פורום לימודי משפטים

בהנהלת: מנהל פורום לימודי משפטים  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום משפטים יענה על שאלות ולבטים שונים בדרך אל התואר: מדוע ללמוד לימודי משפט? אילו שילובים ניתן לשלב עם לימודי משפטים? מה לומדים בלימודי המשפטים? האם עדיף תואר באוניברסיטה על פני התואר במכללה? ואולי זה בכלל להיפך? איפה ניתן לרכוש יותר ניסיון מעשי? איך עוברים את בחינות הלשכה? איך משפרים את הסיכויי למציאת התמחות "נחשבת" וטיפים לבחירת מסלול הלימודים וכן מהן דרישות הקבלה ומועדי הרישום ללימודים? הכל על הדרך להיות עו"ד מצליח, כאן בפורום לימודי משפטים. מומלץ וכדאי להתייעץ לפני קבלת החלטה כלשהי, אז אל תהססו.
מומלץ בחום
 
מנהל פורום לימודי משפטים

 
שירן | 23:10  07/01/08
שירן | 23:14  07/01/08
אני לומדת כרגע לפסיכומטרי ואני מעוניינת ללמוד משפטים. רציתי לדעת אם יש באמת הבדל היום מבחינת הרמה שלומדים באוניברסיטה לרמה הנלמדת במכללות? ואילו מכללות נחשבות לטובות ובעלות רמה גבוה בתחום המשפטים? שירן
ליאור פ | 00:38  10/01/08
שלום רב כדי לענות על השאלה יש להתבונן בשוק עריכת הדין בארץ. למיטב ידיעתי, אין משרד גדול שאין בו נציג (מתמחה או עו"ד) בוגר מכללה נחשבת. למשל: המכללה למנהל שולחת בעוד חודשיים קבוצה של כעשרים תלמידים להתמחות בפרקליטויות השונות (פלילי ואזרחי) במחוז ת"א. זו התמחות שנחשבת יוקרתית ביותר. בנוסף, המכללה למנהל שלחה שנה שעברה 2 מתמחים להתמחות בביהמ"ש העליון! שזו התמחות שקשה מאוד להתקבל אליה. ישנה קליטה מסיבית של מרצים צעירים וחדשים בוגרי אוניברסיטאות יוקרתיות בחו"ל, במכללה למנהל. יש לזכור שמרצים רבים מאוניברסיטת ת"א מלמדים גם במכללה למנהל. אני מניח שתהליכי התמקצעות והצטיינות אלה הם נחלת כל המכללות הגדולות בארץ.
לא הצליחו לעבור את מועד נובמבר של בחינות הלשכה באחוזים גבוהים...
ליאור פ | 00:20  11/01/08
שלום רב. אני שמח לבשר שאין שום קשר בין הלימודים עצמם במוסד אקדמי ובין הצלחה בבחינות לשכה. תמיד יכול להיות מחזור אחד נמוך יחסית. לא חוכמה לבדוק per מבחן. אם מסתכלים לאורך העשר שנים האחרונות המכללה למנהל הייתה דווקא במקומות די מכובדים. בסופו של דבר, מי שטוב ומשקיע בלימודים, לא משנה באיזה מוסד אקדמי, סביר להניח שיצליח להתקבל להתמחויות נחשבות, להצליח בבחינה ולהיות עו"ד ברמה גבוהה.
חיים 26 | 15:02  11/01/08
קודם תבדוק את העובדות לפני שאתה אומר תכנס לאתר של הלשכה ותבדוק את הנתונים הסטטיסטיים תוכל להשוות את המכללות ואוניברסיטאות
תסתכל על המספרים. אני ניגשתי במאי יחד עם מאסה של אנשים, באוקטובר ניגשו מספר קטן של אלו שלא הצליחו לגמור התואר וכו'
זו הקבוצה הגדולה ביותר מכל המוסדות שהגיעה למבחן. ואחוז המעבר והציון מכובדים ביותר. למעלה מ-80 % מבוגרי המכללה למינהל ניגשים לבחינה במאי, רק קבוצה קטנה שלא הספיקו לסיים את התואר או את ההתמחות בזמן נאלצת לגשת באוקטובר.
מאסת הניגשים גדולה יותר, מועד נובמבר הוא שולי. באופן מסורתי המכללה למינהל משיגה את התוצאותה כי טובות
 
 
 

קישורים נוספים

למי הכי מתאים ללמוד את המקצוע?
מידע על הלימודים במקצוע המסקרן
תואר שני במקצוע שימושי ומבוקש
מה כוללים הלימודים המתקדמים בתחום המשפט?
 
סגור