פורום לימודי משפטים

בהנהלת: מנהל פורום לימודי משפטים  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום משפטים יענה על שאלות ולבטים שונים בדרך אל התואר: מדוע ללמוד לימודי משפט? אילו שילובים ניתן לשלב עם לימודי משפטים? מה לומדים בלימודי המשפטים? האם עדיף תואר באוניברסיטה על פני התואר במכללה? ואולי זה בכלל להיפך? איפה ניתן לרכוש יותר ניסיון מעשי? איך עוברים את בחינות הלשכה? איך משפרים את הסיכויי למציאת התמחות "נחשבת" וטיפים לבחירת מסלול הלימודים וכן מהן דרישות הקבלה ומועדי הרישום ללימודים? הכל על הדרך להיות עו"ד מצליח, כאן בפורום לימודי משפטים. מומלץ וכדאי להתייעץ לפני קבלת החלטה כלשהי, אז אל תהססו.
מומלץ בחום
 
מנהל פורום לימודי משפטים

 
האם מסתתכלים עלייך אחרת כאשר אתה מסיים את המכללה למנהל לעומת הבינתחומי? האם יותר קשה להשתלב בשוק העבודה? תודה
תגובה | 11:32  07/04/08
שירי | 20:19  07/04/08
מה זה אומר יותר "נחשב" מאיזו בחינה?? כי המכללה למינהל והבינתחומי הם דיי שווים מבחינה אקדמית- שתיהן מכללות פרטיות ומוכרות, הן תכלס יושבות על אותה הנישה. השאלה מה אתה רוצה ללמוד? כי בשתי המכללות אין בדיוק את אותם התארים. אני סטודנטית במכללה למינהל ואני ממש מרוצה מהבחירה שעשיתי, וחבר שלי לעומת זאת סטודנט במרכז הבינתחומי.
שלום רב. עלי להבהיר: כאשר מדובר במקומות שהם באותה רמה (פחות או יותר) מבחינת "נחשבותם", אזי לא המקום הוא החשוב והנחשב אלא אתה. הסטודנט. רצוי להתמקד באיך אתה מפיק מעצמך והמקום את המקסימום. הרי, אין הבדל אמיתי בין הבינתחומי למכללה למנהל. אני למדתי במכללה למנהל ולא מרגיש שחסר לי משהו. להיפך. קיבלתי סביבת לימודים מקצועית, אקדמית ומתקדמת ויחס נהדר שפירגן ותמך וסייע לי להגיע לעולם הפרקטיקה מוכן. תלמיד של הבניתחומי, יגיד אותו דבר. במקום לחשוב איזה מקום יותר נחשב, כדאי לחשוב על האופן בו אתה תצליח להפיק תועלת רבה וגם ליהנות. בהצלחה
קארין | 18:51  08/04/08
זה לא נראה לי נכון. הבינתחומי זה מקום שהביא את השרדות במסגרת קורס בתקשורת. אומנם לא בלימודי תקשורת אנו עוסקים אבל "הקטע" של המקום זה גמיקים, רעש ופוזה. מבחינה אקדמית הם די נקטלו בדו"ח המל"ג ולעומת זאת פרגנו שם למכללה למנהל. לבינתחומי יצא שמו בגלל הכסף, איך שהמקום נראה, הסלסב שלומדים שם לא מבחינת תוכן ומהות. אנשים במכללה למנהל מתקבלים לסטאג'ים הכי יוקרתיים שיש. אבל זה תלוי במקום מגוריך עם אתה גר באזור ראשון ולא יכול להתקבל לאוניברסיטה אל תתן לגימיקים להטעות אותך ואל תחשוב פעמיים.
אמיר | 14:16  13/04/08
קראתי וחשבתי – האומנם? בוא נעבור אחת אחת על הטענות 1. גימיקים: בבחינת הלשכה האחרונה –אוקטובר 2007, סיים הבינתחומי במקום הרביעי לפני בר אילן והרבה לפני המכללה למנהל (מקום 10 המכובד...) , למען הספקנים: http://www.israelbar.org.il/article_inner.asp?pgId=59025&catId=6 2. אין תוכן ומהות: אני מתקשה להבין איך ניתן להגיד דבר כזה על מרכז שבו מלמד אהרון ברק נשיא בהמ"ש העליון בדימוס והאישיות המשפטית הגדולה ביותר בהסטוריה של ישראל, בנוסף אליו מלמד בבינתחומי גם מישאל חשין סגן בהמ"ש העליון בדימוס ,מלבדם מלמדים בבינתחומי טובי המרצים בארץ –אז איפה בדיוק החוסר תוכן והמהות? 3.סטאזים יוקרתיים: הסטודנטים במרכז הבינתחומי הולכים לסטאזים במשרדים היוקרתיים ביותר –איתי בסטאז במיתר (מקום 3 בארץ) יש לפחות עוד 5 סטודנטים מהכיתה בלבד!, בכלל, לצורך העניין - על 20 המשרדים הגדולים בדגש על העשירייה הראשונה – מלאים בסטודנטים של הבינתחומי. בקיצור, הבינתחומי אחרי תל אביב וירושלים הוא המקום האיכותי ביותר ללמוד בו משפטים, לצורך העניין –לדעתי – אם לוקחים בחשבון גם את התנאים – לדעתי זה מקום מס' 2 , אני שמה בכלל בגלל מלגה. בקיצור מקום סוף הדרך.
קארין | 23:06  14/04/08
אתה מגיב סדרתי בכל פורום ותמיד אומר את אותם דברים. אז שאלה לי אליך, אם אתה כ"כ מבסוט מהמקום והתקבלת לאחלה סטאג' ובכלל אתה כבר פאקינג מסיים את התואר עוד דקה מה גורם לך לרוץ עם אותה מנטרה בפורומים? משעמם לך בחיים? כנראה שלא.אולי עמוק בלב אתה קצת מבואס שלא בחרת בת"א? אולי אתה מקבל כסף מהבינתחומי? גם ברק שעלק מלמד שם הוא גימיק!! לגבי המכללה למנהל והפדיחה של שנה שעברה היו שם 50 ניגשים בערך שלא היו אמורים לגשת במועד הזה דרך המכללה. זה סטודנטים של הרבה שנים שטרם טרחו לגשת למבחן.
נעמה | 10:56  11/04/08
מה יותר נחשב שם? המכוניות בחניון יותר נוצצות? הסלבס המפוקפקים או הילדים של העשירים שמתקבלים בלי שום מיון לגבי היכולות שלהם? מבחינת המוניטין המקצועי שני המוסדות נחשבים ראויים על ידי המעסיקים הפוטנציאליים. יש הבדל בתכניות הלימוד למי שלא מעוניין בשילוב מקצועות אין מה לעשות בבינתחומי - ומי שכן רוצה לשלב, המסלולים המוצעים שונים ושווה שתבדוק את הדברים בצורה יסודית. מבחינה אקדמית, אמרה ועדת בקרת האיכות של המל"ג את דברה, כדאי לך לקרוא קצת בלינקים למטה.
 
 
 

קישורים נוספים

למי הכי מתאים ללמוד את המקצוע?
מידע על הלימודים במקצוע המסקרן
תואר שני במקצוע שימושי ומבוקש
מה כוללים הלימודים המתקדמים בתחום המשפט?
 
סגור