פורום מדעי המחשב

בהנהלת: רונית אקשטיין  |  מסר למנהל/ת הפורום
מטרת הפורום הינה לשמש מקום מפגש למתעניינים בלימודים גבוהים בתחום מדעי המחשב לתואר ראשון ושני, ולספק מידע אודות תכני הלימודים, דרישות הקבלה וההשתלבות בשוק העבודה.
 
רונית אקשטיין

יועצת לימודים של החוג למדעי המחשב במסלול האקדמי המכללה למינהל.

 
מקסים | 09:10  19/10/08
שלום רב, אני בעל תואר ראשון בהנדסה כימית, מצטיין, עובד במקום מצויין. עבודה מאוד משעממת, ללא חשיבה בכלל, לאומת זאת אני אוהב מטימאטיקה, לוגיקה, חשיבה ותכנון (למדתי כמה קורסי בחירה במסגרת התואר ממחלקת התוכנה). לא הלכתי ללמוד את התוכנה רק עקב משבר ענק שהיה לפני 5 שנים. עכשיו מתכנן ללכת ללמוד מדעי מחשב באוניברסיטה הפתוחה (מתכוון שיהיו לי כמה פטורים) ורוצה להישאר שנה -שנתיים בעבודה נוכחית (רק מסיבה זאת הולך לאוניברסיטה הפתוחה, כי זה לימודי ערב ולימודים עצמיים ולכן אני יכול לעבוד לפרנס את עצמי בכבוד). מתכוון אחרי שנתיים לחפס עבודה בתחום המחשבים, וכעט להמשיך לעבוד בהנדסת תהליך. מה דעתכם על התואר של אונ' הפתוחה במדעי מחשבים? האם התואר נחשב כתואר טוב ומכובד בין תעשיינים מוכרים? האם היתם ממליצים על אונ' פתוחה?
מקסים שלום, לימודי מדעי המחשב באוניברסיטה הפתוחה נחשבים ללימודים ברמה מקצועית טובה ומתאימה בעיקר לאנשים המעוניינים לשלב בין קריירה ללימודי תואר בשל הגמישות הרבה. כפי שכתבתי לא אחת בפורום זה, כל עוד התואר שתלמד מוכר ע"י המועצה להשכלה גבוהה בישראל, אין הבדל מבחינת מקומות העבודה איזה תואר באמתחתך. בדרך כלל הדבר החשוב ביותר בקבלה לעבודה הוא הניסיון שצברת והתאמה בין תכונות האופי שלך לתפקיד. יחד עם זאת חשוב שתברר טרם הרשמתך ללימודים, מיהו הסגל האקדמי שילמד אותך ואף תבקש להתרשם בעצמך מסגל זה (אם באמצעות כניסה להרצאות או פגישה אישית עם המרצים), שכן מרצה לא טוב עלול לפגום בחוויות הלימוד שלך. בהצלחה !
מקסים | 13:04  23/10/08
תשובה מלאיה ומספקת!! תודה רבה - רבה! תודה.
סגור