פורום לימודי רפואה משלימה

בהנהלת: גיל וינבאום  |  מסר למנהל/ת הפורום
בחירת מקום הלימוד והתאמת תחום הלימוד הספציפי ליכולת ולאישיות שלך הם קריטיים ליכולתך להפוך למטפל מצטיין. פורום זה נועד לעזור לכם המתעניינים בלימודי הרפואה המשלימה לקחת החלטה שקולה ומושכלת.
 
גיל וינבאום

הפורום בהנהלתו של ד"ר גיל וינבאום (ND-CA) - מנהל הקולג' לרפואה משלימה בסמינר אפעל, רמת אפעל, בטכניון בחיפה,ובמכללת אורנים בטבעון ,מומחה ברפואה סינית, נטורופתיה והומיאופתיה קלאסית מעל 14 שנה.

 
אדוה | 08:39  12/02/09
אני מעוניינת ללמוד נטורופתיה/תזונה טבעית. מבדיקה שערכתי יש כל כך הרבה מכללות המכשירות בוגרים במגמות אלו, האם מישהו שמע/מכיר בוגרי נטורופתיה/תזונה טבעית ויכול להמליץ לי היכן ללמוד ? הייתי בפגישת ייעוץ במכללת רידמן ולא ממש התרשמתי ... ומה לגבי עבודה בתחום, במידה ואיני פותחת קליניקה פרטית, האם ישנן אופציות נוספות?
שלום אדוה! הדרך היחידה ללקיחה של החלטה מושכלת, היא זו שכבר כתבתי עליה בעבר, מצ"ב התשובה: לגבי תוכנית הלימוד: מקצוע הליבה בנטורופתיה הוא תזונה. ולכן לומדים במקצוע זה כימיה, ביוכימיה, אבות מזון. תזונה הוליסטית, תזונה סינית ותזונה במצבים מיוחדים. בנוסף לכך, במסגרת לימודי מגמת הנטורופתיה נלמדים הנושאים/ הקורסים הבאים: טכניקות אבחון - לומדים מספר גישות אבחוניות שונות, וביניהן: אבחון ע"י תשאול, אבחון דרך גלגל העין (אירידולוגיה), אבחון עפ"י חסרים תזונתיים. טכניקות טיפוליות : ריפוי באמצעות צמחי מרפא מערביים- לימוד צמחים בודדים ולימוד הכנת פורמולות קוהרנטיות לכל מטופל ומטופל. רפוי באמצעות תוספי תזונה- התאמת תוספי תזונה- ויטמינים, מינרלים וחמצות אמינו למטופל. ריפוי באמצעות פרחי באך- התאמת מספר תמציות באך למטופל הסובל. ריפוי באמצעות ארומתרפיה- התאמת שמנים אתרים: להרחה, למריחה ולבליעה- בהתאם למצבו של מטופל. ריפוי באמצעות מוקסה-חימום נקודות ספציפיות בעזרת עלים של לענה מצויה. ריפוי באמצעות כוסות רוח- יצירת ואקום בנק' ספציפיות בכדי לטפל במחלות שונות. ריפוי באמצעות אחד ממקצועות המגע שבוחרים (שיאצו/ טווינא/ עיסוי/ רפלקסולוגיה(. ריפוי באמצעות תנועה- טאי צ'י וצ'י קונג. בנוסף לכל אלה, לומדים את התיאוריות המרכזיות, יחסי גומלין בין גוף ונפש, מבוא לפסיכולוגיה, סדנאות לניהול מתחים, להעצמה אישית ועוד.... במקביל ללימודי הרפואה הנטורופתית לומדים לימודי רפואה מערבית: אנטומיה- איפה כל איבר ומערכת נמצאים. פיזיולוגיה- מה כל איבר ומערכת אמורים לבצע בגוף. פתולוגיה- מה קורה בגוף, כשהאיברים והמערכות נכשלים בתפקידם. פרמקולוגיה- תורת התרופות. בדיקות מעבדה- לומדים לפענח בדיקות דם, שתן, א.ק.ג וצילומי רנטגן. לגבי בחירת מקום הלימוד: כמו בכל תחום, יש טובים יותר וטובים פחות. ואל לך לעשות "קיצורי דרך" בבואך לקחת החלטה כה חשובה. המלצתי לך במקרה זה,כמו במקרים אחרים היא: 1 לשבת מול מרכזי המגמות, לשמוע על ולראות את תוכניות הלימוד והרעיון שעומד מאחוריהן. 2 לברר מה גודל ומגוון צוות ההוראה, כמו גם הניסיון הקליני שלו. 3 לברר היכן מתבצע הסטאז' הקליני. 4 לברר האם יש כבר בוגרים של המסלול הנ"ל ש"עובדים בשטח". 5 לברר האם יש מחלקת השמה שעוזרת לסטודנט במציאת עבודה. 6 להיכנס לשיעורים שכבר רצים בפועל, ולהתרשם מאיכות העברת השיעורים והאווירה בכיתה. 7 לדבר עם סטודנטים בהפסקה וכך ללמוד "על באמת" לגבי תוכניות הלימוד ורמת שביעות הרצון. 8 אחרי שמולאו 7 הסעיפים הקודמים. לשבת בקמפוס, לעצום עיניים ולהרגיש מה המקום "משדר" לך מבחינת תחושות הבטן. לגבי אפשרויות התעסוקה בתחום: • פתיחת קליניקה עצמאית. • עבודה בבתי חולים ומרפאות קופות חולים. • אפשרות לעבוד בבתי טבע כנטורופת, או בבתי מרקחת כיועץ תזונה וטבע. • ניתן לעבוד כיועץ הדרכה לתוספי מזון בחברות ויטמינים גדולות. • כמו כן ניתן להרחיב את הידע של רפואת צמחים וארומתרפיה ולעבוד בחברות ייצור צמחי מרפא ושמנים אתרים. • אפשרות להתמחות באחד ממקצועות הנטורופתיה ולהיות מורה בבתי ספר למקצוע. • יעוץ בתחום תזונה טבעית בגנים ובתי ספר. • נטורופת וייעוץ תזונתי בחדרי כושר. • לשלב נטורופתיה ואימון אישי. • להתמחות ולפתח את נושא הבישול הטבעי כיועץ למסעדות, מעבירי סדנאות ועוד. מקווה שעזרתי. רק בריאות. ד"ר גיל וינבאום www.mashlima.co.il
סגור