פורום פסיכומטרי ותנאי קבלה- לקריאה בלבד

בהנהלת: מרכז הייעוץ ilimudim  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום פסיכומטרי - המקום לשאול, להתייעץ, לחלוק חוויות וגם לקבל תשובות בכל נושא הקשור לפסיכומטרי כתנאי קבלה למוסד לימוד- להיכן מתקבלים, שיפור פסיכומטרי, פסיכומטרי ללקויי למידה, ציוני סכם וכד'.
 
מרכז הייעוץ ilimudim

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
ריקי | 15:19  26/05/09
אז ככה... אני קוראת די סמויה בפורום..:) ניגשתי לפסיכומטרי בדצמבר- 641 - 137 מילולי, אנגלית 130, כמותי 110. ניגשתי שוב באפריל, והפעם 605... אני מתכננת לגשת שוב אוקטובר או דצמבר, לא החלטתי עדיין... יש לי ספרים של יואל גבע, לחמן והיי קיו... וכמובן את כל החומר הכתוב... הבעיה שלי עם המבחן היא יותר בכיון של הלחץ.... אני מתחרפנת מהמבחן.. מהזמנים... לוקח לי כמה תרגילים עד שאני מתאפסת... ולכן אני עושה תרגילי "חימום" לפני כל סימולציה. איך אתם ממליצים ללמוד (קראתי את השרשורים...) אני מחפשת משהו קצת יותר ממוקד... כמו: כמה זמן ללמוד, איך למקסס את כמות המידע בזמן הזה... אנגלית- אני מאמינה שקריאה ואוצר מילים יעזרו... מילולית- אני מנסה להשיג ספרים של מכונים אחרים בשביל לקבל קצת חומר חדש לראש... כמותי- אין לי מושג מאיפה להתחיל..:+/ כל עצה תתקבל בברכה... ואלה מבניכם שמשפרים, ולא רוצים לבד... אשמח אם תצרו קשר במסרים...:) ריקי.
אריאלה פרידמן | 12:12  27/05/09
הי ריקי. לא קל לעשות פסיכומטרי שוב ושוב. עצה אחת שיש לי היא שבאמת ללמוד לבד זה קשה יותר, אז כמו שכתבת בסוף יהיה טוב אם תלמדי עם עוד "חבר למאמץ". דבר שני, חשוב שתבדקי איפה את נופלת. זה שגילית שלוקח לך זמן להתחמם זה מעולה, אפשר לגלות עוד נקודות תורפה. פתרי פרק בחינה כמותי למשל, ועברי היטב על הטעויות שלך: האם הטעות נובעת מחוסר זיהוי נכון של השאלה? האם מחוסר ידיעת הנוסחה? האם מחישוב לא נכון? אם תעשי לעצמך רשימה כזו של איפה את נופלת, תוכלי לתכנן את הזמן שלך טוב יותר. אין טעם שתלמדי מחדש את כל נושא הקומבינטוריקה למשל, אם הטעויות היחידות שיש לך בנושא זה שאת מתבלבלת בחישוב עצרת. אחר כך, אחרי שאת רושמת לך מה הקשיים שלך בכל נושא, תכנני לעצמך לוח זמנים של מה את עושה בכל שבוע עד המבחן. אם יש לך הרבה זמן עד המבחן והרבה ספרים, תוכלי להקדיש את החודשיים הראשונים נאמר לתרגול מהבסיס של כל הנושאים, כאשר חשוב יותר מלתרגל לשים לב איפה את נופלת בתרגילים וללמוד מהטעויות. אין גבול לזמן שאפשר להקדיש ללימוד אנגלית ואוצר מילים- דרך קריאה, משחקי אוצר מילים, סרטים בתרגול לאנגלית ועוד. גם אוצר מילים בעברית יעזור לך. בחודש האחרון תוכלי לעשות סימולציות ופרקי בחינה. בגלל שהציון שלך מראש גבוה, ואת רוצה לשפר אותו (משהו לא קל!)- יכול להיות שיעזור לך גם לקבוע שעור פרטי אחד או שניים עם מדריך מקצועי, אולי זה שהדריך אותך בקורס, שישב איתך וימצא היכן נקודות התורפה שלך ואיך ניתן לשפר אותן, ואולי יעזור לך בקביעת לוח זמנים ללמידה. זה משהו שקשה לעשות באופן כללי, ויעזור לך יותר אם תקבלי ייעוץ אישי שמותאם למידותיך. במידה ואת רואה שאת החומר את יודעת היטב קדימה ואחורה, אבל עדיין יש לך בעיה שנובעת מלחץ, יש לכך טיפול- אנשים רבים סובלים מחרדת בחינות. תוכלי לחפש באינטרנט כיצד ניתן לטפל מקצועית בחרדת הבחינות, דבר שיעזור לך גם בעתידך האקדמי... הרבה בהצלחה
סגור