פורום לימודי רפואה משלימה

בהנהלת: גיל וינבאום  |  מסר למנהל/ת הפורום
בחירת מקום הלימוד והתאמת תחום הלימוד הספציפי ליכולת ולאישיות שלך הם קריטיים ליכולתך להפוך למטפל מצטיין. פורום זה נועד לעזור לכם המתעניינים בלימודי הרפואה המשלימה לקחת החלטה שקולה ומושכלת.
 
גיל וינבאום

הפורום בהנהלתו של ד"ר גיל וינבאום (ND-CA) - מנהל הקולג' לרפואה משלימה בסמינר אפעל, רמת אפעל, בטכניון בחיפה,ובמכללת אורנים בטבעון ,מומחה ברפואה סינית, נטורופתיה והומיאופתיה קלאסית מעל 14 שנה.

 
ג'יני | 16:52  05/04/09
שלום רב, אני רוצה ללמוד נטורופתיה אך אני מאוד מתלבטת באיזו מכללה. נכון לעכשיו השיכולים שלי בין סמינר הקיבוצים לקולג' לרפוא משלימה. הבנתי שברגע נטורופתיה תהיה מוכרת בתור תואר ראשון מכללה ראשונה שתקבל תואר זה סמינר הקיבוצים. תמליצו לי בבקשה איפה כדי ללמוד ומה הדברים החשובים שאני צריכה לדעת לפני שאני בוחרת את המכללה המתאימה.
גיל וינבאום | 16:09  06/04/09
שלום ג'ני, לגבי שאלתך הראשונה: מהכרותי את האנשים בסמינר הקיבוצים, אני יודע שמדובר באנשים רציניים ומכובדים. לכן אני בטוח כי נפלה טעות! ייתכן ויועץ לימודים זה או אחר הטעה אותך שלא במתכוון ונוצר בך הרושם כי לסמינר הקיבוצים יתרון לגבי הכרה ללימודי תואר ראשון בנטורופתיה. לצערי, עוד רחוק היום בו לימודי נטורופתיה בישראל יוכרו לתואר ראשון. כשיגיע היום המיוחל יהיו אלה בתי הספר לרפואה משלימה שחברו למכללות ואוניברסיטאות שמלמדים לתואר במקצועות הבריאות שיקבלו הכרה ללימודי תואר ראשון מוכר. לא תהיה מכללה אחת מוכרת, ואז עוד אחת ועוד אחת- אלה צבר של מכללות שיצרו שיתופי פעולה מעיין אלה. תבחרי לעצמך את המכללה שאת חושבת שהיא הכי מתאימה בעבורך- אך שזה יהיה מתוך ראיה שקולה ומפוכחת ולא על סמך טעות או הטעייה. לגבי שאלתך השניה: בחירת מכללה ללימודי נטורופתיה: יש לבדוק את הפרמטרים הבאים 1. מי מרכז את המגמה, ומהו הריזומה המקצועי, ההשכלתי והקליני שלו 2. מהו גודלו של סגל ההוראה והרקע המקצועי, ההשכלתי והקליני שלו. 3. מהו החזון של תוכנית הלימוד, האם הוא עומד בקו אחד עם החזון שלך? 4. האם מתקיים שדה קליני (סטאז')? 5. היכן מתקיים השדה הקליני ומה היקפו? 6. כשמדובר בשנות לימוד קלנדריות, כמה שעות לימוד לומדים בכל שנה? 7. האם למכללה יש כבר בוגרים בתחום והאם הם עובדים במקצוע? 8. האם יש מחלקת השמה שעוזרת לסטודנט במציאת עבודה? 9. להיכנס לשיעורים שכבר רצים בפועל, ולהתרשם מאיכות העברת השיעורים והאווירה בכיתה 10. לשבת בקמפוס, לעצום עיניים ולהרגיש מה המקום "משדר" לך מבחינת תחושות הבטן. מקווה שעזרתי חג חירות שמח רק בריאות. ד"ר גיל וינבאום www.mashlima.co.il
סגור