פורום לימודי רפואה משלימה

בהנהלת: גיל וינבאום  |  מסר למנהל/ת הפורום
בחירת מקום הלימוד והתאמת תחום הלימוד הספציפי ליכולת ולאישיות שלך הם קריטיים ליכולתך להפוך למטפל מצטיין. פורום זה נועד לעזור לכם המתעניינים בלימודי הרפואה המשלימה לקחת החלטה שקולה ומושכלת.
 
גיל וינבאום

הפורום בהנהלתו של ד"ר גיל וינבאום (ND-CA) - מנהל הקולג' לרפואה משלימה בסמינר אפעל, רמת אפעל, בטכניון בחיפה,ובמכללת אורנים בטבעון ,מומחה ברפואה סינית, נטורופתיה והומיאופתיה קלאסית מעל 14 שנה.

 
שלום רב, אני מתכוונת להתחיל ללמוד רפואה סינית השנה. אני מאוד מתלבטת בין רידמן למזרח מערב. רידמן נראה כמו בית ספר גדול ומכובד, עם גב חזק, שמעביר המון ידע בהרבה תחומים. יחד עם זאת יש תחושה קלה של "עשייה מסחרית". מזרח מערב הוא בית ספר קטן יותר ואינטימי, נמצא ברעננה מקום מגורי. האם יש העדפה ברורה, למיטב ידיעתך, בין שני בתי הספר האלו או ששניהם באותה הרמה?
שלון דבורה, אני שמח שהחלטת ללמוד רפואה סינית. מקצוע שהוא גם דרך חיים. משאלתך ניתן להבין כי לא עשית מספיק שיעורי בית! ההבדל בין שתי המכללות הוא לא באוירה או במיקום הגאוגרפי, מדובר בשתי אסכולות שונות בתוך עולם הרפואה סינית: מכללת רידמן מלמדת TCM בעוד שמכללת מזרח מערב מלמדת את תורת הגזעים והענפים. מדובר בתפיסות עולם, מתודיקות אבחון, חשיבה, פילוסופיה וטיפול שונים בתכלית!. אני מציע לך להיפגש עם מרכזי המגמות, לקרוא חומר באינטרנט ולהתייעץ עם מכרים בתחום הרפואה הסינית. כך תוכלי להבין את ההבדל (המהותי) בין שתי הגישות ולבחור את המקום שמתאים ביותר עבורך. מקווה שעזרתי. רק בריאות. ד"ר גיל וינבאום (ND-CA) www.mashlima.co.il
שלום לך ותודה על התשובה. במזרח מערב הדגישו בפני שבנוסף ללימודי האסכולה הקלאסית ותורת הענפים הם מלמדים גם את האסכולה המסורתית. לשיטתם הם מעבירים את כל הידע שמעבירים ברידמן ובמכללות שמלמדות tcm אך מלמדים בנוסף את מה שציינת ולא במקום. ההתלבטות היא כי במסגרת סקר קטן ולא ממצה שעשיתי נראה כי לא הרבה שמעו עליהם ורציתי לדעת אם הם נחשבים למקום טוב ללמוד בו.
שלום דבורה, לכל מכללה יש את האוריאנטציה שלה. ברור לך שלא ניתן ללמד באותה כמות שעות (פחות או יותר)גם וגם. כאשר שמים דגש (שמתורגם לשעות לימוד) בנושא מסויים -שמים פחות דגש (וכמות שעות) בנושא אחר, אין יש מאין. מהכרותי רבת השנים עם שתי המכללות, הן בתכני הלימוד והן את מרכזי המגמות יש הבדלים מהותיים בתוכניות הלימוד- כפי שציינתי בתשובתי הראשונה. אני לא נוקט עמדה מה "נכון" יותר, כיוון שמדובר בשתי שיטות לגיטימיות. זה נכון שמעל לתשעים אחוז מהמכללות לרפואה סינית בעולם מלמדות TCM אך את צריכה לבחור את הגישה הנכונה עבורך. מקווה שעזרתי רק בריאות. ד"ר גיל וינבאום ND-CA WWW.MASHLIMA.CO.IL
סגור