא היו מקבלים מתמחים ממכללות לכל המשרדים הגדולים בישראל. מניסיוני האישי, אני למדתי במכללה למנהל וחושב שקיבלתי כלים מעולים לא פחות מחבריי שהלכו לעברית או לבר-אילן. הייתי בסדנאות, קליניקות פרקטיות שנתנו לי ניסיון פרטי רב וכן למדתי במקום משפחתי ותומך- מה שקשה לומר על חלק מהאוניברסיטאות. מכללות מאפשרות לעבוד בדר"כ במקביל ללימודים וזה נתון חשוב, לכל אלה שממנים תואר לבד ויש לא מעט כאלה. להזכירך, רק לפני מספר ימים התפרסם דו"ח של מבקר המדינה שהתריע על בעיות בהתנהלות הכספים של חלק מהאוניברסיטאות בארץ, מה שלא נאמר כלפי המכללות בארץ. לסיכום- אין כל פגם במכללות, מה עוד שזו המציאות בשטח. אם החברים המכובדים מ-נניח הרצוג,פוקס, נאמן; הורביץ; פירון; גולדפרב; שופט בית המשפט המכובד- השופט ריבלין החליטו כן להעסיק יוצאי מכללות, מה לאביך יש להלין. בהצלחה רבה
ב | 00:11  31/03/09
אני מסכימה, כפי שאמרתי, עם רוב מה שאתה אומר אבל מנסיוני אפשר ללכת בתגובתך צעד אחד אחורה. אני לומדת במכללה שמוזכרת כאן לטובה בפורום(אחת מן השתיים) וממוצע של יותר מ92 לא גרם לי להשיג ראיונות באף אחד מן המשרדים שציינת, וגם לא טיפה פחות טובים למרות ששלחתי מאות קורות חיים. הוזמנתי לראיונות במעט מאוד משרדים בסדר גודל הזה למרות שלא השתמטתי, השתתפתי בקליניקה יש לי עבודה נחמדה והכל בסדר. מעטים הם תלמידי המכללות שבכלל מוזמנים להורוביץ, אלה שכן מוזמנים הם בד"כ אנשים שעשו משהוא מאוד ייחודי בחיים שלהם או שהם בתואר משולב. בהחלט כן עדיף ללמוד באוני' אבל אם אין ברירה השד לא נורא... לפרקליטות אכן הוזמנת ואף התקבלתי. נראה שזה גם בשל חוק של שוויון שחל במגזר הציבורי.
סתו | 16:54  03/06/09
אני גם באה מבית של הורים אקדמאים. אבא שלי הוא רו"ח ולמד כמובן באוניברסיטה. שחשבתי בהתחלה ללמוד ראיית חשבון אבא שלי לא לחץ עליי ללמוד באוניברסיטה משום שהיום קיימות מכללות שלעיתים טובות מהאוניברסיטה . בסוף החלטתי ללכת על משפטים בבינתחומי ביררתי רבות על המקום עשיתי מחקר מעמיק ותתפלא! הרבה משרדים גדולים בארץ קולטים סטאז'רים אצלם מהמרכז הבינתחומי.. היום הגבול בין מכללה לאוניברסיטה מטשטש... אל תשכח שהיחס במכללה הרבה יותר קרוב ומבין ובאוניברסיטה ברגע שנגמר השיעור המרצה סיים עשה את שלו ולך אין מענה לבעיות שלך... בסופו של דבר הבחירה שלך,לא של אבא שלך...הוא יכול לייעץ (אל תשכח שהוא בא מדור שבאמת היה יותר קל להיכנס לאוניברסיטה...). שיהיה בהצלחה!!
 
 
 

קישורים נוספים

למי הכי מתאים ללמוד את המקצוע?
מידע על הלימודים במקצוע המסקרן
תואר שני במקצוע שימושי ומבוקש
מה כוללים הלימודים המתקדמים בתחום המשפט?
 
סגור