פורום מדעי המחשב

בהנהלת: רונית אקשטיין  |  מסר למנהל/ת הפורום
מטרת הפורום הינה לשמש מקום מפגש למתעניינים בלימודים גבוהים בתחום מדעי המחשב לתואר ראשון ושני, ולספק מידע אודות תכני הלימודים, דרישות הקבלה וההשתלבות בשוק העבודה.
 
רונית אקשטיין

יועצת לימודים של החוג למדעי המחשב במסלול האקדמי המכללה למינהל.

 
יוני | 18:05  29/10/14
שלום לכולם! אני מאוד מתחבר לעולם המחשבים והתוכנה, ולכן אני שוקל לימודי מדעי המחשב. העניין הוא שהבנתי שמדובר בתואר שבערך 40 אחוזים ממנו הם מתמטיקה, (אפילו נלמדים יחד עם אלו שבחרו בתואר למתמטיקה) וזה לא שיש לי בעיה עם התחום הזה, אני פשוט רואה בו כפחות מושך ומעניין בעיני, בתור תחום שהייתי הולך ללמוד אותו באוניברסיטה למען תואר. שאר הקורסים האחרים התיאוריטים והפרקטים, שעוסקים יותר בעולם המחשב, כמו תכנות, הכרת יישומים ותוכנות אחרות, מהווים בעיקר את הסיבה שאני חושב על התואר הזה כאפשרות. אני יודע שקיימות גם אפשרויות אחרות לתארים המאפשרים התמקצעות בעולם המחשב והתוכנה כמו הנדסת תוכנה, או הנדסת מחשבים. שגם אותם אני שוקל, שגם לפי מה שהבנתי, כוללים בתוכם יותר דברים פרקטיים למחשב ולתוכנה, ולא מתמטיקה ברמה גבוהה. אך עדיין לא ברור מה ההבדל המשמעותי בבחירת הנדסת תוכנה למשל, במקום מדעי המחשב. כלומר, אילו אפשריות התמקצעות יש במדעי המחשב, ואילו אפשרויות בהנדסת תוכנה. וגם אילו הבדלים בכלים שאתה מקבל מכל תואר. מאוד אשמח להכוונות ותשובות שיעזרו לי. תודה רבה ויום מקסים! יוני.
מנהל פורום לימודי מדעי המחשב | 15:14  30/10/14
שלום יוני לימודי מדעי המחשב/הנדסת תוכנה הינם לימודי פיתוח תוכנות יעילות ואיכותיות לשם פתרון בעיות . אין הבדל כל כך גדול בין התחומים, רק שבדרך כלל לימודי הנדסת תוכנה הם 4 שנים ולימודי מדעי המחשב הם 3 שנים, זאת מפני שבלימודי הנדסת תוכנה נלמדת גם פיזיקה וכן נכללים נושאי הנדסים נוספים שאינם נלמדים במסגרת מדעי המחשב. עוד חשוב לציין כי אין הבדל מהותי בין שני התארים בהיבט התעסוקתי. בלימודי הנדסת תוכנה לומדים תכנים נוספים בהיבטים הנדסיים אך אין להם השפעה מהותית לא בתעסוקה המיידית (אם בכלל יש צורך בכך, אזי את הפער ניתן להשלים בעתיד תוך כדי צבירת ניסיון) ולא בקידום האקדמי. את שנת הלימודים הנוספת עדיף בעיני להשקיע בצבירת ניסיון תעסוקתי שהוא כשלעצמו חשוב מאד בתחום. אכן לימודי המתמטיקה הינם חלק אינטגרלי מהתואר, אולם מטרתם הינה להעניק הכשרה מתמטית בסיסית הנדרשת לקורסי ההמשך בתוכנית. אין הדבר אומר כי המתמטיקה הינה חלק מעבודתו השוטפת של איש מדעי המחשב. בהמלחה רבה, שירן כהן, יועצת לימודים בית הספר למדעי המחשב המסלול האקדמי המכללה למנהל
היי שירן, תודה רבה. אני רוצה לשאול- מה הבדל ברמת המתמטיקה הנלמדת בין שני התארים? האם בהנדסת תוכנה הרמה פחות מתקדמת? וגם, האם בהנדסת תוכנה לומדים מתמטיקה בקורסים שלוקחים חלק עם סטודנטים שלומדים לתואר מתמטיקה, כמו במדעי המחשב? תודה רבה ויום מקסים.
מנהל פורום לימודי מדעי המחשב | 11:20  02/11/14
היי אין הבדל ברמת המתמטיקה הנלמדת בשני התארים משום ששניהם תארי B.Sc. זו אותה מתמטיקה. לגבי שאלתך על חלוקת הסטודנטים בקורסים של מתמטיקה בהנדסת תוכנה, עלייך לברר זאת ישירות מול מוסד הלימודים הספציפי.. בהצלחה
הבנתי, תודה רבה על העזרה!
סגור