פורום מדעי המחשב

בהנהלת: רונית אקשטיין  |  מסר למנהל/ת הפורום
מטרת הפורום הינה לשמש מקום מפגש למתעניינים בלימודים גבוהים בתחום מדעי המחשב לתואר ראשון ושני, ולספק מידע אודות תכני הלימודים, דרישות הקבלה וההשתלבות בשוק העבודה.
 
רונית אקשטיין

יועצת לימודים של החוג למדעי המחשב במסלול האקדמי המכללה למינהל.

 
על איזה מכללה הייתם ממליצים ללימודי מדמ"ח? מה דעתכם על: 1) H.I.T בחולון 2) אפקה 3) ת"א יפו 4) איזה עוד מכללות יש שהייתם ממליצים עליהן?
גם אני מתעניין ובדקתי את הנושא ולמיטב הבנתי מכללת ת"א יפו היא הטובה מבין השלוש, באפקה אין מדעי המחשב אלא רק הנדסת תוכנה.
שכחתי להוסיף את המכללה למנהל? האם ת"א יפו יותר טובה ממנה גם כן?
כן, האקדמית תל אביב יפו היא שלוחה של אוניברסיטת תל אביב ומאוד מוכרת בתחום, כידוע לך יש עדיפות לבוגרי אוניברסיטאות על פני מכללות ולאחר שביררתי על מגוון מכללות אז האקדמית תל אביב יפו היא העדיפה ללימודי מדעי המחשב. אני הייתי הולך ללמוד שם ללא ספק אם הייתי יכול אבל בגלל שאני בצבא אז אני מאוד מוגבל לגבי שעות הלימודים
אשמח אם תוכל לספר לי כיצד ביררת ואיך עשיתה את הסקר שלך. ד.א גם אני עכשיו בצבא.
איפה ראיתי/מאיפה אתה יודע שת"א יפו היא שלוחה של אוני' תל אביב? אני גם בצבא, אבל אני ביוני נכנס לקבע ומתכנן להתחיל בקבע.
היי אלכס מה שלומך? מתוקף היותי יועצת מטעם המסלול האקדמאי המכללה למנהל, אני מנועה מלדרג את מוסדות הלימודים. אם אתה מעוניין, אני מזמינה אותך להגיע לפגישת ייעוץ ולקבל את כל הפרטים אודות תוכנית הלימודים, מסלולי הלימוד, מילגות תנאי הקבלה ועוד. בהצלחה
הי! במכללת אחווה תוכל ללמוד תואר ראשון במדעי המחשב של אוניברסיטת בן גוריון: שנה א' באחווה ושנים ב' וג' באוניברסיטה. תנאי הקבלה נמוכים מאלו של האוניברסיטה. בהצלחה!
בכול מקרה עדיף ללמוד הנדסת תוכנה. הנדסת תוכנה ניתן ללמוד בין השאר בטכניון, אוניברסיטת ב"ג, ובכול המכללות להנדסה: בראודה, סמי שמעון, אפקה, שנקר, 3 מכללות להנדסה בירושלים. כול התוכניות של הנדסת תוכנה הן מתוקצבות ות"ת , כלומר שכר הלימוד אינו שכר של מוסד פרטי שגבוה עד פי 3, מה שאומר שהמדינה מעודדת ומתקצבת הנדסת תוכנה. הנדסת תוכנה מכילה בתוכה את כול לימודי מדעי המחשב, ושנה אחת נוספת שניתן לראות בה כהתמחות, בה בוגר התוכנית אינו רק בעל ידע תיאורטי במדעי המחשב, אלא גם ובנוסף בעל מיומנות מוכחת בפיתוח טכנולוגי. כל הכתבות וכול התתיחסויות כיום למקצוע, הם למהנדס תוכנה. תוכניות מדעי המחשב הן התוכניות הישנות יותר, בעוד שתוכניות הנדסת תוכנה קיימות רק כ-15 שנים, והן מתעצמות ונחשבות איכותיות ובעיקר מכינות טוב יותר את הבוגר לשוק העבודה. תבחר את המוסד המתאים לך, אבל המלצתי שתלמד הנדסת תוכנה.
סגור