פורום מדעי המחשב

בהנהלת: רונית אקשטיין  |  מסר למנהל/ת הפורום
מטרת הפורום הינה לשמש מקום מפגש למתעניינים בלימודים גבוהים בתחום מדעי המחשב לתואר ראשון ושני, ולספק מידע אודות תכני הלימודים, דרישות הקבלה וההשתלבות בשוק העבודה.
 
רונית אקשטיין

יועצת לימודים של החוג למדעי המחשב במסלול האקדמי המכללה למינהל.

 
ליטל | 08:56  27/04/08
אני כרגע מתלבטת בין המסלולים השונים במדמ"ח- תואר ראשון. רציתי לדעת מה בדיוק ההבדלים באפשרויות התעסוקה בין בוגר מדמ"ח מורחב לבין בוגר מדמ"ח ראשי, וכמקצוע משני- משפטים/מנהל עסקים? מה עדיף לדעתך? רציתי לציין גם את העזרה הרבה שאתה מעניק לפונים כאן, ואת תשובותיך המעמיקות, המשך כך. בתודה מראש, ליטל.
ליטל שלום, השוק היום מעדיף בבירור בוגרים עם תארים שמקנים לא רק ידע בתחום הלימודים הראשי, אלא גם בעלי הבנה משפטית, אוריינטציה עסקית ויכולת ניהולית. ההנחה היא שבניגוד לעבר, עובד נדרש לא רק למלא פונקציה ספציפית בארגון, אלא מתפקד תחת מספר כובעים בארגון ומתקדם יותר מהר בהיררכיית הדרג המקצועי והניהולי בארגון. לפיכך אין ספק כי תואר במדעי המחשב כמקצוע ראשי ובמקביל לימודים של משפטים/מינהל עסקים כמקצוע/התמחות משנית עשוי לפתוח לך אפשרויות תעסוקה רבות יותר בסיום לימודיך. ההבדלים ניכרים לא רק בקבלה לעבודה, אלא גם בדרך כלל בתנאי ההעסקה (שכר, דרגה וכדומה). עליי לציין כי השילוב בין לימודי של מקצוע ראשי ומשני אינו פשוט. הוא דורש השקעה של משאבים רבים יותר, ובדרך כלל גם משך הלימודים ארוך יותר מלימודי מקצוע ראשי אחד. לכן, מומלץ כי תבחני עם עצמך האם את יכולה לתת את המשאבים הנדרשים לסוג לימודים תובעני שכזה. במידה וכן, אל תהססי לעמוד באתגר. במידה ולא – לא נורא, כי תמיד תוכלי בעתיד ללמוד את המקצוע המשני כתואר שני או כתואר ראשון נוסף. אני מאחל לך בהצלחה בכל מסלול לימודים שתבחרי ומודה לך על מילות הפירגון החמות.
סגור