פורום לימודי משפטים

בהנהלת: מנהל פורום לימודי משפטים  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום משפטים יענה על שאלות ולבטים שונים בדרך אל התואר: מדוע ללמוד לימודי משפט? אילו שילובים ניתן לשלב עם לימודי משפטים? מה לומדים בלימודי המשפטים? האם עדיף תואר באוניברסיטה על פני התואר במכללה? ואולי זה בכלל להיפך? איפה ניתן לרכוש יותר ניסיון מעשי? איך עוברים את בחינות הלשכה? איך משפרים את הסיכויי למציאת התמחות "נחשבת" וטיפים לבחירת מסלול הלימודים וכן מהן דרישות הקבלה ומועדי הרישום ללימודים? הכל על הדרך להיות עו"ד מצליח, כאן בפורום לימודי משפטים. מומלץ וכדאי להתייעץ לפני קבלת החלטה כלשהי, אז אל תהססו.
מומלץ בחום
 
מנהל פורום לימודי משפטים

 
שלום, אני שנה הבאה מתחיל ללמוד משפטים במרכז האקדמי כרמל(מישהו שמע??). בכל מקרה אני רוצה במקום לשלב עבודה אם לימודים, ללמוד במקביל ללמוד תואר אקדמי בכלכלה כניראה, בפתוחה כניראה. אני רציתי לדעת אם זה אפשרי לבן אדם ממוצע לשלב לימודים בשני מקומות במקביל. תודה ראש לעונים.
מירה | 09:19  28/07/08
תגידי השתגעת. גם לשלם סכום של מכללה וגם ללמוד במכללה שכוחת אל? מי שמע על המכללה הזו? אין לה אפילו כתב עת. זה לא נראה לי מקום שאפשר להתקדם ממנו, אלא אם את מתכוונת לעבוד בג'סאר א-זרקא .... בחייך. תלמדי במקום נורמלי ומוכר כמו כולם. חוצ'מזה, את את רוצה גם לעבוד וגם לעשות תואר בכלכלה, את ממש לא בכיוון. זה לא רציני. או שלומדים (וטיפה עובדים) או שעובדים ולא לומדים בכלל. זו דעתי.
ואני גבר
ליאור פ | 19:18  29/07/08
אין פסול באף מכללה. גם כרמל היא מכללה לגיטימית. זה נכון שזו מכללה חדשה ויהיו משרדים שלא כל כך ייתלהבו לקבל מתמחה ממכללת כרמל ואף שהיא לא נחשבת כמו נניח המכללה למנהל, זה לא אומר שאי אפשר להתקדם הלאה משם. אם יהיה שם סגל מרצים ראוי ורמת הלימודים תהיה סבירה היא מהר מאוד תשתלב בשוק המכללות הממוצעות. אם כדאי ללמוד ב"עוד" מכללה ולא בטופ של המכללות, זו החלטה שכל אחד צריך לקבל. לגבי עבודה ולימודים- בגדול זה לא פשוט. אפשרי כמובן אבל עדיף להתרכז בלימודים לפחות בשנתיים הראשונות, כי אלה שנים קריטיות! רוב המתמחים סוגרים התמחות במהלך שנה ב' או על סמך ציוני שנה ב' (דהיינו בשנה ג'). בהצלחה
ליאור פ | 19:19  29/07/08
לגבי לימודים בשני מקומות? זה לא אותו עומס כמו ללמוד למשל משפטים ומנהל עסקים לשני תארים במכללה לניהול.
לגבי לימודים בשני מקומות? זה לא אותו עומס כמו ללמוד למשל משפטים ומנהל עסקים לשני תארים במכללה לניהול.
זה ממש לא עניין פשוט. ואתה צריך להיות מאד ממוקד ואחראי. אף אחד לא יוכל להקל עליך בעומס, לא תקבל פטורים בשני התארים שתבחר ללמוד, תתכן חפיפה בשעות/ימי לימוד וכמובן שלא תוכל לוודא שאין חפיפה במועדי הבחינות והעבודות. זה אחד ההבדלים בין ללמוד תואר משולב ובין השאיפה שלך. כשאתה לומד באותו מוסד שני תארים במקביל - עדיין לא מדובר על תואר משולב - ישנן מספר הקלות בעומס הלימודים שהמוסד מסכים לתת לך. זה עדיין לא עניין פשוט ועדיין עשויה להיות בעייה בתיאומים בין המחלקות/פקולטות לגבי מערכת שעות ומועדי בחינה. הלימודים בתכנית משולבת אמורים לתת מענה לצרכי הסטודנט ברמת הארגון של המערכת ומועדי מבחנים/עבודות. בנוסף ישנה הקלה מסויימת כי היות ומדובר על תואר אחד רחב ולא על שני תארים מלאים ישנה הקלה במספר קורסי הבחירה שנדרשים וכד'. בכל מקרה - גם תואר משולב וגם לימודים לשני תארים במקביל זו משימה מאד גדולה כשאתה נמצא באותה מסגרת - לשלב שני מוסדות, נראה לי מאד קשה ועשוי להביא אותך לכשלון בשני התחומים. וזה יהיה מאד חבל. בכל מקרה - בהצלחה באשר תבחר.
טל | 17:53  30/07/08
מאיפה הרעיון ההזוי ללמוד שני תארים במקביל בשני מוסדות לימוד שונים? ועוד כשמדובר בחוג קשה כמו משפטים, שגם אם אתה לומד "רק" אותו, מדובר כבר עומס מספיק גדול ודרישה רבה לציונים גבוהים. חוץ מזה, כמובן יש את עניין ההתנגשויות בין מבחנים/שיעורים וכו'. הרי המוסדות לא יחפשו להתחשב אחד בשני. אם כבר - יש במוסדות מסוימים אפשרות לשלב לימודים לתואר נוסף למשפטים. גם במקרה זה מדובר בעומס גדול, אבל לפחות הם ידאגו לכך שזה יתאפשר מבחינה טכנית.
ובכל זאת יהיה לי פטורים..כמו למשל בתורת המימון שכבר עשיתי בכלכלה ועוד אחד שניים קורסים בניהול..ואני לא יעבוד כלל! האם זה לא אותו דבר כמו לשלב לימודים ועבודה במישרה מלאה? וכמו ללמוד משפטים ומנהל עסקים במכללות?
 
 
 

קישורים נוספים

למי הכי מתאים ללמוד את המקצוע?
מידע על הלימודים במקצוע המסקרן
תואר שני במקצוע שימושי ומבוקש
מה כוללים הלימודים המתקדמים בתחום המשפט?
 
סגור