פורום מדעי המחשב

בהנהלת: רונית אקשטיין  |  מסר למנהל/ת הפורום
מטרת הפורום הינה לשמש מקום מפגש למתעניינים בלימודים גבוהים בתחום מדעי המחשב לתואר ראשון ושני, ולספק מידע אודות תכני הלימודים, דרישות הקבלה וההשתלבות בשוק העבודה.
 
רונית אקשטיין

יועצת לימודים של החוג למדעי המחשב במסלול האקדמי המכללה למינהל.

 
שלום . רציתי לדעת אחת ולתמיד מה ההבדל בין תואר חד חוגי לתואר דו חוגי ? כלומר מה היתרונות והחסרונות של כל אחד מהם? חלק מהאנשים אומרים שעדיף תואר דו חוגי כי אתה מתמקצע במגוון נושאים רחב הרבה יותר ובעצם יש לך סוג של "2 תארים בתואר אחד", וכך אפשרויות התעסוקה שלך גדלות וככל שאתה יודע יותר נושאים אתה נחשב בשוק העבודה ליותר טוב. מצד שני אנשים אומרים שזה שטויות, שעדיף תואר אחד מלא, ככה אתה מתמקצע אך ורק בו ואפשרויות התעסוקה בעצם יהיו אולי קצת יותר מצומצמות, אך בדרך כלל עם משכורת יותר גבוהה ויתיחסו אליך יותר בכובד ראש. אני חייב לדעת באמת מה היתרונות ומה החסרונות של זה ושל זה ? מה עדיף לעשות? האם תואר דו-חוגי הוא בהכרח יותר קשה מתואר חד חוגי(יותר קורסים יותר מבחנים וכו'...)? תודה רבה :)
שאלתך מעט כללית.. בין איזה תארים אתה מתלבט? באיזה תחום ברצונך לעסוק בעתיד? בהתאם לכך עליך לבחור את סוג התואר. לדוגמא- במידה וברצונך לבחור במדעי המחשב ומעוניין בתואר פרקטי המלצתי לך היא לבחור בתואר .B.Sc במדעי המחשב. לעומת זאת, אם ברצונך לעסוק במחקר ומעוניין בתחום המחשבים, המלצתי לך היא על תואר דו חוגי המשלב מתמטיקה ומדעי המחשב כתואר דו חוגי. (שים לב, שגם תואר B.Sc במדעי המחשב משלב לימודי מתמטיקה רבים, אך מתמקד בנושאים הפרקטיים והיישומיים של המתמטיקה..) מבחינת הקושי והעומס- "קושי" הוא עניין אינדיבידואלי המושפע מתחום התואר, כישוריך והיכולות שלך ועומס לרוב ניתן לצפות(בצורה די שטחית) לפי נקודות הזכות אשר נדרשות לצבור להשלמת התואר. בהצלחה!
סגור