פורום לימודי משפטים

בהנהלת: מנהל פורום לימודי משפטים  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום משפטים יענה על שאלות ולבטים שונים בדרך אל התואר: מדוע ללמוד לימודי משפט? אילו שילובים ניתן לשלב עם לימודי משפטים? מה לומדים בלימודי המשפטים? האם עדיף תואר באוניברסיטה על פני התואר במכללה? ואולי זה בכלל להיפך? איפה ניתן לרכוש יותר ניסיון מעשי? איך עוברים את בחינות הלשכה? איך משפרים את הסיכויי למציאת התמחות "נחשבת" וטיפים לבחירת מסלול הלימודים וכן מהן דרישות הקבלה ומועדי הרישום ללימודים? הכל על הדרך להיות עו"ד מצליח, כאן בפורום לימודי משפטים. מומלץ וכדאי להתייעץ לפני קבלת החלטה כלשהי, אז אל תהססו.
מומלץ בחום
 
מנהל פורום לימודי משפטים

 
ערן | 20:03  25/04/08
שלום ליאור, אני מתחיל את לימודיי באונ' העברית בשנת תשס"ט. לאחרונה אני שוקל לשנות את בחירתי (לימודי תקשורת) וללמוד משפטים. הנטייה נובעת מהבנה שידע בתחום חיוני וחשוב לכל מקצוע אשר אפנה בעתיד שכן אני לא רואה עצמי עובד כעו"ד, אלא בתחומים אחרים - אולי עיתונאות. שאלתי היא האם לימודי משפטים הם מכוונים ישירות למקצוע עו"ד? או שיש רבים הלומדים משפטים ופונים לתחומים שונים לגמרי כבר בתחילת דרכם? ולאלה הנוהגים כך - אתה מאמין שעשו נכון בבחירת משפטים? חוץ מזה, הבנתי שיש מבחן כדי להיות עו"ד אחרי הלימודים - האם יש כאלה שכלל לא ניגשים אליו? תודה.
(: | 23:39  26/04/08
זה נכון שאפשר לעשות עוד דברים עם התואר במשפטים ולא חייבים להיות עו"ד. אבל אם אתה רוצה להיות עיתונאי הרבה יותר רציני ומתאים עבורך ללמוד תקשורת ועיתונאות כפי שכבר נרשמת. אם כי במידה ויש לך כוח נפשי ניתן לעשות תואר משולב של תקשורת ומשפטים(לא בטוחה שזה אפשרי בי-ם אבל יש כזה תואר בת"א ובחיפה בטוח).
ליאור פ | 22:11  27/04/08
תודה על השאלות, שהן באמת חשובות. עקרונית, לימודי משפטים מעניקים ידע רחב, יותר ממה שחושבים. שכן מלבד ידע חשוב במספר מישורי חיים (צרכנות, חוזים, משפחה ושלא נדע- פלילים), המקצוע מעניק לך כלים מצוינים לחשיבה ולניתוח טקסטים, סיטואציות, בחינת הנושאים מכמה כיוונים, פיתוח יכולת התבטאות ומעניקה כלי חשיבה וביקורת מחודדים. עקרונית, אחרי לימודים של שלוש שנים וחצי והתמחות שנה (וייתכן ששנה וחצי) [כלומר לכל הפחות 4.5 שנים] + מבחני לשכה עד לקבלת הרישיון הנכסף, רבים כבר ממשיכים לעריכת הדין. וזה לא רע בכלל. מצד שני, אתה יכול לסיים תואר ראשון במשפטים בשלוש שנים וחצי ולהתחיל ללמוד תואר בתקשורת או לשלב בשנה האחרונה תואר נוסף בתקשורת. אין הכרח שתהיה עו"ד. כלומר, אני מכיר אישית סטודנט שלמד איתי, סיים תואר במשפטים ועבר ללימודי ביולוגיה ואחר שהמשיך למנהל עסקים וסיים תואר שני. יש להביא בחשבון את שיקול הגיל. כמובן שבגיל מסוים כבר קשה להתחיל ללמוד תואר נוסף (תקשורת) לאחר השקעה אדירה בתואר במשפטים. אבל דרכים לשלב תמיד אפשר למצוא (שוב מנסיוני: תוך כדי הלימודים חבריי לספסל הלימודים עסקו בכך. אחת הייתה כותבת טור בעיתון מקומי בירושלים ואחד היה כתב ב- One sport). כלומר הכל אפשרי. יש להביא בחשבון שייתכן שכעת עבודה משפטית נשמעת רחוקה עבורך, אך ייתכן תוך כדי הלימודים תגלה שהתחום מאוד מעניין ומאתגר עבורך. ברוב המוסדות יש קליניקות שבהם עושים עבודה "אמיתית" ומטפלים בתיקים וכד'. אני מאמין שאדם צריך לרכוש השכלה כמה שיותר רחבה. תואר במשפטים יתרום לך בכל תחום שתפנה, אם תחליט בסופו של יום לא להיות עורך דין. אני למדתי במכללה למנהל בראשון לציון תואר ראשון במשפטים ורכשתי השכלה מדהימה. כלומר, מעבר לקורסים המשפטיים, למדתי עוד קורסים לא משפטיים (בתחום התרבות ומדעי ההתנהגות) וכן מאוד נהניתי מהמקום ומהאווירה התומכת. אני יודע שכנראה בעוד שנה וחצי ייפתח ככל הנראה הקמפוס של לימודי תקשורת במכללה למנהל (יועבר מת"א לראשון לציון) ויש סיכוי סביר שתוכל לשלב בשנה השלישית למשפטים תואר בתקשורת (ככל הנראה – צריך לברר זאת עם המכללה כדי לקבל מידע סופי בעניין). אם תרצה לקבל עוד פרטים על לימודי משפטים, לפחות איפה שאני למדתי, אזי לנוחיותך: לשאלות או בירורים בנוגע לקבלה, מסלולי לימוד, מלגות: במרכז הייעוץ של המכללה למנהל בטלפון 9634103 -03 כל המידע הנדרש, כולל תנאי רישום, של המכללה למנהל: http://yedion.colman.ac.il/~colman/1rish בהצלחה רבה
ערן | 14:48  28/04/08
תודה על ההמלצה ליאור. אני לגמרי מסכים איתך שהגיל הוא גם שיקול בעניין וזה עובד לטובתי - אני רק משתחרר בקרוב. אני מתכוון לשלב לימודי יחב"ל עם לימודי משפטים (יש מסלול כזה בירושלים). כמו שאמרת, באמת יש סיכוי שבמהלך התואר אני אשנה דעתי וארצה לעסוק בתחום ולהיות עו"ד. בכל זאת, גם אם לא, אני משוכנע שההשכלה שארכוש עד אז לא תהווה "בזבוז" ואוכל לנצלה לכל מטרה שאפנה. תודה שוב.
 
 
 

קישורים נוספים

למי הכי מתאים ללמוד את המקצוע?
מידע על הלימודים במקצוע המסקרן
תואר שני במקצוע שימושי ומבוקש
מה כוללים הלימודים המתקדמים בתחום המשפט?
 
סגור