פורום פסיכומטרי ותנאי קבלה- לקריאה בלבד

בהנהלת: מרכז הייעוץ ilimudim  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום פסיכומטרי - המקום לשאול, להתייעץ, לחלוק חוויות וגם לקבל תשובות בכל נושא הקשור לפסיכומטרי כתנאי קבלה למוסד לימוד- להיכן מתקבלים, שיפור פסיכומטרי, פסיכומטרי ללקויי למידה, ציוני סכם וכד'.
 
מרכז הייעוץ ilimudim

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
יש לי שאלה תיאורטית. אדם עשה פסיכומטרי, התקבל לאחת האוניברסיטאות, סיים התואר, וכעת הוא רוצה ללמוד לתואר ראשון נוסף (לא תואר שני באותו מקצוע שהוא למד, לא מבין בכל האותיות האלה). השאלה שלי היא מה הפרוצדורה לקבלה? עפ"י פסיכומטרי? (אם כן, אז מה אם עברו 7 שנים?) עפ"י הציונים בתואר שהוא עשה? עפ"י מה הם התואר שהוא עשה והתואר שהוא רוצה לעשות? (אם הם "מאותה קטגוריה") אשמח לתשובות, ותודה מראש.
לצערי, אין תשובה אחת. בתארים בעלי ביקוש רב צריך להציג פסיכומטרי בתוקף. בתארים אחרים ולעתים במכללות אפשר להתקבל גם ללא פסיכומטרי חדש. בקורס הנוכחי שאני מלמדת נמצאת בחורה מקסימה שכבר עשתה תואר ראשון ונאלצת להבחן שוב בפסיכומטרי כדי להתקבל למקצוע מאוד מבוקש באוניברסיטה... כך שהכול קיים! מומלץ לברר ספציפית לגבי המקצוע והמוסד האקדמאי שמעניין אותך :) בהצלחה!
אני יכולה לומר מהניסיון האישי שלי. סיימתי תואר ראשון באוניברסיטת תל אביב לפני 4 שנים בציון גבוה. ואחרי כמה שנים החלטתי לעבור וללמוד באותה אוני' תואר ראשון, במקצוע אחר לגמרי. בדקתי ודיברתי עם נציגה של האוני', כדי לברר אם אוכל להרשם על סמך הציון בתואר, ולא לקחת את הפסיכומטרי בחשבון... והיא הסבירה לי שלצורך קבלה אצטרך את אחד משני ההרכבים הבאים: 1. שיקלול של ציון פסיכומטרי+ציוני בגרות 2. שיקלול של ציון פסיכומטרי+ממוצע ציונים בתואר הראשון שכבר סיימתי. בכל אופן הם לא מוותרים על פסיכומטרי, גם אם כבר יש לך תואר ראשון.... מה שכן, הציון בתואר הראשון שיש, יכול להחליף את ממוצע הבגרויות.
תודה רבה שתרמת מניסיונך!! חשוב לזכור שהמצב משתנה בהתאם למקצוע אותו רוצים ללמוד ובהתאם למוסד האקדמי בו רוצים ללמוד, אבל מה שאת מתארת מתאים לרבים מהמקרים :)
סגור