פורום מדעי המחשב

בהנהלת: רונית אקשטיין  |  מסר למנהל/ת הפורום
מטרת הפורום הינה לשמש מקום מפגש למתעניינים בלימודים גבוהים בתחום מדעי המחשב לתואר ראשון ושני, ולספק מידע אודות תכני הלימודים, דרישות הקבלה וההשתלבות בשוק העבודה.
 
רונית אקשטיין

יועצת לימודים של החוג למדעי המחשב במסלול האקדמי המכללה למינהל.

 
שלום רב, אני בן שלושים בוגר תואר שני בכימיה. הייתי מעוניין להשתלב בהייטק ולקחת קורס QA או .net עם פיתוח אפליקציות. 1. מה דעתכם על קורסים אלו בטכניון? 2. מה מומלץ לקוחת יחסית לגילי ושוק התעסוקה? כאמור אין לי ניסיון כלל בהייטק. תודה גבי
מנהל פורום לימודי מדעי המחשב | 14:22  01/12/13
גבי שלום, פורום זה מייעץ בעיקר ללימודים אקדמאים במדעי המחשב. שאלתך כאן מתייחסת ללימודי תעודה כך שלצערי לא אוכל להמליץ לך מה כדאי ללמוד ואיפה. ממליצה לך לבדוק מול מוסדות הלימוד שמלמדים לימודי תעודה. אגב, אין מגרעה בכך שאין לך ניסיון קודם בתחום. בהצלחה וחג אורים שמח!
שלום, תודה על המענה. האם הגיל יכול להוות מכשול להעסקתי בתחום, כאשר אין לי כלל ניסיון?
מנהל פורום לימודי מדעי המחשב | 14:31  01/12/13
לא. יחד עם זאת, שים לב: כאשר תרכוש את הידע הרלוונטי ממליצה לך לבנות את קו"ח שלך בצורה זו שידגישו את כישורייך האישיים וכמובן שהמראיין שיישב מולך ירצה להתרשם ששווה לו לשכור את כישורייך. האם הסבת מקצוע "מלאה" למדעי המחשב (תואר אקדמאי) היא גם אופציה מבחינתך?
גבי בתחומים שציינת ניסיון הוא כן קרטריון שעליו מסתכלים מעסיקים ולכן אני ממליץ לך לבדוק בנוגע למוסדות לימודים שמתחייבים לעבודה לבוגרי הקורס כך שגם אם לא תעבוד בהתחלה במשכורת גבוהה עדיין תוכל לצבור ניסיון ואיתו להתקדם.
תודה על המענה. לא אני לא שוקל תואר במדעי המחשב אלא רק את הקורס שאורכה שמונה-תשה חודשים. היחידה ללימודי המשך של הטכניון, בה מתקיים הקורס, עובדים עם חברות השמה.
שלום, לא אני לא שוקל תואר במדעי המחשב אלא רק את הקורס שאורכה שמונה-תשה חודשים. תואר באוניבסיטה מובילה דורש ממני לעשות שוב פסיכומטרי והא מאוד עמוס ומרוכז ונמשך 3 שנים. לדעתי עדיף קורס ממוקד יותר ב .net ואפליקציות, גם ממה שראיתי יש די הרבה עבודה בתחום. מה דעתך?
היי גבי , מכיוון שעשיתי את הקורס של הטכניון במכללת JCE בירושלים אני יכול להמליץ לך בחום , עשיתי את הקורס של בדיקות תוכנה בשנה שעברה והיום אני עובד בתחום באחלה משרה , לדעתי יש להם גם קורס ל .net אבל הכי טוב זה להתקשר אליהם או לבדוק באתר .
אמיר תודה. יש לי מספר שאלות קטנות אליך ברשותך: האם יש לך בנוסף גם תואר במדעי המחשב? האם היה לך ניסיון בתחום לפני שמצאת עבודה? האם JCE עזרו לך במציאת עבודה?
דני | 16:11  30/11/14
לכל המתלבטים היכן ללמוד מחשבים , רציתי לומר שלמדתי בחצי שנה האחרונה תכנות בג'ון ברייס והיה ממש זוועה , בהתחלה הביאו לנו מרצה סטודנט שרק מרח את הזמן , לאחר מכן כשהגענו לנושאים חשובים לימדו אותנו בחיפזון ותלמידים בקושי הבינו רבע קוד , שמונה תלמידים נשרו ולצערי גם אני למרות הכסף הרב ששולם שהיה פשוט בזבוז , הם גם הכי יקרנים , עוד מרצה שהביאו השקיע רק באלה שבאו עם ניסיון ושעובדים בזה כבר , ורוב זמן השיעורים מתמרחים על צחוקים ובעיות טכניות של התקשורת במחשבים שלהם
סגור